۱۹ آذر ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۵
کد خبر: ۲۳۵۲۰۹

برگزاری کرسی های آزاداندیشی در مدارس علمیه خواهران مازندران

خبرگزاری رسا ـ معاون پژوهشی حوزه های علمیه خواهران مازندران از برگزاری کرسی های آزاداندیشی در مدارس علمیه خواهران استان خبرداد.
حوزه علميه خواهران

فاطمه اردشیری، معاون پژوهشی حوزه های علمیه خواهران مازندران، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل با گرامی داشت هفته پژوهش، گفت: در مدارس علمیه خواهران افراد علاقمند بسیاری وجود دارند که می خواهند در این عرصه کار کنند اما ما  ساعت پژوهشی داریم و بودجه به این امر اختصاص داده نشده و امکانات لازم را نداریم.

 

وی با اشاره به این که پژوهش محوری امری ارزنده و مهم است که باید در راستای ترویج آن تلاش شود، بیان داشت: آسیب هایی در این حوزه وجود دارد که باید با اهتمامی والا در مسیر رفع آن تلاش شود.

 

اردشیری، افزود: با همه کمبودهایی که داریم طلاب خواهر ما تلاش های خوبی دارند و ما پژوهشگران برتر قرآنی داریم که در سال گذشته هفت مورد کتاب برای حضور در نمایشگاه ها به قم ارسال شده است.

 

معاون پژوهشی حوزه های علمیه خواهران مازندران، ادامه داد: با همه کمبودها که دارد کارهای خوبی می شود و اگر بودجه ، امکانات و زمان باشد می توانیم به ترقی در این امر برسیم.

 

اردشیری با اشاره به این که آموزش اجازه نمی دهد برای پژوهش کارهای خوبی شود، بیان داشت: باید اهتمام ارزنده ای در راستای ترویج پژوهش محوری در حوزه های علمیه وجود داشته باشد.

 

وی با بیان این که انجمن پژوهشی برای معاونان پژوهش مدارس علمیه استان مازندران راه اندازی شده است، گفت: در این انجمن تلاش است تا آسیب های داخلی شناسایی شده و برای حل آن اقدام شود.

 

معاون پژوهشی حوزه های علمیه خواهران مازندران، افزود: هر ساله با توجه به شعار سال گروهی تشکیل می شود که طلاب خواهر در این عرصه به کار و فعالیت پژوهشی می پردازند.

 

اردشیری با اشاره هفته پژوهش گفت: برای روزهای هفته پژوهش عنوان هایی چون پژوهش و روش های تحقیق گام به گام، پژوهش و توانایی تحقیق، پژوهش و بحث اساتید در ارتقای مهارت افزایی طلاب، پژوهش و نقد و مناظره، آزاداندیشی و نظریه پردازی و پژوهش و مدیریت طرح های پژوهشی نام گذاری شده است که با توجه به این عناوین برنامه هایی در مدارس علمیه استان برگزار می شود.

 

وی از برگزاری کرسی های آزاداندیشی در مدارس علمیه خواهران مازندران خبرداد و افزود: برگزاری این کرسی ها سبب می شود تا نقد، بررسی و مناظره ها سطح فکری طلاب را بالا ببرد که موضوعاتی در شورا تصویب شده و سپس برای اجرایی شدن به مدارس ارسال می شود.

 

اردشیری افزود: این کرسی ها در دوره اول در دو مدرسه استان برگزار می شد که در حال حاضر در سیزده مدرسه علمیه استان برگزار می شود./1314/ت302/ب1

ارسال نظرات