۲۳ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۹
کد خبر: ۲۳۵۷۴۷
استاد حوزه علمیه آمل:

پژوهش محوری زمینه ساز تعالی حوزه های علمیه است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه آمل، پژوهش محوری را زمینه ساز تعالی حوزه های علمیه دانست و گفت: فراهم کردن زیرساخت های پژوهشی موجب رونق پژوهش در حوزه می شود.
معاون تهذيب حوزه علميه آمل

حجت الاسلام عیسی نژاد، استاد حوزه علمیه و مرکز تخصصی امام حسن عسکری(ع) آمل در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل با اشاره به اهمیت تحقیق و پژوهش، گفت: پژوهش محوری از اهمیت ارزنده و والایی برخوردار بوده که مورد تاکید دین مبین اسلام و بزرگان دینی است.

 

وی با اشاره به این که کار حوزه و روحانیت با پژوهش و تحقیق گره خورده است، بیان داشت: اجتهاد نیز نوعی پژوهش است که در آن نقد صورت پذیرفته و از نظرات هم مطلع شده که دلیل می آورند.

 

استاد حوزه علمیه آمل با تاکید بر این که حوزه های علمیه شیعه دائم در حال تحقیق و پژوهش بوده اند، ادامه داد: طلاب باید تلاش کنند تا در راستای رسیدن به حقیقت و واقعیت تلاش کرده و این امر ارزنده را با جدیت دنبال کنند.

 

حجت الاسلام عیسی نژاد، تصریح کرد: علامه مجلسی یک عنوان کتاب بحارالانوار را در 110 جلد آماده کرده است که این عالم بزرگوار برای گردآوری آن تلاش های بسیاری کرده و به نقاط مختلفی سفر کرده است.

 

وی با بیان این که ترویج پژوهش محوری در حوزه های علمیه ضرورتی مهم و اساسی است، گفت: طلاب باید در این امر گرانقدر کوشا بوده و علمای بزرگوار را الگو و اسوه خود قرار دهند.

 

استاد حوزه علمیه آمل با اشاره به رشد گسترده ابزارهای ارتباطی، بیان داشت: این گسترش می تواند ظرفیت خوبی برای توسعه فعالیت های تحقیقی و پژوهشی باشد که می تواند استفاده شایسته ای از آن صورت گیرد.

 

حجت الاسلام عیسی نژاد با بیان این که روش تحقیق باید برای طلاب تدریس شود، ادامه داد: باید کارهای ارزنده ای صورت گیرد تا طلاب با روش های تحقیق و پژوهش آشنا شده و بتوانند در این مسیر گام بردارند.

 

وی با تاکید بر این که پژوهش محوری زمینه ساز تعالی حوزه های علمیه است، گفت: رویکرد حوزه های علمیه باید در این سوی بوده که طلاب را به سمت پژوهش دعوت کرده و آنان بتوانند مطلب و کتاب بنویسند که می تواند اثرگذاری خوبی در ارتقای پژوهش محوری در آنان داشته باشد.

 

استاد حوزه علمیه آمل با اشاره به این که علم و دانش پیشرفت و گسترش بسیاری داشته است، بیان داشت: طلاب نیز باید با توجه به پیشرفت های گسترده در عرصه های مختلف علوم به دنبال افزایش آگاهی و پژوهش محوری باشند.

 

حجت الاسلام عیسی نژاد، ادامه داد: پژوهش محوری می تواند طلاب را در امور مورد نیاز خود متخصص کرده که تخصص می تواند زمینه ساز تعالی و پیشرفت باشد./1314/ت302/ب1

ارسال نظرات