۰۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۲
کد خبر: ۲۳۷۱۰۵
استاد حوزه و دانشگاه:

نخستین قدم برای احیای ولایت یادگیری و آموزش علوم اهل بیت است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه، گفت: هیچ مطلبی در اسلام مهم‌تر از ولایت وجود ندارد و همه امامان معصوم به خاطر ولایت به شهادت رسیدند.
حجت‌الاسلام سيد مصطفي ميرلوحي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید مصطفی میرلوحی عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق(ع) در مراسم دهه آخر صفر که شب گذشته در دانشگاه امام صادق(ع) برگزار شد، با اشاره به اهمیت ولایت در اسلام افزود: هیچ مطلبی در اسلام مهم تر از ولایت وجود ندارد، همه امامان معصوم به خاطر ولایت به شهادت رسیدند، نخستین قدم برای احیای ولایت اهل بیت یادگیری علوم آنان و آموزش آن به دیگران است.


 
وی افزود: انسان باید شعائر الهی را حفظ کند زیرا این شعائر است که معارف را حفظ می کند، سفر امام رضا(ع) از مدینه به مرو از شعائر اسلام بوده و به آن به اندازه کافی توجه نشده است، به وسیله حضور امام رضا(ع) در ایران شعائر شیعه رسمی شد و حضرت به صورت عملی نحوه زندگی اسلامی را به ایرانیان آموزش دادند مانند چگونگی عزاداری و یا شادی برای اهل بیت عصمت و طهارت.

 

عضور هیات علمی دانشگاه امام صادق(ع) با بیان اینکه منشأ تمام شیعه کشی ها و اقدامات جنگ طلبانه ای که به دست تکفیری ها انجام می شود در دست آل سعود است تاکید کرد: منطق آنان کشتن و از بین بردن است ولی منظق امامان معصوم و شیعیان کلام و بیان است.

 

حجت الاسلام میر لوحی با اشاره نحوه تربیتی امام رضا(ع) در ایران گفت: امام هشتم(ع) در زمان حضور خود در ایران چگونگی زیارت امامزادگان را بنا نهادند زیرا که قبل از ایشان رفتن به زیارت امامزادگان مرسوم نبود.

 

این استاد حوزه با اشاره به خاطره ای از آیت الله مهدوی کنی خاطرنشان کرد: ایشان قبل از اینکه به زیارت امام هشتم(ع) مشرف شوند همیشه به زیارت امامزاده محروق در نیشابور می رفتند و به این عمل مقید بودند.

 

وی با بیان اینکه سلاح ائمه اطهار هدایت مردم است ابراز داشت: امامان معصوم جنگ طلب نبودند بلکه هدایت مردم را وظیفه خود می دانستند.

 

عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق(ع) با اشاره به پیام اربعین حسینی(ع) برای جهانیان تصریح کرد: اسلام با دلهای مردم در ارتباط است، اهل بیت هیچگاه به جنگ تمایلی نداشتند، حقیقتا پیام صلح و دوستی که اربعین به جهان می دهد از ده ها بمب اتم قوی تر است./811/پ203/ب4

ارسال نظرات