۰۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۰
کد خبر: ۲۳۷۲۰۵
عضو کمسیون امنیت ملی مجلس:

آمریکا هیچ‌گاه قابل اعتماد نبوده و نیست

خبرگزاری رسا ـ عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: حتی اگر آمریکا تعهد ‌دهد که در صورت توافق هسته‌ای تحریم‌ها علیه ایران را تعلیق می کند، اعتباری نیست که بهانه‌های دیگر تحریم‌های جدید وضع نکند.
مهدي دواتگري

مهدی دواتگری، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با بیان این‌که رهبر معظم انقلاب اسلامی به‌عنوان یک فقیه آگاه و بسیار هوشمند اوضاع سیاسی حاکم بر منطقه و جهان را رصد می‌کنند، اظهار داشت: مذاکرات هسته‌ای ایران با طرف های خارجی در چارچوب سیاست های نظام پیگیری می‌شود.


وی با اشاره به این سخن رهبری که فرمودند؛ آمریکا قابل اعتماد نیست، خاطرنشان کرد: اگر آمریکا تعهد می‌دهد که در صورت توافق هسته‌ای تحریم‌ها علیه ایران را تعلیق می کند، اعتباری نیست که به بهانه‌های دیگر تحریم‌های جدید وضع نکند، از این رو مسؤولان دستگاه دیپلماسی کشور بایستی چنین مسائلی را مدنظر قرار دهند.


دواتگری با اشاره به تمدید مذاکرات ایران و 1+5 گفت: بعد از گذشت یک سال نقطه مشترکی حاصل نشده است، هرچند در برخی موارد توفیقات خوبی داشته ایم، اما باید دانست که طرف غربی به دنبال زیاده‌خواهی و رویکرد سیاسی نسبت به پرونده فنی هسته‌ای ایران است، بنابر این نباید انتظار داشت که غرب به سادگی تحریم ها را برداشته و حسن نیت داشته باشد.


وی با بیان این‌که با وجود توافق اولیه ژنو، طرف غربی در بحث تحریم‌ها کارشکنی‌های متعددی داشته است، گفت: آنچه مسلم است و 5+1به آن آگاه شده، پافشاری ایران بر حقوق حقه خود در استفاده صلح‌آمیز در انرژی هسته ای است، از این رو نهایت تلاش خود را برای گرفتن امتیازات بیشتر خواهد داشت.


نماینده مردم مراغه در مجلس ادامه داد: مسؤولان نباید این‌گونه وانمود کنند که راه حل مشکلات اقتصادی کشور تنها لغو تحریم‌هاست، مگر برخی از کشورهای غربی که با هیچگونه تحریمی مواجه نیستند، مشکلات اقتصادی ندارند، باید قبول داشت که برخی از مشکلات کشور ناشی از سوء مدیریت‌هاست، همان مسأله‌ای که رهبر انقلاب نیز بدان اشاره داشته اند.


دواتگری حضور ایران در میز مذاکره را اثبات حقانیت ایران در استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای دانست و گفت: امروز زمان آن رسیده که غرب ادعاهای خود را در عمل به جهانیان نشان دهد، هرچند باز ملت ایران نسبت به آمریکا و ایادی غربی‌اش خوش‌بین نیستند.


عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خواستار توجه جدی مدیران اجرایی کشور به مبانی اقتصاد مقاومتی در شرایط کنونی کشور شد و افزود: شاید لغو تحریم‌ها گشایشی در امور را موجب شود، اما اصل رهایی از اقتصاد تک محصولی و اصلاح زیرساخت های اقتصادی کشور از فرصت اجباری پیش آمده در دوران تحریم است./935/ت302/ج

ارسال نظرات