۱۹ آذر ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۲
کد خبر: ۲۳۵۲۰۷
استاد حوزه علمیه مازندران:

پژوهش محوری زمینه ساز تحقق پیشرفت و توسعه است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران با تاکید بر این که علم و پژوهش از اهمیت والا و گرانقدری برخوردار بوده که باید به آن توجه شود، گفت: پژوهش محوری باید به عنوان اصلی اساسی مورد توجه همگان بوده که می تواند زمینه ساز دستاوردهای ارزشمندی باشد.
امام جمعه چمستان

حجت الاسلام سید احمد جباری، استاد حوزه علمیه مازندران، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در نور با اشاره به هفته پژوهش و فناوری، گفت: پژوهش و فناوری از اهمیت والا و گرانقدری برخوردار بوده که می تواند زمینه ساز پیشرفت و توسعه باشد.

 

وی با اشاره به اهمیت پژوهش و علم در دین مبین اسلام، بیان داشت: دین اسلام برای پژوهش و جستجو در عالم دانش و دانایی و معرفت افزایی و علم اهمیتی ویژه و گرانقدری قائل شده است.

 

امام جمعه چمستان، افزود: قلم و ابزار علم و طلب علم از نماز، روزه، حج و جهاد در پیشگاه خداوند متعال بهتر و افضل تر شمرده شده است که این امر نشانگر اهمیت پژوهش و دانش در دین مبین اسلام است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با تاکید بر این که علم و پژوهش از اهمیت والا و گرانقدری برخوردار بوده که باید به آن توجه شود، گفت: پژوهش محوری باید به عنوان اصلی اساسی مورد توجه همگان بوده که می تواند زمینه ساز دستاوردهای ارزشمندی باشد.

 

حجت الاسلام جباری با بیان این که توجه به مسئله پژوهش اثرات و کارکردهای بسیاری در جامعه دارد، بیان داشت: حرکت در این مسیر والا و گرانقدر باید به نحوی شایسته مورد توجه بوده تا بتوانیم پیشتاز در عرصه های مختلف علم و توسعه یافتگی باشیم.

 

وی افزود: عالمان و  اندیشمندانی که برای روشن کردن و شناساندن راه درست و بهتر زندگی و یا شناخت عوامل بیماری و امراض آن  و پیدا کردن راه های درمان انسان ها عمرشان و خوشی های زندگی را هزینه می کنند در مقابل کسانی هم هستند که برای نابودی و تخریب جامعه بشری و قتل عام انسان ها عمرشان  را در پی یافتن سلاح های مرگبار صرف می کنند که این ها خائنان به عالم اندیشه، فکر و پژوهش هستند.

 

امام جمعه چمستان با اشاره به اهمیت علم و دانش، تصریح کرد: داشتن علم و دانش زمینه ساز عزت، سربلندی و عظمت فرد و جامعه است که باید در این عرصه گام های ارزنده ای برداشته شود.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که انسانی که علم دارد تنها نباید به آن اکتفا کند، گفت: علم همراه با ایمان، اخلاق، تهذیب نفس و طهارت از ارزش و قیمت والایی برخوردار است.

 

حجت الاسلام جباری با تاکید بر این که علم بدون معنویت می تواند میدان مانور شیاطین باشد، افزود: این علم تنها زمینه ساز قدرت های شیطانی و هواهای نفسانی می شود و این که انسان را از خاک به افلاک پرواز می دهد علم همراه ایمان، عمل و تهذیب نفس است./1314/ت302/ب1

ارسال نظرات