۱۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۰
کد خبر: ۲۳۴۴۲۴
مدیر مرکز تدوین علوم حوزه علمیه قم:

تشیع لندنی خط مشی خوارج را دنبال می‌کند

خبرگزاری رسا ـ مدیر گروه علوم تربیتی جامعه المصطفی العالمیه با تأکید بر حفظ وحدت و نقش علمای اسلام در این زمینه، گفت: جریان تکفیری شیعی که از لندن هدایت می‏شود مانند ابن ملجم مرادی هستند که با حربه تکفیر و با استفاده از احساسات جوانان و جهل مردم به دنبال حذف حق و حقیقت هستند.
حجت الاسلام جزايري

حجت‏الاسلام سیدحمید جزایری مدیر مرکز تدوین علوم حوزه علمیه قم در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره لزوم تداوم وحدت در بین مسلمانان گفت: با رجوع به قرآن کریم و سنت پیامبر اعظم(ص) وحدت در بین مسلمانان را به عنوان یک مقوله مهم و ضروری می‏یابیم.

 

وی با اشاره به آیات قرآن کریم خاطر نشان کرد: قرآن همه ادیان ابراهیمی را به وحدت با محوریت عبودیت الله دعوت می‏کند بنابراین وحدت در درون خانواده اسلام و بین مذاهب آن به طریقه اولی باید باشد.

 

مدیر گروه علوم تربیتی جامعه المصطفی با اشاره به سیره علما در تاریخ شیعه یادآور شد: دانشمندان بزرگ شیعه مانند شهید اول(ره) و شیخ صدوق(ره) فقه شیعه و چهار فرقه اهل سنت را تدریس می‏کردند و این نشان‏دهنده آن است که هر پنج فرقه اهل سنت جز اصلی خانواده اسلام از دیدگاه علمای شیعه است.

 

وی با اشاره به سخنان امام خمینی(ره) در زمینه وحدت تأکید کرد: ایشان با پیروی از اهل بیت(ع) مبلغان شیعه را از مجادله و مباحثه با اهل سنت برای ترغیب آنها به تشیع باز می‏داشتند و این رفتار امام(ره) بسیار قابل تامل و توجه است.

 

حجت‏الاسلام جزایری استکبار جهانی را عامل اصلی تفرقه در جهان اسلام دانست و تصریح کرد: دشمنان اسلام مانند آمریکا و صهیونیسم برای حفظ منافع خود دسیسه‏هایی را پی‏ریزی می‏کنند که متأسفانه با حمایت و کوتاه بینی برخی مسلمانان غافل و ظاهربین نیز همراه است.

 

وی مسؤولان، رهبران و نخبگان جوامع اسلامی را خطاب قرار داد و گفت: علمای دین و حوزه‏های علمیه باید با بهره‏گیری از آموزه‏های قرآنی و دشمن شناسی دقیق مردم و مسلمانان را بر دسیسه‏های دشمن و پرهیز از اختلاف افکنی راهنمایی کنند.

 

مدیر مرکز تدوین متون حوزه‏های علمیه در پایان تأکید کرد: جریان تکفیری شیعی که از لندن هدایت می‏شود مانند ابن ملجم مرادی هستند که با حربه تکفیر با استفاده از احساسات جوانان و جهل مردم به دنبال حذف حق و حقیقت هستند./1329/ت302/ف

ارسال نظرات