۱۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۷
کد خبر: ۲۳۵۱۰۰
مدیر گروه علوم قرآن و حدیث دانشگاه قم:

راهپیمایی بزرگ اربعین سبب نابودی داعش می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر گروه علوم قرآن و حدیث دانشگاه قم به تهدیدهای گروهک تکفیری داعش اشاره کرد و گفت: شرکت شیعیان در راهپیمایی بزرگ اربعین سبب تضعیف و از بین رفتن گروهک های تروریستی مانند داعش می شود و تلاش داعش برای برهم زدن امنیت عتبات را بی نتیجه می کند.
سيد رضا مؤدب

حجت الاسلام سیدرضا مؤدب، مدیر گروه علوم قرآن و حدیث دانشگاه قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به اجتماع میلیونی زائران امام حسین(ع) در اربعین حسینی، گفت: امامان بعد از امام حسین(ع) بر بزرگداشت اربعین آن حضرت بسیار تأکید و سفارش کردند.

 

وی به اهمیت این راهپیمایی بزرگ اشاره کرد و افزود: خوشبختانه در جهان به مسأله اربعین توجه ویژه ای می شود، حضور میلیون ها زائر مسلمان، به ویژه شیعیان حرکت جدیدی را در دنیا بنا نهاده و این نمایش بزرگ نشان دهنده زنده بودن قیام امام حسین(ع) و حیات تشیع است.

 

مدیر گروه علوم قرآن و حدیث دانشگاه قم با اشاره به روایتی مبنی بر این که «خداوند برای شهادت امام حسین(ع) حرارتی در قلب های مؤمنان قرارداده است که هیچگاه خاموش نمی شود» اظهار داشت: انسانیت، حرکت به سوی خدا و دوری از ستم و ظلم پذیری، از پیام های این اجتماع میلیونی است.

 

وی راهپیمایی میلیونی زائران امام حسین(ع) را سبب زنده ماندن اسلام دانست و ادامه داد: این حرکت الهی زمینه سازی برای ظهور امام زمان(عج) است، این رزمایش بزرگ، سبب وحدت بین شیعه و سنی می شود.

 

حجت الاسلام مؤدب ابراز داشت: تمام دوستداران اهل بیت(ع) در جهان، این روزها زیر بیرق «هیهات من الذلة» در جهت اهداف امام حسین(ع) به راهپیمایی می پردازند.

 

وی به تهدیدهای گروهک تکفیری داعش اشاره کرد و بیان داشت: شرکت شیعیان در این راهپیمایی بزرگ، رساننده این پیام است که دوستداران اهل بیت(ع)، هراسی از شهادت ندارند و شهادت در راه امام حسین(ع) را افتخار خود می دانند، این حرکت بزرگ سبب تضعیف و از بین رفتن گروهک های تروریستی مانند داعش می شود و تلاش داعش برای برهم زدن امنیت عتبات را بی فایده می کند.

 

مدیر گروه علوم قرآن و حدیث دانشگاه قم در پایان با اشاره به ضرورت عملکرد صحیح رسانه ها در مواجهه با این اجتماع بزرگ خاطرنشان کرد: رسانه ها باید این راهپیمایی بی نظیر را در جهان جلوه دهند تا صحنه های ایثار و فداکاری شیعیان امام حسین(ع) به جهانیان مخابره شود./1323/302/ع  

 

 

ارسال نظرات