۲۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۱
کد خبر: ۲۳۵۴۰۳
آیت الله نمازی در واکنش به اتفاقات 16 آذر:

وزیر علوم شعار دولت تدبیر و امید را فراموش نکند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: انتظار مردم به ویژه صاحبان انقلاب، مادران شهدا و فرزندان شهدا و رزمندگان دفاع مقدس از دولت تدبیر امید این است که وزیر علوم شعار دولت تدبیر و امید را فراموش نکند.
آيت الله عبدالنبي نمازي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درکاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی نماینده ولی فقیه درکاشان در خطبه های این هفته نمازجمعه در مصلی بقیه الله الاعظم این شهرستان، با اشاره به برگزاری مراسم های روز دانشجو در 16 آذرماه امسال گفت: امسال در روز 16 آذرماه که در تاریخ ایران به عنوان مظهر مقابله با سلطه آمریکا و صهیونیست و روز مبارکی است متأسفانه برخی از دانشگاه های کشور تبدیل به مقابله فرزندان انقلاب با یکدیگر شد.
 
وی با اشاره به تأکید و توصیه های امام راحل و رهبر معظم انقلاب و مسؤولان کشور مبنی بر آگاهی دانشجویان از مسائل سیاسی کشور و داشتن قدرت تحلیل و تفسیر مسائل سیاسی ایران و جهان و این که سیاست مدار باشند اما سیاست زده نباشند یاد آورشد: روز 16 آذر در برخی از شهرستان ها از جمله تبریز، قم، اصفهان و اراک اجازه سخنرانی به برخی سخنرانان را ندادند و برخی از خبرنگاران و رسانه ملی را مراسم خارج کردند و برخی از تشکل های دانشجویی به عنوان اعتراض در مراسم شرکت نکردند.
 
نماینده ولی فقیه در کاشان یاد آورشد: انتظار مردم به ویژه صاحبان اصلی انقلاب اسلامی، خانواده های معظم شهدا و ایثارگران، فرزندان شهدا و رزمندگان دفاع مقدس از دولت تدبیر و امید و همچنین وزیر علوم این است که شعار تدبیر و امید را فراموش نکنند.
 
 آیت الله نمازی تأکید کرد: ایجاد فضای اختلاف بین دانشجویان برخلاف تدبیر و موجب نا امیدی ملت بزرگوار ایران اسلامی خواهد شد.
 
نماینده مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به این که رؤسا و اساتید دانشگاه ها و به ویژه دانشجویان باید شرایط حساس منطقه و توطئه های دشمن بر علیه ملت ایران را درک و حوادث جهانی را رصد نموده و از هرگونه مسئله ای که منجر به اختلاف می شود پرهیز نمایند.
 
گزارش سنای آمریکا آسیب جدی به جایگاه آمریکا در جهان وارد کرد
آیت الله نمازی در ادامه با اشاره به افشای نشریه آمریکایی مبنی بر قتل عام سالانه 400 شهروند سیاه پوست آمریکایی توسط مدعیان حقوق بشرآمریکایی گفت: دادگاه های آمریکا در قبال این قتل عام ها، حکم برائت صادر و یا از صدور کیفرخواست و اعلام جرم علیه پلیس خود داری می کنند.
 
وی یاد آورشد: تظاهرات شهروندان آمریکایی در اعتراض به تبعیض و بی عدالتی در آمریکا هروز افزایش یافته است و فریاد شهروندان آمریکایی که نمی توانیم نفس بکشیم بلند است.
 
نماینده ولی فقیه در کاشان همچنین با اشاره به این که گزارش سنای آمریکا از جنایات و شکنجه های سازمان جاسوسی امریکا، جهان را درحیرت فرو برده است گفت: سنای آمریکا در این گزارش استفاده سازمان جاسوسی آمریکا از روش های ظالمانه، ضد بشری و ضد اخلاقی آنها را از جمله شکنجه های جنسی، خیساندن زندانیان و کتک زدن، غرق کردن مصنوعی، تهدید به تعرض ناموسی آنها را افشا کرده است به طوری که اوباما اعتراف کرد گزارش سنای آمریکا آسیب جدی به جایگاه آمریکا در جهان وارد کرده است.
 
 آیت الله نمازی همچنین ملاقات اوباما رییس جمهور آمریکا با شاهزاده انگستان در مورد رعایت حقوق حیوانات در هفته گذشته را یاد آورشد و گفت: آمریکا و انگلستان در حالی از رعایت حقوق حیوانات صحبت می کنند که انسان های بی گناه را در آمریکا، انگلستان و در برخی از کشورهای اروپایی، خاورمیانه، سوریه و عراق قتل عام می کنند.
 
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم درخواست خاندان آل خلیفه برای حضور نیروی دریایی در منطقه خلیج فارس و پرداخت هزینه های استقرارناوگان دریایی انگلستان را برای گرفتن حق سکوت از انگلستان در قبال قتل عام شیعیان در بحرین دانست.
 
آیت الله نمازی در ادامه با اشاره به شب اربعین شهادت سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع) گفت: در این ایام به ویژه امشب و بالاخص فردا سالروز ورود کاروان کودکان حسینی و زنان بازمانده کارزار کربلا به رهبری امام سجاد(ع) و مدیریت و سرپرستی زینب کبری از شام به سوی کربلا است.
 
وی افزود: ما اعتقاد داریم دشمنان اسلام چه بخواهند و نخواهند اسلام در آینده اروپا را فتح خواهد کرد، لذا عاشورائیان باید خود را آماده کنند که نصرت نهایی خداوند نزدیک است.
 
نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: پیروان مکتب وحی و ولایت باید مراقب باشند و خود را بازسازی کنند و شرایط عاشورائیان و مهدویان را در خود تقویت کنند که نصرت الهی نزدیک است./1307/پ201/ج
ارسال نظرات