۰۸ دی ۱۳۹۳ - ۰۰:۱۴
کد خبر: ۲۳۷۹۶۴
مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی مساجد کرمان:

طرح امتداد حماسه، روایتگر نگاه عمیق و تمدنی رهبری به انقلاب اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی مساجد استان کرمان گفت: در طرح امتداد حماسه مباحث مهمی همچون انقلاب اسلامی و دستاوردهای علمی پیش رو، راه های مقابله با دشمن در جبهه جنگ نرم، اقتصاد مقاومتی و راه های مقابله با تحریم ها و مباحث آخر الزمان و نگاه جهانی انقلاب اسلامی تبیین می شود.
حجت الاسلام رضايي

حجت الاسلام مهدی رضایی، مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی مساجد استان کرمان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، با اشاره به اهداف برگزاری طرح امتداد حماسه در کرمان خاطر نشان کرد: در طرح امتداد حماسه، که در هفته جاری به مناسبت حماسه 9 دی اجرا می شود، دو هدف را دنبال می کنیم، هدف اول مرور حماسه هایی است که ملت ایران طی 36 سال گذشته خلق کردند، مانند حماسه حضرت امام خمینی(ره) در بهمن 57 و پیروزی انقلاب اسلامی، حماسه دفاع مقدس و موارد از این دست، تا حماسه 9 دی سال 88.

 

وی افزود: هدف دوم درس گرفتن از این حماسه ها و بهره بردن از آن برای پیشرفت آینده انقلاب است.

 

حجت الاسلام رضایی ادامه داد: مقام معظم رهبری نسبت به انقلاب اسلامی نگاه کلان و تمدنی دارند و سخنان، رهنمودها و سیاست های ابلاغی ایشان در همین راستا است. با توجه به عمق نگاه ایشان، آینده انقلاب اسلامی در عرصه های مختلف باید مورد توجه قرار گیرد.

 

وی تصریح کرد: همچنین برای مقابله با تهدیدهایی که از ناحیه دشمن متوجه حرکت این انقلاب است جامعه و به ویژه نسل جوان باید به ابزارهای کارآمد مسلح شوند.

 

مسؤول کانون های فرهنگی مساجد کرمان با بیان این که طرح امتداد حماسه در دو قالب اجرا می شود و افزود: قالب اول ارائه مباحث به صورت تبیینی است که در این راستا، هر شب مباحث مورد نیاز و مهم، در قالب نشست هایی به مخاطبان ارائه می شود.

 

حجت الاسلام رضایی تصریح کرد: از شب اول تا شب 9 دی، مباحث مربوط به حماسه ها و وقایع گذشته انقلاب تبیین می شود، از شب 9 دی به مباحث پیش روی انقلاب می پردازیم. مباحثی از قبیل انقلاب اسلامی و دستاوردهای علمی پیش رو، مباحث مربوط به جنگ نرم و راه های مقابله با دشمن در این جبهه، مباحث مربوط به اقتصاد مقاومتی و بحث هایی در رابطه با تحریم ها و در آخر، مباحث آخر الزمان و نگاه جهانی انقلاب اسلامی.

 

وی ادامه داد: قالب دوم "نمایش صحنه ای" است که در آن سعی شده مباحث مربوط به فتنه با زبان هنر و شیوه روایتگری به جامعه هدف انتقال داده شود. در این برنامه روایتگری صحنه بر اساس سخنان مقام معظم رهبری در مقاطع مختلف طراحی شده است.

 

حجت الاسلام رضایی با بیان این که مجری این طرح تعدادی از کانون های فرهنگی مساجد شهر کرمان هستند، اظهار داشت: این کانون ها در قالب ستادی با عنوان ستاد "امتداد حماسه" طرح را اجرا می کنند و دبیرخانه کانون های فرهنگی مساجد نقش حمایتی و هدایتی این ستاد را برعهده دارد.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه این طرح به مناسبت 9 دی اجرا می شود سعی بر این بوده که شب 9 دی برنامه به طور ویژه دیده شود؛ در همین راستا بحث تبیینی در این شب، با حضور و سخنرانی حجت الاسلام سید محمود نبویان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، به مخاطبان ارائه می شود./972/ت302/ب4

ارسال نظرات