۲۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۴
کد خبر: ۲۳۵۵۰۹
امام جمعه بناب:

زیارت اربعین خون بهای شهدای انقلاب است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام باقری گفت: زیارت‌ میلیون‌ها زائر اربعین حسینی به برکت خون شهدایی است که سال‌ها تا پای جان در مقابل رژیم بعث عراق ایستادگی کردند.
اربعين

حجت الاسلام مصطفی باقری بنابی، امام جمعه بناب در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با عرض تسلیت فرا رسیدن اربعین حسینی به تمام مسلمانان به ویژه ساحت مقدس امام عصر(عج)، با بیان احادیثی از امامان(ع) در خصوص ثواب و اهمیت بالای زیارت امام حسین(ع) اظهار داشت: ثواب زیارت امام حسین(ع) حد مشخصی ندارد.

 


وی ادامه داد: بنابر احادیث وارده؛ هرکسی زیارت امام حسین(ع) را ترک کند، مثل این است که پیامبراکرم(ص) و خدا را ترک کرده است؛ بنابر این باید در عزاداری‌های اربعین حسینی به‌گونه عرض ارادت به ساحت اهل بیت داشته باشیم که باید مورد رضایت خدا و امام زمان(عج) بوده و روش و رویه سوگواری‌ها بسیار سنجیده باشد.

 


حجت الاسلام باقری بر ضرورت توجه به کیفیت عزاداری برای مصائب اهل بیت و شهدای کربلا تأکید کرد و گفت: رویه عزاداری‌ها باید سنجیده و حساب شده باشد، چرا که برخی عزاداری‌ها مورد پسند امام عصر(عج) نیست. حضرت حجت همواره در توصیه های خود بر پرهیز از اغراق تأکید فرمود‌ه‌اند؛ باید دانست که همواره جهالت و افراطی‌گری اهل بیت را رنجیده خاطر می کند.

 


امام جمعه بناب تصریح کرد: فراهم کردن مقدمات و بستر عزاداری برای افراد غلو کننده جایز نیست، چراکه بعضی ساز و آوازها، بعضی اشعار و تعزیه‌ها خداپسندانه نبوده و سیدالشهدا(ع) از چنین حرف‌هایی بیزارند، از این رو باید در انتخاب و استفاده از برخی اشعار، مطالب و حتی لحن مداحی خیلی دقت شود.

 


وی در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر از مسؤولان ایرانی و عراقی در تسهیل زیارت کربلا در اربعین حسینی گفت: این مسأله باعث شده تا میلیون‌ها عاشق و دلداده با سهولت به کربلا مشرف و از این نعمت عظما بهره‌مند شوند، این زیارت‌ها به برکت خون شهدایی است که سال‌ها تا پای جان در مقابل رژیم بعث عراق ایستادگی کردند.

 


حجت الاسلام باقری بنابی با تشریح آداب زیارت امام حسین (ع) گفت: حالا که مسیر زیارت عتبات عالیات برای میلیون ها زایر دلداده و عاشق باز شده است، به برکت خون پاک شهیدانی است که خودشان با حسرت کربلا کربلا گفتند و تا پای جان ایستادند تا راه را برای ما باز کنند.

 


امام جمعه بناب با بیان این‌که شهدای دوران دفاع مقدس با اقتدا به سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) قدم در راه جهاد و شهادت نهادند، ادامه داد: شهدا کربلا کربلا گفتند و تا پای جان ایستادند، جنگ کردند، تکه تکه شدند، اما عقب‌نشینی نکردند و از مملکت اسلامی پاسداری کردند؛ امروز این نعمت‌ها خون بهای شهداست./935/ت302/ب4

ارسال نظرات