۱۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۱
کد خبر: ۲۳۴۲۲۵

خشم سکولارهای ترکیه از افزایش ظرفیت مدارس اسلامی در این کشور

خبرگزاری رسا ـ تصمیم مقامات آموزشی ترکیه برای افزایش ظرفیت مدارس اسلامی این کشور که به دنبال پاسخ به استقبال گسترده خانواده‎های مسلمان صورت می‎گیرد خشم سکولارهای ترکیه را به همراه داشته است.
دانش آموزان مسلمان و محجبه در ترکيه
 
به گزارش خبرگزاری رسا، تصمیم مقامات آموزشی ترکیه برای افزایش ظرفیت مدارس اسلامی این کشور که به دنبال پاسخ به استقبال گسترده خانواده‎های مسلمان صورت می‎گیرد خشم سکولارهای ترکیه را به همراه داشته است.
 
ایلکنور بیرول، سخنگوی کمپین مقابله با توسعه مدارس مذهبی در ترکیه در این ارتباط گفت: ما مخالف اداره مدارس با استفاده از قوانین مذهبی هستیم.
 
سخنگوی کمپین مقابله با توسعه مدارس مذهبی در ترکیه در ادامه مدعی شد: اداره مدارس با استفاده از قوانین مذهبی با تربیت جوانان پیش رو در علم منافات دارد، در چنین سیستمی تنها ارزش ها حاکم هستند.
 
آمارهای رسمی نشان می دهند که در سال تحصیلی 2014ـ2015 نزدیک به یک میلیون دانش آموز برای حضور در مدارس مذهبی ترکیه ثبت نام کرده اند که در مقایسه با تعداد تنها 65 هزار دانش آموز متقاضی در سال 2002 میلادی از افزایش چشمگیری خبر می دهد.
 
رجب طیب اردوغان، چندی پیش در دفاع از توسعه مدارس مذهبی در ترکیه اعلام کرده بود: زمانی که چیزی به نام فرهنگ دینی و آموزش اخلاقی وجود نداشته باشد مشکلات اجتماعی مانند اعتیاد به مواد مخدر و نژادپرستی ظهور پیدا می کنند.
 
مدارس مذهبی در ترکیه مانند مدارس عادی این کشور مختلط نبوده و محل آموزش دختران و پسران از یکدیگر جداست، این مدارس همچنین حدود 13 ساعت در هفته دروس اسلامی مانند زبان عربی، قرآن و آشنایی با زندگی پیامبر اسلام (ص) به دانش آموزان خود ارائه می کنند.  
 
مدارس اسلامی ترکیه در سال 1997 میلادی و تحت فشار نظامیان سکولار این کشور تعطیل شده بودند./990/ب902/ک
ارسال نظرات