۱۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۳
کد خبر: ۲۳۵۱۳۲
مدیر کل اوقاف مازندران:

وقف حافظ نشر معارف دینی و کرامت انسانی است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران، وقف را حافظ نشر معارف دینی و اسلامی و حفظ کرامت انسانی و شهروندی و رفع نیازهای انسانی و لبیک به ندای فطری بشری و متعلق به همه بشریت دانست.
مدير کل اوقاف و امور خيريه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت‌الاسلام ستار علیزاده، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران امروز در نشست ستاد هفته وقف در ساری با بیان این که وقف را باید براساس نیاز جامعه انجام دهیم، افزود: وقف یکی از مظاهر ارزشمند باقیات و صالحات بوده و مجموعه تلاش و حرکات انسان را به خیرات ماندگار تبدیل کرده و تعدیل کننده و تنظیم کننده امورات اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی جامعه است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران، وقف را حافظ نشر معارف دینی و اسلامی و حفظ کرامت انسانی و شهروندی و رفع نیازهای انسانی و لبیک به ندای فطری بشری و متعلق به همه بشریت توصیف کرد و گفت: وقفِ مشارکتی و دسته‌جمعی از سوی اقشار مختلف مردم و حتی وام به شرط وقف و اوراق وقفی، یکی از راه‌های راه‌اندازی و احیای وقف است.

 

حجت الاسلام با اشاره به فرا دینی و فرا اعتقادی بودن وقف، اظهار داشت: حتی در برخی از کشورهایی که به وقف اعتقادی ندارند نیز این عمل خداپسندانه با عناوین مختلف انجام می‌شود زیرا آنها نیز دریافته‌اند که وقف خدمت به روح و روان و خدمت به دین و فرهنگ و علم و دین و خدمت به گسترش فضای معنوی و دینی در جامعه است.

 

این مسؤول، وقف را از مظاهر اقتصاد مقاومتی عنوان و اعلام کرد: از ابتدای امسال تا امروز 80 وقف جدید در مازندران داشتیم که پیش‌بینی می‌شود در هفته وقف به بیش از صد مورد افزایش یابد در حالی که سال گذشته در مجموع بیش از 60 وقف جدید داشتیم.

 

حجت الاسلام علیزاده در ادامه با بیان این که وقف آثار و برکاتی دارد که هنوز ناشناخته مانده است، گفت: وقف یکی از مترقی‌ترین احکام قرآنی است که کمتر بیان شده است.

 

وی بیان داشت: به برکت فتوای تاریخی امام خمینی(ره) درباره عمل به وقف، یک نگرش جدیدی نسبت به وقف و موقوفات ایجاد شده و اکنون گرایش مردمی به وقف بیشتر شده است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به رویکردهای خوبی که در حوزه وقف استان انجام می‌شود، افزود: با این وجود هنوز از ظرفیت موقوفات به خوبی استفاده نشده و این میراث گران‌بها مغفول و مظلوم واقع شده است.

 

وی با بیان این که دفاع و حفظ موقوفات از اصل وقف اهمیت بیشتری دارد، اظهار داشت: در ‌مازندران 160 هزار رقبه و 13 هزار موقوفه داریم.

 

حجت‌الاسلام ستار علیزاده با اعلام این که وقف یکی از مترقی‌ترین احکام قرآنی بوده که کمتر به آن پرداخته شده است، اظهار داشت: وقف بهترین و اثرگذارترین عمل خیر خواهانه است. 

 

وی با اشاره به این که در همه جوامع بشری وقف یک امر فطری است، وقف فرا دینی و فرا اعتقادی است، وقف بخشیدن وجود آدمیت است، گفت: در همه ممالک  خدمت به روح و روان و خدمت فرهنگ و علم و دین و خدمت به گسترش فضای معنوی و دینی در جامعه  صورت می گیرد که همان وقف است./950/پ202/ب1

ارسال نظرات