۱۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۵
کد خبر: ۲۳۵۰۹۶
رییس تجمع همبستگی ملی لبنان در گفت‌وگو با رسا:

سرویس‌های جاسوسی غربی و عربی به حمایت از تکفیری‌ها در شرق لبنان می‌پردازند/ داعش و جبهه النصره مورد غضب اهل سنت لبنان هستند

خبرگزاری رسا ـ رییس تجمع همبستگی ملی لبنان، سرویس‌های جاسوسی غربی و عربی را عامل اصلی درگیری‌ها در لبنان معرفی کرد و گفت: داعش و جبهه النصره مورد غضب اهل سنت لبنان هستند.
شيخ مصطفي ملص ، رييس تجمع ملي همبستگي لبنان و از علماي اهل سنت اين کشور



شیخ مصطفی ملص، رییس تجمع همبستگی ملی لبنان در گفت‌وگو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا، با تأکید براینکه گروه‌های تکفیری در شرق لبنان به دنبال ضربه زدن به مقاومت اسلامی هستند، گفت: در منطقه مرزی عرسال لبنان، تکفیری‌ها با تکیه بر اقدامات تحریک‌آمیز از قبیل گروگان گرفتن سربازهای شیعه ارتش و قتل آنان، به دنبال تضعیف این نهاد امنیتی و ایجاد درگیری بین شیعیان و اهل سنت هستند.

 


این عالم اهل سنت لبنانی، دستگاه‌های جاسوسی عربی و غربی را عامل اصلی مشکلات لبنان ارزیابی و تصریح کرد: این دستگاه‌های جاسوسی با حمایت از گروه‌های تکفیری، درگیری‌هایی را در لبنان به وجود آورده و موجب ناامن شدن این کشور شده‌اند، امری که تاوان آن را مردم بی‌گناه لبنان می‌پردازند.

 

وی تصریح کرد: اقدامات گروه‌های تکفیری به دور از رحمت و مهربانی الهی و مخالف با آموزه‌های پیامبر مکرم اسلام (ص) است. همین امر موجب می‌شود که گروه‌هایی مانند جبهه النصره و داعش مورد غضب اهل سنت لبنان قرار بگیرند.

 

برخی کشورهای عربی به حمایت مالی از اسرائیل در جنگ با نوار غزه پرداختند

 


شیخ مصطفی ملص با انتقاد از سکوت برخی کشورهای عربی نسبت به جنایت‌های تکفیری‌ها و رژیم صهیونیستی، گفت: برخی از کشورهای عربی پا را فراتر از سکوت گذاشته و به همکاری علنی با رژیم صهیونیستی و تکفیری‌ها می‌پردازند. برخی کشورهای عربی در تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی به نوار غزه به حمایت مالی از رژیم اشغالگر قدس برای نابود ساختن مقاومت اسلامی، پرداختند.

 

رییس تجمع همبستگی ملی لبنان با اشاره به اینکه پیروزی مقاومت اسلامی در جنگ 51 روزه در برابر رژیم صهیونیستی دستاورد بسیار بزرگی بود، گفت: استراتژی مقاومت، تنها استراتژی ثمربخش برای امت اسلامی در مقابله با رژیم صهیونیستی است. جهان اسلام برای مصون ماندن از گزند این رژیم و تن ندادن به زورگویی‌های اشغالگران باید به پایداری و ایستادگی خود ادامه دهد.

 

وی افزود: مقاومت مردم در نوار غزه همان چیزی است که باید در برابر صهیونیست‌ها صورت بپذیرد. هیچ ملتی جز ملت فلسطین نمی‌توانست در برابر جنایت‌های وحشیانه رژیم صهیونیستی چنین ایستادگی قهرمانانه‌ای را داشته باشد./983/ب911/ک

ارسال نظرات