۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۱
کد خبر: ۲۳۶۰۰۱
معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی کشور:

توانمندسازی فکری و فرهنگی مددجویان جزو مهم‌ترین اهداف کمیته امداد است

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی آموزشی کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور گفت: توانمندسازی فکری و فرهنگی مددجویان و خانواده‌های تحت پوشش و آماده سازی آنها برای موفقیت در ادامه زندگی خود اهداف اصلی کمیته امداد امام خمینی(ره) است.
معاون فرهنگي آموزشي کميته امداد کشور کميته امداد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، اکبر میرشکار، معاون فرهنگی آموزشی کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور در مراسم معارفه مدیر جدید امور فرهنگی اداره کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان سمنان که با حضور مدیرکل، رؤسای ادارات شهرستانی این نهاد، امام جمعه موقت و برخی از مدیران دستگاه‌های اجرایی این استان در محل سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی حاج اکبر تقوی شهرستان دامغان برگزار شد، اظهار داشت: کمیته امداد برای تمامی فعالیت‌ها و خدمات خود در سطح کشور پیوست فرهنگی را لحاظ می‌کند.

 

وی خاطر نشان کرد: باور ما در مجموعه کمیته امداد امام خمینی(ره) این است که باید نسبت به فرهنگ اجتماع و اقتصاد خانواده‌ها نگاهی راهبردی داشته باشیم و در هر پست و جایگاه خود را موظف به کار جهادی در رفع محرومیت‌ها بدانیم، این مهم جز با شناخت ویژگی‌های اخلاقی و مدیریتی یک مدیر جهادی و سرلوحه قرار دادن رضای خداوند در برنامه و اهداف خود حاصل نمی‌شود.

 

میرشکار با بیان اینکه در طول هر سال بخش عمده‌ای از افراد نیازمند به شرکت در دوره‌های آموزش خانواده از طریق نیازسنجی و فرآیند نظام جامع آموزشی خانواده کمیته امداد برای شرکت در این دوره‌ها انتخاب می‌شوند، اظهار داشت: تاکنون 560 هزار نفر از مددجویان شامل زنان سرپرست خانوار، دختران بازمانده از تحصیل و ازدواج، زنان مطلقه و سالمندان و جوانان 15 تا 29 ساله در آستانه ازدواج این برنامه‌های آموزش خانواده استفاده کرده‌اند.

 

معاون فرهنگی و آموزشی کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور افزود: توانمندسازی فکری و فرهنگی مددجویان و خانواده‌های تحت پوشش و آماده سازی آنها برای موفقیت در ادامه زندگی خود اهداف اصلی کمیته امداد امام خمینی(ره) است، از‌این‌رو تمامی مدیران و کارکنان کمیته امداد امام خمینی(ره) به ‌دنبال آن هستند که افراد و خانواده‌های تحت پوشش پس از ماندن یک پروسه زمانی کوتاه در خانواده امداد و تغذیه فکری، رفتاری، آموزشی و مشاوره‌ای آماده حضوری موفق در جامعه شوند.

 

وی خاطر‌نشان کرد: به لطف خدا و فعالیت شبانه روزی کارکنان خدوم این نهاد امروز باور درستی در بین مسؤولان نظام و مردم ایجاد شده که در آن کمیته امداد امام خمینی(ره) به عنوان دستگاهی علمی و کارآمد در حوزه‌های رفع و کاهش آسیب‌ها و اعتلای اجتماعی و آگاه و توانمند‌سازی خانواده‌ها شناخته می‌شود.

 

میرشکار در تبیین رویکرد‌های اساسی کمیته امداد در حال و آینده تصریح کرد: توسعه تعاملات برون سازمانی جهت هم‌افزایی و ظرفیت‌سازی‌های جدید در مسیر اهداف مقدس این سازمان و بررسی و شناخت و تمرکز خدمات بر مراکز ویژه و محروم استان‌های مختلف کشور از جمله این رویکرد‌ها است.

 

معاون فرهنگی و آموزشی کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور بومی‌سازی شیوه‌ها و مبنای برنامه‌های مختلف این نهاد، مقابله علمی و عملی با اختلالات و آسیب‌ها، آموزش و بروز رسانی کارکنان شبکه امداد فرهنگی و اجتماعی و حفظ و اعتلای ارزش‌های اسلامی در محیط کار و زندگی مددجویان با تکیه بر امور تربیتی، تحصیلی، مشاوره‌ای و آموزش خانواده را از دیگر رویکرد‌های اصلی این نهاد برشمرد.

 

هشت میلیارد ریال رقم اعتبارات فرهنگی کمیته امداد امام خمینی استان سمنان در سال‌جاری

نجف علی انتظاری، مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان سمنان نیز در این جلسه اعتبارات فرهنگی سال‌جاری کمیته امداد امام خمینی(ره) استان سمنان را هشت میلیارد ریال عنوان کرد که از محل بودجه‌های دولتی و کمک‌های مردمی تأمین و در راستای کمک هزینه‌های دانش آموزی و دانشجویی، برنامه‌های اردویی، اوقات فراغت، کانون‌های فرهنگی هنری، آموزش خانواده در حوزه‌های مختلف و بسیاری موضوعات دیگر صرف می‌شود. 

 

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری 1300 نفر به‌ صورت مستقیم تحت پوشش و آموزش طرح نظام جامع این نهاد قرار گرفته‌اند، تصریح کرد: با لحاظ کردن آموزش‌های مختلف فردی و گروهی، سوادآموزی و آموزش‌های خانواده ویژه نوعروسان تاکنون قریب به پنج هزار نفر در این طرح‌های آموزشی و فرهنگی شرکت کرده‌اند.

 

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان با بیان اینکه کمیته امداد امام خمینی(ره) این استان از محل جلب کمک‌های مردمی در 6 ماهه نخست امسال 300 میلیارد ریال اعتبار جذب کرده است، گفت: استان سمنان بر اساس آمار در شاخص‌های کمیته امداد در جلب و جذب کمک‌های مردمی جایگاه بسیار بالایی در کشور دارد.

 

انتظاری خاطرنشان کرد: نیمی از این میزان کمک‌های مردمی از محل درآمدهای بخش زکات اعم از واجب و مستحب حاصل شده و مابقی مربوط به صدقات، طرح اکرام ایتام، طرح شفا و دیگر راه‌کارهای مشارکت مردم در این امور خداپسندانه است که صرف بهبود وضعیت معیشت و کمک به نیازمندان استان، تأمین جهیزیه نوعروسان بی‌بضاعت و اقدامات فرهنگی در این راستا می‌شود.

 

وی با بیان اینکه استان سمنان از ظرفیت‌های مناسب بسیاری برخوردار است که اصلی‌ترین آنها داشتن مردمی دیندار و ولایتمدار و خیراندیش است، افزود: جذب کمک مردمی 300 میلیارد ریالی در طول 6 ماهه نخست سال 93 سندی بر این مدعا است زیرا به نسبت جمعیت استان و وجود نهاد‌های هم راستا و برنامه‌های فرهنگی و مذهبی و اجتماعی بسیار زیاد این رقم قابل توجه و ستایش است.

 

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان سمنان با اشاره به اینکه راهبرد این سازمان در کل کشور تعالی فکری و فرهنگی و اجتماعی خانواده‌های تحت پوشش خود و کلیه افراد جامعه در چهارچوب تلاش برای تحقق نام سال یعنی اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی است، تصریح کرد: در این راستا و با محوریت برنامه‌های فرهنگی تاکنون 20 هزار نفر از خدمات مستمر و قریب به 40 هزار نفر از مردم استان از خدمات یک یا چند خدمتی استفاده کرده‌اند.

 

گفتنی است، در این مراسم از خدمات قربانعلی حسن آبادی در مدت تصدی مدیریت امور فرهنگی این اداره کل قدردانی و اسماعیل رنگریز به عنوان مدیر جدید امور فرهنگی اداره کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان سمنان معرفی شد./977/پ202/ب6

ارسال نظرات