۰۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۸
کد خبر: ۲۳۷۷۶۹
معاون آموزشی و پژوهشی حوزه‌های علمیه استان مرکزی:

کاهش مفاسد اقتصادی در گرو نظارت دقیق بر دارایی‌های مسؤولان است

خبرگزاری رسا ـ معاون آموزشی و پژوهشی حوزه‌های علمیه استان مرکزی با تأکید بر این که مفاسد اقتصادی باید به حداقل برسد، گفت: برای اینکه مفاسد اقتصادی به حداقل برسد باید مانند کشورهایی پیشرفته دنیا نظارت دقیق بر دارایی‌های مسؤولان صورت بپذیرد و همچنین دارایی های خارج از کشور آنها نیز باید موردکنترل قرار بگیرد.
فساد

حجت‌الاسلام احمد غلامیان، معاونت آموزشی و پژوهشی حوزه‌های علمیه استان مرکزی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری رسا در اراک، بیان کرد: انتظار آحاد مردم از مقامات مسؤول درکشور این است که نسبت به مبارزه با مفاسد اقتصادی که  رهبر معظم انقلاب نیز به آن تاکید کرده است، بی تفاوت نبوده و با جدیت موضوع را بررسی و پیگیری کنند.
 
حجت‌الاسلام غلامیان گفت: در بحث مفاسد اقصادی از زوایای مختلف این مبحث مورد برسی و دقت نظر قرار گرفته است اما اعتقاد ما این است که ما در مقام اجرا دارای ضعف‌هایی هستیم  و در حقیقت باید گذرگاه های لغزش خودمان را شناسایی کنیم و با دقت و درایت ورود داشته باشیم.
 
معاونت آموزشی و پژوهشی حوزه‌های علمیه استان مرکزی تصریح کرد: در یک نظام کارآمد دنیا، نظامی کارآمدتر می‌شود که همه مجریان آن مجموعه از مدیران کل تا تمام ارکان و اجزاء اجرایی یک  مجموعه و سازمان و نهاد چه دولتی و چه غیردولتی ازحقوق  خود برخوردار باشند.
 
وی با بیان این که همکاری و حساسیت قوای سه گانه درباره مبارزه با مفاسد اقتصادی بسیار ضروری است، اظهار داشت: در این زمینه تا زمانی که نظارت های عمومی محقق نشود دستیابی به دستاوردهای قابل توجه نیز میسر نخواهد شد.
 
 
حجت‌الاسلام غلامیان با تأکید بر این که مفاسد اقتصادی باید به حداقل برسد تصریح کرد: برای اینکه مفاسد اقتصادی به حداقل برسد باید مانند کشورهایی پیشرفته دنیا نظارت دقیق بر دارایی‌های مسؤولان صورت بپذیرد و همچنین  دارایی های خارج از کشور آنها نیز باید موردکنترل قرار بگیرد.
 
معاونت آموزشی و پژوهشی حوزه‌های علمیه استان مرکزی بیان داشت: در راستای مبارزه با پولشویی سیستم بانکی باید این سؤال را مطرح کند که پولی که نزد بانک آورده می‌شود از کجا آمده‌ است و خود بانک مجموعه راست آزمایی داشته باشد.
 
وی افزود: امروز اگر بیشترین پول به بانک برده شود هیچ فردی سوال نمی‌کند که این پول را از کجا آورده‌اید و این نقصی است که باید برطرف شود.

 
حجت‌الاسلام غلامیان ادامه داد: نکته دیگر ایجاد دغدغه دینی در مدیران است و با ایجاد آموزش‌های تخصصی برای مدیران سطوح بالا و مجریان حاکمیتی باید مؤلفه‌های نظام اسلامی را برای آن ها تعریف کنیم.
 
وی خاطر نشان کرد: در بحث مباحث اقتصادی و در بحث حق الناس و حق الله و بیت المال باید دوره های تخصصی برای مدیران گذاشته شود.
 
معاونت آموزشی و پژوهشی حوزه‌های علمیه استان مرکزی گفت: یکی ازمؤلفه‌های مهم مدیران موفق میزان تقید دینی و مذهبی آنها است.
 
حجت‌الاسلام غلامیان تأکید کرد:  افرادی که در سنوات مسؤولیت مرتکب تخلف شده‌اند هر زمانی که تخلفشان آشکار شد باید مورد تعقیب قرار بگیرند و نباید فرد متخلف پس از پایان مسؤولیت در حاشیه امنی قرار بگیرد و مصلحت‌اندیشی در بحث مبارزه با مفاسد اقتصادی به صلاح نیست.
 
معاونت آموزشی و پژوهشی حوزه‌های علمیه استان مرکزی در ادامه خاطرنشان کرد: امیدواریم که نظام اقتصادی اسلامی به درستی معرفی شود و کارشناسان حوزه‌های علمیه در این راستا بتوانند کمک های خوبی داشته باشند و بانک‌ها و مراکز اقتصادی باید از حوزه‌های علمیه راه‌کارهای مدیریت اقتصادی اسلامی را مطالبه کنند و حوزه علمیه نیز این موضوع را وظیفه خود می‌داند و می‌تواند در یک نشست مشترک مدیریت اقتصادی اسلامی را به نحو اجرایی در اختیار مراکز اقتصادی اعم از دولتی و غیر دولتی قرار دهد./842/ت302/ب6

ارسال نظرات