۲۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۲
کد خبر: ۲۳۶۶۱۶
حجت الاسلام ابوترابی:

اقتصاد مقاومتی نقشه راه رسیدن به قدرت اقتصادی در جهان است

خبرگزاری رسا ـ نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایران باید در کوتاه ترین زمان ممکن به قدرت اقتصادی منطقه و جهان تبدیل شود گفت: اقتصاد مقاومتی نقشه راه رسیدن به قدرت اقتصادی است
حجت الاسلام ابوترابي فرد

به گزارش خبرنگار خبر گزاری رسا در رشت، حجت‌الاسلام سید محمدحسن ابوترابی‌فرد، نائب رییس مجلس عصر امروز در همایش بزرگداشت زنده‌یاد محمدعلی آذربانی حامی بیماران هموفیلی و واقف گیلانی با بیان این که دو نگاه به انسان وجود دارد اظهار داشت: یک نگاه فرعونی، استعمار گرو تضعیف کننده است و یک نگاه الهی که در یک کلمه به معنای تکریم انسان است.

 

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با تصریح بر این که دین اسلام و ادیان الهی بر پایه تکریم انسان بنا شده است، گفت: انسان نمی‌تواند در مقام تکریم از انسان‌ها برآید مگر آن‌که مقام انسانی خود را تکریم کند و اساس تکریم در این نکته نهفته شده است.

 

وی با بیان این که انسانی که به داد خودش برسد و به دنبال تکریم نفس خود باشد به یک عنصر مصلح، اجتماعی و اقتصادی در جامعه تبدیل می شود، گفت: چنین انسانی جامعه خود را نورانی می کند.

 

الهی بودن مهم ترین شاخصه نهضت امام خمینی(ره) بود

حجت الاسلام ابو ترابی فرد با تاکید بر این که امام خمینی(ره) به خاطر خدا و به یاد او قیام کرد و برای خدا پا در عرصه مبارزه علیه باطل گذاشت، گفت: امام راحل به خاطر خدا جنگ کرد و به خاطر خدا قطعنامه را پذیرفت.

 

نائب ریس مجلس شورای اسلامی  افزود: ملتی که روزی زیر چکمه های رضاخان و فرزند ناخلف او استخوان خرد می کرد امروز به جایگاه بلند و رفیعی در علم و سیاست رسیده است.

 

نظام اسلامی به نماد اقتدار در منطقه تبدیل شده است

حجت الاسلام ابو ترابی فرد با اشاره به این که امام راحل برای رضای خدا جامعه امروز ایران را ساخت، تصریح کرد: امروز ملت ایران در سایه نظام مبتنی بر مردم سالاری دینی به اقتدار دفاعی و استقلال سیاسی دست یافته است که آن را به نماد اقتدار در منطقه مبدل کرده است.

 

کلوپ هسته ای قدرت های شیطانی برای انحصار قدرت در جهان

وی با اشاره به این که قدرت های شیطانی با ایجاد کلوپ هسته ای به دنبال انحصار قدرت هستند، گفت: تاریخ خود شاهد است که ایران اسلامی با ارداده ملت و رهبری هوشمند و نیروهای مصلح امروز در این حوزه جایگاه با قدرتی برای خود تعریف کرده است.

 

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان این که نیرو های وفادار ایران اسلامی در کنار منافع ملی با قدرت ایستاده اند، گفت: امروز شش قدرت بزرگ در زمینه های اقتصادی، سیاسی، نظامی و رسانه ای در یک طرف میز با یک گفت و گوی متوازن و بدون ادبیات مستکبرانه دیروز غرب با ملت ایران گفت و گو می کنند و این نشان از اقتدار ملت ایران است.

 

 ارتقا انسانی ملت ایران در پرتو ایمان و اقتدار مهم ترین دغدغه رهبر انقلاب

وی مهم ترین دغدغه مقام معظم رهبری را ارتقا انسانی ملت ایران در پرتو ایمان و اقتدار  عنوان کرد و گفت: برای این امر باید انسان های برجسته و با طهارت الگو شوند.

 

حجت الاسلام ابوترابی فرد تبدیل جمهوری اسلامی ایران در کوتاه ترین زمان ممکن به قدرت اقتصادی در دنیا را مورد تاکید قرارداد و افزود: در یک بنگاه اقتصادی امروز در دنیا 80 در صد نیروها در عرصه های بنیادین برای تحول علم تلاش می کنند.

 

تحریم ها و کاهش قیمت نفت فرصتی برای اقتدار ملت ایران است

نائب ریس مجلس شورای اسلامی، تحریم ها و افت قیمت نفت را یک فرصت برای ملت ایران برشمرد و افزود: در دوران دفاع مقدس با توجه به کمبود امکانات ما بر روی پای خود ایستادیم و ایران امروز به اقتدار دفاعی در دنیا دست یافته است.

 

وی خاطرنشان کرد: امروز تنها نام گنبد آهنین در آسمان رژیم صهیونیستی است، اما حقیت آن در آسمان ایران متجلی است و امروز آسمان کشور ما امن ترین آسمان برای عبور پرندگان است.

 

حجت الاسلام ابو ترابی فرد گفت: آن قدرتی که دفاع مقدس در ایران ایجاد کرد امروز همان قدرت را تحریم ها دارد تا یک اقتصاد کار آمد را ایحاد کند.

 

وی با بیان این که در تحول اقتصادی راه آغاز شده و با اقتدار ادامه می یابد، تصریح کرد: نقشه راه را مقام معظم رهبری در اقتصاد مقاومتی تعریف کردند.

 

عقلانیت در بودجه سال 94 دولت

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به کاهش قیمت نفت خاطرنشان کرد: دولت یازدهم بودجه 94 را با یک عقلانیت تقدیم کرد با این عقلانیت نشان داد که راه را برای ایجاد تحول در بودجه‌ریزی می‌توان آغاز کرد.

 

وی فضای باز و فرصت های بسیار در تولید ثروت در کشور را مورد تاکید قرارداد و افزود: صاحبان اندیشه و فکر باید مدیریت پیشرفت و تولید ثروت در کشور را در دست گیرند.

 

حجت الاسلام ابو ترابی فرد با بیان این که باید مسؤولان خود را کنار بکشند و اجازه دهند که مردم وارد صحنه شوند تا انقلابی در عرصه اقتصاد رخ دهد، افزود: دفاع مقدس را مردم آفریدن و اقتصاد هم باید بر دوش مردم باشد و سیاست گذاران باید راه برای تلاش مردم هموار کنند.

 

وی با تاکید بر این که مسؤولان نظارت کنند نا کارها از مجاری قانونی پیش رود، گفت: صاحبان فکر و تجربه از تجارب خود استفاده کنند و گیلان را به یک کارخانه تولیدی تبدیل کنند./1318/پ202/ب1

ارسال نظرات