۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۳
کد خبر: ۲۳۵۹۳۱
استاد حوزه علمیه مازندران:

ترویج فرهنگ وقف بهترین پشتوانه برای تبلیغ اسلام ناب است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که ترویج فرهنگ وقف بهترین پشتوانه برای تبلیغ اسلام ناب است، تصریح کرد: سنت وقف بیان از آینده نگری اسلام است که باید در راستای تقویت آن اهتمام ارزنده ای وجود داشته باشد.
امام جمعه محمودآباد

حجت الاسلام سید داود موسوی، استاد حوزه علمیه مازندران، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در محمودآباد، با اشاره به هفته وقف، گفت: وقف امر ارزنده و گران بهایی است که باید در راستای ترویج آن تلاش های گرانقدری صورت گیرد.

 

وی با بیان این که وقف در دین مبین اسلام از اهمیت والا و ارزشمندی برخوردار است، بیان داشت: موضوع وقف در منطق اسلام، سنت نبوی و امامان بزرگوار دارای جایگاه بلند و رفیعی است.

 

امام جمعه محمودآباد با تاکید بر این که وقف اثرات و کارکردهای بسیاری برای جامعه دارد، تصریح کرد: توجه به فرهنگ وقف می تواند اثرگذاری گرانقدری در جامعه داشته و ثمرات ارزشمندی برای نظام اسلامی داشته باشد.

 

حجت الاسلام موسوی با اشاره به این که وقف صدقه ای جاریه است که ثمرات آن همیشه برای انسان باقی می ماند، ادامه داد: وقف نوعی آیین انسان مداری ، نوع دوستی و احیای ملکات انسانی دارای آوازه های با ابعاد گسترده است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که دین مبین اسلام وقف را به عنوان امری ارزنده مورد توجه قرار داده است، گفت: دین مبین اسلام با نگرش ویژه ای به کارکردهای عوامل اجتماعی بوده که موضوع وقف را مطرح کرده است.

 

وی بیان داشت: وقف با سنت دیرین و نیت های مختلف سبب زنده نگه داشتن اموراجتماعی ، احیای ارزش های دینی و حمایت از محرومان بوده است.

 

امام جمعه محمودآباد با بیان این که رقبای وقفی بسیاری برای عزاداری امام حسین(ع) اختصاص داده شده است، افزود: این امر دارای بالاترین رقم آماری به دلیل مختلف و اهمیت واقفان به احیای عزاداری حسینی و آیین علوی است.

 

حجت الاسلام موسوی با تاکید بر این که ترویج فرهنگ وقف ثمرات گرانقدری برای نظام اسلامی دارد، تصریح کرد: وقف کارکردهای ارزنده ای دارد که باید برای ترویج آن اهتمامی با عزم همگانی وجود داشته باشد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران ادامه داد: جامعه ما میراث گران بهای وقف را حفظ کرده و باید نسبت به اختصاص اموال و املاک جدید برای وقف در امور مختلف نظیر مدرسه سازی، ساخت مسجد، راه، چاه های آب، حوزه های علمیه و دیگر امور اقدام کند.

 

وی با بیان این که روی آوردن به وقف های جدید باید مورد توجه باشد، گفت: حرکت در مسیر وقف های جدید و مورد نیاز می تواند اثرگذاری ارزنده ای برای تعالی و پیشرفت در عرصه های مختلف باشد.

 

امام جمعه محمودآباد با بیان این که وقف بهترین پشتوانه برای تبلیغ اسلام ناب است، تصریح کرد: سنت وقف بیان از آینده نگری اسلام است که باید در راستای تقویت آن اهتمام ارزنده ای وجود داشته باشد./1314/ت302/ب1

ارسال نظرات