۰۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۹
کد خبر: ۲۳۷۵۸۵
امام جمعه شبستر:

فتنه 88 به دنبال شکست فتنه 78 واقع شد

خبرگزاری رسا ـ معاون امور طلاب و دانش‌آموختگان حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی گفت: دشمن در فتنه 88 می‌خواست جامعه را نسبت به مسائل دینی بی‌تفاوت کند.
حجت الاسلام محمدزاده، امام جمعه شبستر

حجت‌الاسلام علی محمدزاده، معاون امور طلاب و دانش‌آموختگان حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به این‌که تنها راه نجات جامعه بشری از فتنه‌های زمان تبعیت از مبانی عالی اسلام ناب محمدی، آیات قرآنی و رهنمودهای ولایت فقیه است، اظهار داشت: هرگونه انحراف از این مسیر آثار جبران‌ناپذیری به دنبال دارد.

 


وی خاطرنشان کرد: تاریخ نشان داده هر کجا که تبعیت از اسلام، قرآن، آموزه های نبوی و رهنمودهای ولایت فقیه به عنوان نائب امام زمان(عج) در دوران غیبت کبری از سوی امت اسلامی انجام یافته است، مسلمانان پیروز شده‌اند، عکس این مسأله نیز نشان داده که عدم پیروی از ولایت عامل غلبه دشمنان بوده است.

 


امام جمعه شبستر با اشاره به فتنه‌های مختلف دشمنان پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران تصریح کرد: فتنه‌گری‌هایی که در سال 88 اتفاق افتاد، حرکتی 10 ساله بود، دشمن بعد از آن‌که در فتنه جریان کوی دانشگاه سال 78 نتوانست علیه نظام به توفیقاتی برسد، برای فتنه سال 88 برنامه‌ریزی کرد.

 


حجت الاسلام محمدزاده افزود: دشمن به اندازه‌ای از اسلام، نظام اسلامی، قرآن، اهل بیت و نهضت امام حسین(ع) ضربه دیده بود که به فکر جسارت بر این مقدسات افتاد و در روز عاشورا با عزاخانه‌های امام حسین(ع) جسارت‌آمیز برخورد کرد و می‌خواست غیرت اسلامی بصیرت و آگاهی و غیرت دینی را پایان دهد.

 


وی با اشاره به این‌که دشمن در فتنه 88 می‌خواست جامعه را  نسبت به مسائل دینی بی‌تفاوت کند، افزود: این ملت دین، قرآن، اهل بیت و خون شهدا را با هیچ چیز معامله نکرده و در 9 دی 88 مردم با حضور خود به دنیا اعلام کردند که به هیچ وجه از دین، قرآن و توصیه‌های امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری نمی‌گذرند.

 


معاون امور طلاب و دانش‌آموختگان حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران در مسیر پاسداشت خون شهدا و آرمان‌های امام راحل با هیچ کسی تعارف ندارد و هر کس بخواهد با فتنه‌گری به دین اسلام، قرآن، نظام و شهدا خیانت کند این ملت نخواهند گذاشت تا به اهداف شوم خود برسند.

 


امام جمعه شبستر با اشاره به آثار حضور مردم در حماسه 9 دی تصریح کرد: حضور مردم موجب اقتدار نظام شده و بحث جنگ نرم دشمن به ملت ثابت شد و مردم با حضور خود توطئه‌ها و فتنه‌های دشمنان را نقش بر آب کردند، در حقیقت نهضت تاریخی 9 دی ملت ایران صف ملت را فتنه‌گران جدا کرد./935/پ202/ب4

ارسال نظرات