۰۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۲۳۷۳۴۱
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی استان قم:

توزیع نامناسب یارانه‌ها سبب افزایش فقر می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم با بیان این که توزیع نامناسب یارانه‌ها سبب افزایش فقر می‌شود، گفت: مسؤولان کشور نباید از اجرای مناسب هدفمندی مناسب یارنه‌ها و سرمیاها ملی ابراز نگرانی کنند.
عبدالله جلالي، مديركل كميته امداد امام خميني قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، عبدالله جلالی، مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم، پیش از ظهر امروز در همایش رابطین فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) که در سالن همایش‌های کانون فرهنگی مریم برگزار شد، به ارائه گزارشی از فعالیت‌های کمیته امداد پرداخت و گفت: در استان قم 19600 خانواده تحت پوشش حمایتی این کمیته هستند و این آمار کمتر از 3 درصد خانوادهای این استان را تشکیل می‌دهند و بعد از تهران و البرز کمترین آمار حمایتی در سطح کشور از خانواده‌های محروم داریم.

 

جلالی بیان کرد: 170 هزار از شهروندان استان قم حامی کمیته امداد هستند که 17 هزار به طور ویژه از ایتام حمیات می‌کنند و این استان در سطح کشور رتبه اول حمایت‌های مردم را دارد.

 

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) قم ابراز کرد: کمک‌ها و حمایت‌های مالی خیران در عرصه‌ها مسکن، درمان و بهداشت، تحصیل، اشتغال، ازدواج و تأمین نیازهای خانوده‌های نیازمند مصرف می‌شود.

 

وی اظهار داشت: در سال گذشته 81 میلیارد تومان در عرصه ساخت مسکن برای محرومان و زنان سرپرست خانواده هزینه شده است که 31 درصدان از سوی مشارکت‌ها مردم تأمین شده است و 800 خانوار صاحب مسکن شده‌اند و در سال گذشته بیش از ده میلبار د در زمینه درمان و بهداشت محرومان کمیته امداد امام خمینی(ره) هزینه شده است.

 


مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: در شش ماه اول امسال، 31 میلیارد تومان هزینه در زمینه تسیهلات و خدمات برای محرومان و فقرای استان قم هزینه از سوی کمیته امداد قم انجام پذیرفته است.

 

وی با بیان این که کمیته امداد امام خیمنی(ره) به حمایت‌های فکری، روحی و معنویب یشتر از حمایت‌های مالی حامیان نیاز دارد، گفت: برنامه ریزی‌ها این سازمان به گونه‌ای طراحی شده است که سهم همیاری مردم و کمک به محرومان افزایش یابد.

 

جلالی تصریح کرد: برنامه‌ریزی‌های مسؤولان کمیته امداد امام خمینی(ره) برای افزایش اعتماد عمومی و جذب حمایت‌های مالی، معنوی و فکری مردمی است.



مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) در بخش دیگر از سخنانش گفت: کمتر از 5 درصد در بودجه پیشنهادی دولت برای سال 94 برای وزارت رفاه برای دو سازمان حمایت مردمی یعنی سازمان بهزیستی و کمیته امداد در نطر گرفته شده است و این مبلغ نسبت به محرومان موجود در کشور بسیار اندک است.

 

 وی با انتقاد از توزیع نامناسب یارانه‌ها از سوی مسؤولان کشور گفت: دو دهک پایین جامعه یعنی 15 میلیون نفر استحقاق گرفتن یارانه‌ها را دارند و و شیوه توزیع یارانه‌ها هم باید به روش غیر نقدی و با سبدهای حمایت در حوزه درمان، تحصیل و بهبود آسیب‌های اجتماعی کشور مصرف شود.



مسؤولان کشور نباید از اجرای مناسب هدفمندی مناسب یارانه‌ها و سرمایه‌های ملی ابراز نگرانی کنند و مردم جامعه به این فرهنگ رسیده‌اند که کمک به محرومان و قشر آسیب پذیر جامعه دراولویت برنامه‌های اجرایی باشد.



وی در بخش دیگر از سخنانش از معظلات فرهنگی موجود در جامعه ابراز نگرانی کرد و گفت: آسیب‌های اجتماعی و مشکلات فرهنگی موجود در جامعه رصد و شناسایی شود و با همفکری و همیار مردم خیراندیش برای برطرف شدن این آسیب‌ها برنامه ریزی شود.



جلالی ابراز کرد: مهاجرت اتباع بیگانه به شهر قم، حاشیه نشینی، اعتیاد و اشرافی‌گری از معظلات و آسیب‌ها فرهنگی موجود در شهر قم است.

 

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان این که تظاهر به فقر در جامعه افزایش یافته است، گفت: برخی‌ها برای بدست آوردن امتیازات کوچک تظاهر به فقر می‌کنند و باید این معضل با فرهنگ سازی مناسب در جامعه برطرف شود./998/پ202/س

ارسال نظرات