۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۹
کد خبر: ۲۳۳۷۸۵

سند همکاری‌های فرهنگی و هنری ایران و تاجیکستان امضا می‌شود

خبرگزاری رسا ـ در سفر شمس‌الدین اروم بیک‌زاده، وزیر فرهنگ تاجیکستان به کشورمان، سند همکاری‌های فرهنگی و هنری ایران و تاجیکستان به امضای وزرای دو کشور می رسد.
همکاري فرهنگي ايران و تاجيکستان
به گزارش خبرگزاری رسا، به نقل از اداره‌کل روابط عمومی و اطلا‌ع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی،حجت‌الله فغانی، سفیر  و محمدحسین صنعتی، رایزن فرهنگی کشورمان،با شمس‌الدین اروم بیک‌زاده، وزیر فرهنگ تاجیکستان دیدار و گفتگو کردند.
 
شمس‌الدین اروم بیک‌زاده، وزیر فرهنگ تاجیکستان، در این دیدار که در آستانه‌ی سفر رسمی خود به جمهوری اسلامی ایران، انجام شد، اظهار امیدواری کرد که ارتباطات و همکاری‌های فرهنگی دو کشور، نسبت به قبل، گسترش بیشتری یابد.
 
قابل ذکر است در این دیدار پس از مرور مباحث جلسات پیشین و بیان علاقمندی‌های طرفین، توافق‌هایی در خصوص همکاری‌های فرهنگی دو کشور، انجام شد.
 
گفتنی است امضای سند همکاری‌های فرهنگی و هنری بین دو کشور که تابستان سال جاری در بیانیه‌ی کمیسیون مشترک دو کشور تصویب و اعلام شده بود، برای یک دوره‌ی سه ساله تا سال 1396، معرفی انتشاراتی‌های معتبر تاجیکستان به رایزنی فرهنگی ایران در این کشور برای کسب موافقت و اخذ سهمیه‌ی شرکت در بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و همچنین  تسهیل اجرایی و عملی مبادله‌ی کتاب بین دو کشور در گمرکات ایران و تاجیکستان، از جمله توافقات این دیدار بود.
 
بر اساس این خبر، از جمله بندهای سند همکاری می‌توان به برگزاری هفته‌های فرهنگی و فیلم در کشورهای یکدیگر، مبادله‌ی گروه‌های نمایشی و موسیقی برای شرکت در جشنواره‌های ملی و بین‌المللی و تبادل کارشناسان برای بازدید، تبادل‌نظر و ایراد سخنرانی در زمینه‌های باستان‌شناسی و شرکت در سمینارهای علمی مربوطه، اشاره کرد./1322/د102/ف
ارسال نظرات