تبلیغ چهره به چهره مکمل تبلیغ اینترنتی است
حجتالاسلام رضا حاجآقایی، مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) دماوند در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا درباره تبلیغ اینترنتی اظهار داشت: اینترنت ابزاری است که میتواند در راستای اهداف والای دینی به کار گرفته شود و به صورت کلی، اینترنت ابزار بدی نیست.
عدم محدودیت در تبلیغ اینترنتی به شرط قرارگیری در راستای اهداف اسلام
این کارشناس دینی با اشاره به حدود فعالیتهای تبلیغ اینترنتی طلاب گفت: در صورتی که تبلیغ اینترنتی، طلاب را در راستای اهداف اسلام یاری کرده و نزدیکتر کند، محدودیتی نیست، اما هنگامی که این فعالیتها بر خلاف اهداف عالیه اسلام قرار بگیرد، محدودیتی برای ادامه این فعالیتها به حساب میآید.
وی خطاب به طلاب درباره رعایت نکاتی در هنگام استفاده از اینترنت ابراز داشت: با توجه به اینکه فضای مخاطبین طلاب در تبلیغ اینترنتی وسیعتر میشود و طرف مقابل آنها از ادیان، افکار و اقشار مختلف هستند، روحانیان ابتدا باید مخاطبشناس باشند و یکی از مؤلفههای مهم فعالیتهای اینترنتی، شناخت مخاطب و فضاهایی است که افراد قصد مراجعه به آن را دارند.
مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) دماوند با اشاره به اهمیت تبلیغ چهره به چهره در کنار تبلیغ اینترنتی خاطرنشان کرد: افرادی که جهت کسب معارف دینی در فضای اینترنت حضور دارند، برای تکمیل یافتهها و اطلاعات خود در این زمینه، به مراجعه به صورت چهره به چهره با طلاب روی میآورند و اینترنت را برای کسب اطلاعات کامل، کافی نمیدانند و در واقع تبلیغ چهره به چهره، مکمل تبلیغ اینترنتی است.
نبود ثمره در پیشرفت علمی نشانه اعتیاد به اینترنت
حجتالاسلام حاجآقایی درباره اعتیاد به اینترنت بر اثر پرداختن به تبلیغ اینترنتی گفت: با توجه به اینکه ورود به هر محیطی از جمله اینترنت و حضور مداوم در آن، اثرات منفی را در پی دارد و تبلیغ اینترنتی نیز ممکن است اعتیادآور باشد؛ در صورتی که طلاب و مبلغان بدون اینکه مخاطبشناس و زمانشناس باشند و تبلیغ اینترنتی آنها، ثمرهای در پیشرفت علمیشان نداشته باشد، این نشانهای برای اعتیاد به اینترنت خواهد بود.
این کارشناس دینی افزود: اگر حضور طلاب در فضای اینترنت سبب پیشرفت روز افزون آنها شود و مخاطب خود را بهتر شناخته و افراد بیشتری را جذب میکنند و روز به روز بر سطح علمی آنها افزوده میشود، نشانهای برای عدم اعتیاد آنها بر فضای اینترنت است./822/ت302/ب6