۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۵
کد خبر: ۲۳۵۸۸۳
یک طلبه جهادگر:

بالاترین ارزش کار جهادی برای خدابودن است

خبرگزاری رسا ـ یک طلبه جهادگر گفت: انگیزه و اشتیاق جهادگران برای کار با وجود تمامی سختی ها و کمبود امکانات، عشق برای خدمت رسانی به مردم است و برای خدا بودن، بالاترین ارزش کار جهادی است.
فعاليت‌هاي گروه جهادي در مناطق محروم گروه جهادي مبلغ جهادي

 مرجان رجبی، مسؤول گروه جهادی شهید فوزیه شیردل(از شهدای شاخص سال) در شهرستان تربت حیدریه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد گفت: از طریق دانشگاه با این حرکت های جهادی آشنا شدم و از آنجایی که همیشه به دنبال فرصتی بودم تا به صورت ویژه به مردم خدمت کنم، در اردوهای جهادی مناطق محروم ثبت نام کردم.

 

وی درباره شکل گیری گروه، اظهار کرد: در مرحله اول باید نیازها و محرومیت های منطقه شناسایی می شد تا بر اساس آن ها، نیرو اعزام شود؛ در طی جلسه ای که با دهیار، شورای روستا و فرماندهان بسیج خواهران و برادران داشتیم، بررسی ظرفیت ها، نیازها و نیز هماهنگی با ارگان های مختلف جهت حمایت جهادگران در خدمت رسانی بهتر انجام شد.

 

رجبی به شناسایی 12خانواده محروم روستای آبرود اشاره و تصریح کرد: یک تیم 20 نفری از خواهران حوزه علمیه حضرت فاطمه(س) شهرستان تربت حیدریه به منطقه محروم آبرود اعزام شدند که کار شناسایی، معرفی و حمایت این خانواده ها را به کمیته امداد انجام دادند؛ چند خانواده شهید نیز شناسایی و جهت حمایت به بنیاد شهدا معرفی شدند.

 

وی ادامه داد: فعالیت های جهادگران این گروه در عرصه های آموزشی، اقتصاد مقاومتی، فرهنگی، هنری، ورزشی و بهداشت و درمان است.

 

اشتغال زایی و رفع مشکلات مردم در اردوهای جهادی

مسؤول گروه جهادگر شهید فوزیه شیردل با اشاره به جنبه اشتغال زایی اردوهای جهادی، تصریح کرد: در عرصه اقتصاد مقاومتی با همکاری و حمایت جهاد کشاورزی، کلاس های آموزشی در زمینه های پرورش مرغ، قارچ، زنبور عسل، قالیبافی و کاشت صحیح زعفران برگزار شد که با استقبال رو برو شد؛ علاوه بر آن عده ای نیز به واسطه این کلاس ها فعالیت های مختلفی را شروع کردند و مشغول به کار شدند.

 

رجبی در ادامه به اهمیت بحث مشاوره در رفع مشکلات مردم پرداخت و خاطر نشان کرد: خوشبختانه با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، تیمی شامل پزشک و مشاوران جهت خدمت رسانی اعزام شدند که کار درمان و نیز مشاوره مردم روستا در زمینه های تحصیلی، خانواده، روابط زناشویی و اعتیاد را به بهترین نحو انجام دادند به گونه ای که اگر کسی برای مراجعه مشکل داشت به صورت حضوری، در منزل فرد، برای رفع مشکل اقدام می کردند.

 

وی در پایان گفت: انگیزه جهادگران برای اشتیاق و ادامه کار با وجود تمامی سختی ها و کمبود امکانات، عشق برای خدمت رسانی به مردم است و برای خدا بودن، بر ارزش معنوی کارهای جهادی می افزاید./930/ت302/ب5

 

ارسال نظرات