۱۷ آذر ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۹
کد خبر: ۲۳۴۸۳۷
حجت‌الاسلام انجوی نژاد:

موفقیت در میدان علم و مدیریت نیازمند افراد حسینی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام انجوی نژاد گفت: در محافل حسینی محبان اهل‌بیت(ع) بسیارند؛ اما ضعف کار در این است که در میادین علمی و مدیریتی خیلی کم افراد حسینی داریم.
حجت الاسلام انجوي نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام سیدمحمد انجوی نژاد، کارشناس مسائل دینی، شب گذشته در بیت المهدی(عج) کرمان، گفت: انسان وقتی می تواند پاکیزه شود که از ظرفیت های موجود در آب استفاده کند؛ در غیر این صورت حتی کسی که در قایق میان آب است اما از آب استفاده نمی کند، پاک نمی شود.

 

وی در ادامه افزود: دستور خداوند به محبت و اطاعت از اهل بیت(ع) است؛  برخی فکر می کنند که این محبت و اطاعت تنها در صورت ظاهر بودن و حضور امام (ع) حاصل می شود؛ در حالی که راه ارتباطی ما با اهل بیت(ع)، وجود خودمان است و باید وجود خود را بررسی کنیم.

 

حجت الاسلام انجوی‌نژاد با بیان این که افراد زیادی در زمان امامان(ع) با دیدن آن ها اشک می ریختند و نسبت به ایشان علاقه بسیار داشتند، اظهار کرد: هر اشکی که از چشم جاری می شود معلوم نیست اثر ویژه را داشته باشد و میزان تأثیر محبت اهل بیت(ع) به میزان خودشناسی هر فرد است.

 

وی با اشاره به روایاتی که به نقش اهل بیت (ع) در عالم و تأثیر آنان، تصریح کرد: فاعلیت؛ یعنی تأثیرگذاری اهل بیت(ع) قطعی است؛ اما اینکه عوام به چه اندازه از این فاعلیت استفاده می کنند وابسته به ظرفیت موجود در هر کس است.

 

این کارشناس مذهبی بیان داشت: قرار نیست ما به حر بودن برای امام حسین(ع) اکتفا کنیم و فقط به عاقبت به خیری خود فکر کنیم؛ بلکه باید در همه لحظات زندگی به درد اهل بیت(ع) بخوریم و درجه خود را از کم‌ترین به بالاترین ارتقا بدهیم.

 

وی با بیان این‌که بالا رفتن سطح نگرش سبب بالا رفتن درجه و پیشرفت دین می شود، افزود: اشکال ما در این است که همیشه به حداقل ها نگاه می‌کنیم و آن‌ها را الگوی خود قرار می‌دهیم؛ در صورتی که مسلمان باید چابک باشد و به بالاترین درجات هم قانع نشود.

 

حجت‌الاسلام انجوی‌نژاد یادآور شد: در محافل حسینی محبان اهل‌بیت(ع) بسیارند؛ اما ضعف کار در این است که در میادین علمی و مدیریتی خیلی کم افراد حسینی داریم.

 

وی مقدمه ارتباط با اهل‌بیت(ع) را اعتقاد کامل به عظمت آنان دانست و اظهار داشت: اعتقاد کامل به اهل بیت(ع) مستلزم قدردانی از ایشان و در نهایت شفای بیماری های روحی است؛ چنانچه یکی از فلسفه های وجود توسل شفای همین بیماری ها است.

 

کارشناس مسائل دینی ابراز داشت: ظرفیت خود را از لحاظ دریافت رحمت خدا بالا ببرید و این بالا بردن ظرفیت تنها با از بین بردن بدی‌های اخلاق است، چانچه خداوند در قرآن می فرماید: «ادعونی استجب لکم» اما در ادامه آیه اشاره دارد که برای استجابت دعا باید کبر را از بین برد.

 

حجت‌الاسلام انجوی‌نژاد تصریح کرد: حیا بین ما و امام باید به قدری بالا برود که خود را در مقابل امام هیچ بدانیم و نقطه ارتباط ما با ایشان باید ذوب شدن در مقابل آن ها باشد.

 

این استاد اخلاق با بیان این‌که باید خود را با میل باطنی امام زمان خود وفق دهیم و رضایت ایشان را به عنوان حجت قرار دهیم، نه حکم ایشان، افزود: اگر یاران امام حسین(ع) شب عاشورا وظیفه خود را ذوب شدن در امام می دانستند، از چهار هزار نفر به 72 نفر تبدیل نمی‌شدند. /9706/پ202/ب6

ارسال نظرات