۱۴ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۴
کد خبر: ۲۳۴۳۲۸
مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران:

زینب کبری در سخت‌ترین شرایط بر حفظ حجاب اهتمام داشتند

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه خواهران استان مازندران به نقش تبلیغی و روشنگری حضرت زینب(س) اشاره و تصریح کرد: حضرت زینب(س) اهتمام جدی به حفاظت و صیانت از ارزش‌های اسلامی به‌ویژه حجاب و عفاف حتی در سخت ترین شرایط داشتند.
حجت الاسلام علي غفاري، مدير منطقه پنج حوزه علميه خواهران

حجت الاسلام علی غفاری، مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان مازندران، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت زینب(س) را پیام رسان نهضت عاشورا خواند و اظهار داشت: در زمانی که دشمنان با خارجی خواندن خاندان اهل بیت(ع) تبلیغات وسیع و گسترده‌ای را علیه ایشان شروع کرده بودند حضرت زینب(س) با افشای ماهیت دستگاه بنی امیه، وجدان‌های غبار گرفته مردم روزگار خود را بیدار کردند.

 

وی به درایت و هوشمندی حضرت زینب(س) در زندگی اشاره کرد و گفت: حضرت زینب(س) به عقیله بنی هاشم شهرت داشتند و در طول مسیر اسارت با تصمیمات عاقلانه، استقامت و پایداری کرده و کاروان به ظاهر اسیر شده را با عزتمندی و حریت پیش بردند.

 

حجت الاسلام غفاری به نقش حضرت زینب(س) در حفظ عزت و سربلندی اهل بیت(ع) اشاره کرد و یادآورشد: حضرت زینب(س) با صبر و استقامت در برابر مصیبت‌های زیادی که دیده بودند با بیان فصیح و شیوا در مجلس یزید فرمودند «ما رأیت الا جمیلا» من در واقعه کربلا چیزی جز زیبایی ندیدم که این مطلب، نشان دهنده اوج علم و معرفت زینب کبری(س) است.

 

وی واقعه کربلا را آزمونی الهی برای اهل بیت(ع) خواند و تأکید کرد: حضرت زینب از آزمون الهی سربلند بیرون آمد و دین مداری خویش را با صبر و استقامتش امضا کرد.

 

حجت الاسلام غفاری ابراز کرد: حضرت زینب(س) با همه مصیبت، غم و اندوهی که داشتند در اوج عاطفه و احساس از زنان و کودکان مصیبت دیده پرستاری می‌کردند و در مقابل آزار و اذیت دشمنان آنها را دعوت به صبر و استقامت می‌کردند.

 

وی با اشاره به ایثار و فداکاری حضرت زینب(س) در قیام کربلا بیان داشت: حضرت زینب مصالح دین اسلام را بر زندگی دنیوی ترجیح داد و با فداکاری و استقامت در واقعه شهادت اهل بیت(ع) از ایثار فرزندانش در راه اسلام نیز دریغ نفرمود.

 

وی به نقش تبلیغی و روشنگری حضرت زینب اشاره و تصریح کرد: حضرت زینب(س) اهتمام جدی به حفاظت و صیانت از ارزش‌های اسلامی به‌ویژه حجاب و عفاف حتی در سخت ترین شرایط  داشتند.

 

حجت الاسلام غفاری افزود: امام سجاد(ع) با اراده و مشیت الهی در واقعه عاشورا بیمار شدند و حضرت زینب(س) به عنوان نماینده و سخنگوی امام عصر(عج) خویش برای دفاع از خط امامت و ولایت، پیام عاشورا را به مردم ابلاغ کردند./908/ت302/س

ارسال نظرات