۱۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۷
کد خبر: ۲۳۴۴۵۲
مبلغان جهادی(32)

هویت طلبگی به تبلیغ است

خبرگزاری رسا ـ مدیر گروه جهادی سراج منیر با تأکید بر این‌که همه طلاب باید برای کسب رضایت خدا و اهل‌بیت(ع) در راه تبلیغ گام بردارند، گفت: بازدهی کار طلاب باید تبلیغ دین باشد، همان‌گونه که یک دکتر درس می‌‌خواند تا بتواند مردم را مداوا کند، طلبه نیز باید درس بخواند تا بتواند نیازهای روحی مردم را دوا کند.
تبليغ و مبلغان

حجت‌الاسلام محمد جواد رحیم پور، مدیر گروه جهادی سراج منیر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، تبلیغ جهادی را یک ضرورت دانست و گفت: ما به سبب عشق و محبت اهل‌بیت(ع) قدم در راه تبلیغ جهادی گذاشته‌ایم.

 

وی افزود: طلاب باید از حداکثر ظرفیت‌ها برای انجام امر تبلیغ بهره گیرند؛ اگر قرار باشد طلاب که نان خور امام زمان(عج) هستند وارد عرصه تبلیغ نشوند، پس چه فردی باید این کار را انجام دهد.

 

مدیر گروه جهادی سراج منیر با تأکید بر این‌که فرد باید برای کسب رضایت خدا و اهل‌بیت(ع) قدم بردارد، خاطرنشان کرد: بازدهی کار طلاب باید تبلیغ دین باشد، همان‌گونه که یک دکتر درس می‌‌خواند تا بتواند مردم را مداوا کند، طلبه نیز باید درس بخواند تا بتواند نیازهای روحی مردم را دوا کند.

 

وی ادامه داد: البته طلبه در امر تبلیغی خود باید به دنبال کسب درآمد نباشد، بلکه در هر شرایط و زمانی وظیفه دینی خود را شناخته و به تبلیغ بپردازد، حتی اگر پای منبر او تنها دو نفر حاضر شده باشند باید وظیفه طلبگی خود را انجام دهد.

 

حجت‌الاسلام رحیم پور تبلیغ چهره به چهره را یکی از روش‌ها تبلیغی خواند و عنوان کرد: امروز وهابیت در مناطق مرزی به سبب عدم آشنایی کامل افراد با معارف اهل‌بیت(ع) در حال فعالیت است، از این‌رو به عقیده بنده تبلیغ در این‌گونه مناطق یک امر واجبی است و ما سعی می‌کنیم بیشتر در این مناطق حضور داشته باشیم.

 

وی تصریح کرد: یک طلبه باید در مناطق محروم نیز وظیفه دینی خود را انجام دهد، البته در این زمینه نیاز به حمایت همه جانبه افراد است تا بتوان از تمام ظرفیت‌ها بهره برد.

 

مدیر گروه جهادی سراج منیر با بیان این‌که در امر تبلیغ باید از ظرفیت طلاب جوان نیز بهره برد، خاطرنشان کرد: طلاب تا زمانی که جوان هستند انرژی لازم برای حضور در مناطق مختلف به ویژه مناطق محروم را دارند که باید از ظرفیت آنها کمال بهره را برد.

 

وی یادآور شد: گاهی به سبب حضور یک گروه تبلیغی جهادی در منطقه تحولی ایجاد می‌شود، از این‌رو باید حمایت همه جانبه‌ای از گروه‌های تبلیغی داشت./993/ت302/ف

ارسال نظرات