۱۶ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۹
کد خبر: ۲۳۴۶۴۴
مبلغان جهادی(34)؛

ساخت نخستین خانه عالم با 10 تن خرما

خبرگزاری رسا ـ مدیر گروه تبلیغی جهادی حضرت اباالفضل(ع) شهرستان جیرفت با بیان این‌که توانستیم 10 تن خرمای زکاتی را از 45 خانه در یکی از روستاهای شهرستان بلوک استان کرمان جمع آوری کنیم، گفت: این خرماها از سوی خود مبلغان به فروش رسید که پول آن 25 میلیون تومان شد و با همان پول توانستیم در کمتر از 6 ماه یک خانه عالم در همان روستا احداث کنیم.
نمايي از تبليغ جهادي طلاب در مناطق محروم کرمان نمايي از تبليغ جهادي طلاب در مناطق محروم کرمان

حجت‌الاسلام رضا خواجه حیدری، مدیر گروه تبلیغ جهادی حضرت اباالفضل(ع) شهرستان جیرفت، اصل تأسیس گروه‌های تبلیغی را تمدن سازی اسلامی و عمل به مطالبات رهبر معظم انقلاب دانست و گفت: این گروه جهادی از سال 88 کار خود را از شهرستان جیرفت آغاز کرده است.

 

وی گفت: رویکرد تبلیغی ما نگاه زیر ساختی در بعد سخت و نرم افزاری است، در بعد سخت افزاری به رفع مشکلات مردم در زمینه‌های مختلف همانند تأسیس مساجد، کتابخانه و اماکن فرهنگی دیگر می‌پردازیم و در بعد نرم افزاری نیز کارهای فرهنگی صورت می‌گیرد.

 

مدیر گروه تبلیغی جهادی حضرت اباالفضل(ع) شهرستان جیرفت ساخت مسجد، کتابخانه، خانه عالم و غسال خانه را از جمله عملکردهای این گروه تبلیغی برشمرد و بیان داشت: به کمک خیرین بومی توانستیم کنلگ احداث پنج مسجد، سه خانه عالم و سه غسال خانه را بر زمین بکوبیم که برخی در حال بهره‌برداری و برخی نیز در حال انجام عملیات‌های عمرانی هستند.

 

وی ادامه داد: در بخش کارهای فرهنگی نیز اعضای گروه تبلیغی حضرت ابالفضل(ع) شهرستان جیرفت در 30 مدرسه حضور پیدا کرده و به تبلیغ دین برای 3 هزار دانش آموز می‌پردازند.

 

حجت‌الاسلام خواجه حیدری تصریح کرد: در ماه محرم امسال با همکاری مسؤولان آموزش و پرورش منطقه شاهد اجرای طرح قرآنی در مدارس بودیم که از میان 3 هزار دانش آموز 130 نفر به عنوان افراد منتخب در زمینه حفظ، مفاهیم و صوت انتخاب شده‌اند که اکنون نیز با آنها ارتباط مستمر داریم.

 

وی یادآور شد: اکنون یک چشم انداز کلانی برای جنوب کرمان تدوین کرده‌ایم تا بتوانیم ضمن درست کردن زیر ساخته‌های این منطقه به بخش آموزش و گسترش فرهنگ نیز توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

 

مدیر گروه تبلیغی حضرت اباالفضل(ع) شهرستان جیرفت با بیان این‌‌که اکنون به صورت مستقیم با 30 روستا و غیر مستقیم 70 روستا شهر بلوک استان کرمان در ارتباط هستیم، برگزاری حلقه‌های معرفت، منبر، مشاوره در مسائل خانواده، زناشویی و ازدواج، بیان احکام و معارف اهل‌بیت(ع) را از دیگر برنامه‌های این گروه تبلیغی برشمرد.

 

وی ادامه داد: اکنون تعداد مبلغان گروه ما 50 نفر هستند که ارتباط چهره به چهره با مخاطبان خود در مدارس و منازل دارند؛ همچنین جلسات مختلفی با افراد حقیقی و حقوقی برای رفع مشکلات عمومی مردم در بخش‌های مختلف مسکن، راه و دیگر مسائل داریم.

 

حجت‌الاسلام خواجه حیدری برپایی هیئات سینه زنی ویژه دانش آموزان، طرح‌های قرآنی جامع برای گروه‌های سنی کودکان، نوجوانان و جوانان و اردوها را از برنامه‌های گروه تبلیغی حضرت ابالفضل(ع) شهرستان جیرفت عنوان کرد و بیان داشت: این هیئات با محوریت خود دانش آموزان در قالب دسته جات عزاداری با شرکت حدود 500 نفر از افراد در هر دسته برگزار می‌شود.

 

وی ادامه داد: کار اعضای گروه تبلیغی ما به دو صورت مسجد و مدرسه محور صورت می‌گیرد که در بخش مدرسه محوری ضمن برگزاری دوره‌ها و مسابقات مختلف برای دانش آموزان، مشاوره‌های درباره آسیب‌های اجتماعی، اخلاقی، ارتباطات جنسیتی، تعصب‌های قومیتی و اختلافات طایفه‌ای برای آنها بیان می‌شود.

 

مدیر گروه تبلیغی جهادی حضرت اباالفضل(ع) شهرستان جیرفت اوج فعالیت‌های این گروه را ماه محرم و رمضان دانست و خاطرنشان کرد: در مناسبت‌های دیگر همانند دهه صفر و فاطمیه نیز مراسم‌های مختلفی از سوی اعضای این گروه تبلیغی برگزار می‌شود.

 

وی یادآور شد: استقبال خود مردم و مسؤولان از عملکرد گروه تبلیغی حضرت ابالفضل(ع) فوق العاده است که در این زمینه برای استقرار نیرو، پیگیری ساخت و ساز اماکن فرهنگی همانند مساجد، خانه‌های عالم، پایگاه‌های بسیج، کتابخانه همکاری خوبی داشته و حتی تقاضای استقرار نیروی مبلغ در منطقه را داشته‌اند.

 

حجت‌الاسلام خواجه حیدری در پایان سخنان خود پایه ریزی فرهنگ زکات را از مهم‌ترین عملکردهای گروه تبلیغی جهادی حضرت ابالفضل(ع) شهرستان جیرفت دانست و بیان داشت: ما توانستیم 10 تن خرمای زکاتی را از 45 خانه در یکی از روستاهای شهرستان بلوک استان کرمان جمع آوری کنیم.

 

وی ادامه داد: این خرماها سپس با اجازه حاکم شرع از شهرستان جیرفت به مشهد مقدس منتقل شد و از سوی خود مبلغان به فروش رسید که پول آن 25 میلیون تومان شد و با همان پول توانستیم در کمتر از 6 ماه یک خانه عالم در همان روستا احداث کنیم./993/ت301/ب6

ارسال نظرات