۰۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۰
کد خبر: ۲۳۷۴۷۱
امام جمعه بیرجند:

اتفاقات سال 88 یک تفاوت دیدگاه سیاسی نبود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بیرجند با بیان این‌که عده ای سعی دارند که فتنه سال 88 را یک تفاوت دیدگاه سیاسی عادی و ساده جلوه دهند، گفت: هدف از این فتنه نابودی نظام ولایی انقلاب اسلامی ایران بود.
امام جمعه بيرجند - حجت الاسلام رضايي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در  بیرجند، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی رضایی بیرجندی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به حماسه 9 دی ماه، گفت: حماسه 9 دی تجدید میثاق امت با ولایت بود و مردم به دشمنان اسلام و انقلاب نشان دادند همواره با نهایت بصیرت برای دفاع از دستاوردهای اسلام و انقلاب آماده هستند.

 

وی افزود: عده ای سعی دارند فتنه سال 88 را یک تفاوت ساده دیدگاه های سیاسی جلوه دهند و آن را امری مربوط به گذشته قلمداد کنند و تاکید دارند که نباید خیلی زیاد به این موضوع پرداخته شود در حالی که فتنه سال 88 یک تفاوت دیدگاه سیاسی ساده نبود بلکه با هدف نابودی انقلاب، ولایت و حکومت عدل جهانی امام زمان(عج الله) طرح ریزی شده بود.

 

امام جمعه بیرجند با بیان این که برگزاری سالروز حماسه 9 دی و تکرار آن در هر سال می تواند نقش موثری در منزوی کردن دشمن داشته باشد به هیمن دلیل به مردم و دولتمردان توصیه می شود این واقعه را با شکوه هر چه تمام تر برگزار کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین رضایی بیرجندی اظهارداشت: اگر می خواهیم انقلاب جهانی خود را به انقلاب امام زمان (عج الله) متصل کنیم باید همواره در مسیر رهنمودهای رهبری حرکت کرده و در هیچ اموری براساس سلیقه شخصی عمل نکنیم زیرا رهبری محور توازن و اعتدال نظام اسلامی هستند و بزرگترین هدیه اهل بیت(ع) در طول تاریخ به امت اسلامی و شیعیان نظام ولایی و ولایت فقیه است.

 

وی همچنین با اشاره به سفر رییس جمهوری خراسان جنوبی، ادامه داد: امید است به وعده های این سفر تحقق بخشیده شود زیرا تحقق طرح ها و پروژه های این سفر می تواند برای مردم خراسان جنوبی و خروج از محرومیت نقطه جهش بزرگی باشد و خراسان جنوبی را به یکی از قطب های اقتصادی و فرهنگی در سطح منطقه تبدیل کند.

 

امام جمعه بیرجند همچنین با اشاره به مناسبت های هفته از جمله روز ایمنی و هفته سواد آموزی، گفت: اگر تمام ایران مدرسه شود باز هم کم است زیرا اسلام دین تعلیم و تربیت است و اگر ما بخواهیم به عنوان پیرو اهل بیت(ع) در دنیا برجسته شویم باید سطح آگاهی و معلومات خود را افزایش داده و در این زمینه باید از هر محیطی برای افزایش سواد مردم از جمله مساجد استفاده شده و مساجد محور سواد آموزی شوند.

 

حجت الاسلام والمسلمین رضایی بیرجندی یادآور شد: با توجه به این که خراسان جنوبی بر روی خط گسل قرار گرفته و یکی از استان های زلزله خیز کشور است ایمن سازی و مقاوم سازی در استان از اهمیت بسیار زیادی برای جلوگیری از خسارت برخوردار است./968/پ202/ب4 

ارسال نظرات