۰۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۸
کد خبر: ۲۳۳۴۹۴

اسقف انگلیسی خواستار قرائت قرآن در مراسم تاج‎گذاری شاهزاده انگلیس شد

خبرگزاری رسا ـ یکی از اسقف‎های شناخته‎شده کلیسای انگلیس در مصاحبه‎ای پیشنهاد کرد که در مراسم تاج‎گذاری پرنس چارلز، شاهزاده این کشور آیاتی از قرآن کریم قرائت شود؛ پیشنهادی که خشم افراط‎گرایان انگلیسی را به همراه داشته است.
پرنس چارلز، شاهزاده انگليس
 
به گزارش خبرگزاری رسا، لرد هریس، یکی از اسقف‎های شناخته‎شده کلیسای انگلیس در مصاحبه‎ای پیشنهاد کرد که در مراسم تاج‎گذاری پرنس چارلز، شاهزاده این کشور آیاتی از قرآن کریم قرائت شود؛ پیشنهادی که خشم افراط‎گرایان انگلیسی را به همراه داشته است.
 
این اسقف شناخته شده انگلیسی در مصاحبه با روزنامه دیلی میل به بیان دلایل خود برای لزوم قرائت قرآن در مراسم تاج گذاری شاهزاده انگلیس پرداخته و این اقدام را "حرکتی خلاقانه" دانست که باعث می شود مسلمانان احساس کنند که جزئی از ملت انگلیس هستند.
 
لرد هریس، که در حال حاضر به عنوان اسقف دستیار در کلیسای Southwark فعالیت می کند در ادامه به قرائت قرآن در یکی از مراسم های کلیسای بریستول در سال گذشته اشاره کرده و آن را اقدامی خلاقانه دانست که احساس فوق العاده مثبتی در میان مسلمانان ایجاد کرد.
 
این در حالی است که پیشنهاد این اسقف انگلیسی واکنش افراط گرایان کشورش را برانگیخته و قرائت قرآن در مراسم تاج گذاری شاهزاده را اهانت به ارزش های انگلیسی عنوان کردند. 
 
برخی از سنت گرایان کلیسای انگلیس اعلام کرده اند که طرح پیشنهاد قرائت قرآن در مراسم تاج گذاری شاهزاده نشان دهنده عدم اطمینان کلیسا به نهادها و سنت های خویش است.
 
گفتنی است، حدود 2.8 میلیون مسلمان در انگلیس زندگی کرده و بیش از 4.4 درصد از جمعیت این کشور را تشکیل می دهند./990/ب902/ک
ارسال نظرات