۰۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۳
کد خبر: ۲۳۷۵۷۲

فعالیت فرهنگی تبلیغی روحانیان در یکی از بیمارستان‌های تبریز

خبرگزاری رسا ـ دفتر فرهنگی صراط به همت جمعی از روحانیان و طلاب حوزه های علمیه تبریز با هدف ارتقای روحیه معنوی بیماران در بیمارستان عالی‌نسب افتتاح شد.
صراط

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز در مراسم افتتاح دفتر فرهنگی صراط در بیمارستان عالی نسب تبریز اظهار داشت: روحیه دادن و ارتقای معنوی و فرهنگی بیماران راه درمان را هموارتر می کند.

 


وی با اشاره به مضامین برخی از آیات و روایات خاطرنشان کرد: معالجه بیمار در واقع مصداق احیای جامعه و عیادت از بیمار و بنده خدا نیز همانند دیدار و عیادت از خداوند است؛ فعالیت معنوی روحانیان در بیمارستان ها و مراکز درمانی آثار بسیار مطلوبی در تسریع بهبودی بیماران خواهد داشت.

 


نماینده خبرگان رهبری با بیان این‌که اخلاق نیکو و حسنه پزشکان و پرستاران با بیماران در درمان و روحیه بخشی آنان و غلبه بر بیماری بسیار مفید است، گفت: افتتاح دفتر فرهنگی صراط و حضور روحانیان در بیمارستان برای ارتقای روحی بیماران بسیار مهم است و باید در دیگر مراکز درمانی نیز اجرایی شود.

 


آیت الله شبستری با اشاره به نقش ارزنده روحانیان در ارتقای فضای فرهنگی بیمارستان‌ها افزود: دفتر فرهنگی صراط در بیمارستان عالی نسب تبریز که میزبان قشر آسیب‌پذیر جامعه است، به یقین با آثار و برکات ارزشمندی همراه خواهد بود که انتظار می رود، خروجی فعالیت های این مرکز در دیگر مراکز درمانی نیز مورد استفاده قرار گیرد.

 


وی در بخش دیگری از سخنان خود با ابراز رضایت از اجرای طرح تحول سلامت در سراسر کشور گفت: با اجرای این طرح و کمک به بیمارستان های دولتی، بیماران مستمند و فقیر زیر چتر حمایتی قرار گرفتند، آثار و برکات این طرح در تمام نقاط کشور احساس می شود و یکی از دغدغه های بیماران نیازمند مرتفع شده است.

 


گفتنی است، دفتر فرهنگی صراط با انجام فعالیت های روان شناسی، آسیب شناسی دینی همچنین کارهای فرهنگی به صورت منسجم و هماهنگ در بیمارستان عالی نسب تبریز فعالیت خود را آغاز کرد./935/پ202/ب4

ارسال نظرات