۲۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۷
کد خبر: ۲۳۶۵۴۲
امام جمعه موقت تهران:

سران فتنه به مردم و نظام ظلم کردند/ مذاکره‌کنندگان از عزت ملت صیانت کنند

خبرگزاری رسا ـ آیت‌الله موحدی کرمانی، گفت: سران داخلی فتنه به کشور، مردم و رهبری ظلم کردند از این رو باید به اشتباهات خود اعتراف کنند و بدانند که مردم و رهبری عذر آنها را می‌پذیرند.
آيت الله موحدي کرماني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به حضور پر شور مردم در راهپیمایی اربعین حسینی(ع) اظهار داشت: نه تنها مردم بلاد اسلامی بلکه ار نقاط دیگر جهان نیز در این مراسم حضور داشتند؛ این حضور بیست میلیونی بسیار بزرگ است و پیامش بقای حق و بطلان و نابودی باطل است.


وی ادامه داد: پیام این راهپیمایی عظیم به داعش این است که اراده خدا بر بقای اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و نابودی شما جنایتکاران بنا شده است.


امام جمعه موقت تهران همچنین به دولت عراق به خاطر برقراری امنیت در اربعین حسینی  تبریک گفت و آنرا نشانه قدرت و روی پای خود ایستادن این دولت ذکر کرد.


آیت‌الله موحدی کرمانی دولت آمریکا را به تعقل و توجه به نصیحت‌های ایران توصیه کرد و گفت: دولت آمریکا تا کی می‌خواهد این تبعیض نژادی را ادامه دهد و با کسانی که برای احقاق حق خود به خیابان ها آمده‌اند برخورد کند؛ زیبنده نیست با مردمی که در کشور شما زندگی می‌کنند این گونه برخورد کنید.


نماینده مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: آمریکا تا کی می‌خواهد از اسرائیل غاصب کودک کش با اعمال حق وتو حمایت کند و با افتخار زندان‌های خود را پر از مظلومان کرده و آنها را شکنجه کند.


 وی تأکید کرد:‌ مسؤولان آمریکایی، جمهوری اسلامی ایران را به نقض حقوق بشر و حمایت از تروریست‌ محکوم می‌کنند در حالی که این رفتارها از سوی خودشان صورت گرفته و در جهان رسوا شده‌اند.


دبیرکل جامعه روحانیت با اشاره به رابطه آمریکا با کوبا، بیان کرد: وزیر امور خارجه آمریکا به صراحت گفت ما با تحریم خواستیم کوبا را منزوی کنیم اما خودمان منزوی شدیم.


عضو مجمع تشخیص مجمع مصلحت نظام با بیان این‌که آمریکا در حمایت از شاه به هیچ نتیحه ای نرسید بلکه منفورتر شد، افزود:  هیأت مذاکره کننده ایرانی بیدار است و می‌داند آمریکا دشمن شماره یک ما است؛ آمریکا تلاش می‌کند تا به عزت ما آسیب برساند و درخواست مردم و رهبری از هیأت ایرانی این است که مراقب باشید عزت ایران آسیب نبیند.


وی با اشاره به فرموده امام راحل مبنی بر این‌که آمریکا شیطان بزرگ است، گفت: هیأت مذاکره کننده ایرانی متوجه نقشه‌ها و حیله‌های شیطان بزرگ باشد؛ آمریکا به دنبال ضربه زدن به ایران اسلامی است اما مطمئنا به این خواسته خود نمی‌رسد و روز به روز رو به سقوط خواهد رفت.


امام جمعه موقت تهران در ادامه با تأکید بر این‌که سران خارجی فتنه 88 که مردم را به حضور در خیابان‌ها توصیه می‌کردند ملت ما را نشناخته بودند، اظهار داشت: سران داخلی فتنه به کشور، مردم و رهبری ظلم کردند از این رو باید به اشتباهات خود اعتراف کنند و بدانند که مردم و رهبری عذر آنها را می‌پذیرند.


وی تأکید کرد: سران فتنه قانون شکنی کردند و اعتراض راه قانونی داشت اما آنها از اره درست و قانونی اعتراض خود را دنبال نکردند.


آیت‌الله موحدی کرمانی در ادامه با اشاره به جنایت‌های داعش، ابراز کرد: متأسفانه گروه تروریستی داعش 150 زن عراقی را در کنار فرات که در میان آنها زنان باردار نیز وجود داشت قتل عام کرد.


نماینده مجلس خبرگان رهبری همچنین گروگان گیری در پیشاور پاکسان که منجر به کشته و زخمی شدن تعداد زیادی از دانش آموز شد را محکوم کرده و این مصیبت را به دولت پاکسان و خانواده‌های قربانیان تسلیت گفت.


امام جمعه موقت تهران همچنین رحلت آیت‌الله غیوری را تسلیت گفت و افزود: آن مرحوم در سنگر خدمت به محرومان تلاش‌های فراوانی کرد./927/پ201/ج

ارسال نظرات