۰۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۵
کد خبر: ۲۳۸۳۵۳
دبیرکل شورای وحدت مسلمانان پاکستان:

مسؤولیت پیامدهای بازداشت شیخ علی سلمان بر عهده دولت بحرین است

خبرگزاری رسا ـ دبیرکل شورای وحدت مسلمانان، دولت بحرین را مسؤول پیامدهای بازداشت شیخ علی سلمان، دبیر کل جمیعت اسلامی الوفاق دانست.
حجت الاسلام راجه ناصر عباس جعفري

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ ناصر عباس، دبیرکل شورای وحدت مسلمانان پاکستان در بیانیه‌ای از دولت نواز شریف خواست توافق‌های امنیتی مشکوک را فوری متوقف کند و ورود اسلام آباد به تفاهماتی که سبب می‌شود به متحد دولتی تبدیل شود که ارزش‌های شهروندی را انکار می‌کند و از اسلحه و تجاوز برای مقابله با اعتراضات مسالمت‌آمیز استفاده می‌کند را متوقف کند.

 

وی افزود: بازداشت دبیر‌کل الوفاق، این شخصیت سیاسی بارز اندکی پس از شکست در انتخابات صوری، تأسیس پایگاه نظامی جدید انگلیس در بحرین با هزینه بیست و سه میلیون دلاری که هشتاد درصد این بودجه از پول‌های مردم است چه معنی دارد. علاوه براین بحرین منافع راهبردی آمریکا را تامین می‌کند و همه این هزینه‌ها به خاطر سکوت این کشورها در قبال تجاوزات خطرناک در بحرین به آزادی‌ها و حقوق بشر است.

 

این بیانیه در پایان از دولت بحرین خواست روند امور در بحرین را به لبه پرتگاه نکشاند و منطق عقل را حاکم کند و فوری شیخ علی سلمان و همه زندانیان سیاسی را آزاد کند، فضای امنیتی را کاهش دهد، مذاکرات جدی با مخالفان را آغاز کند تا روند سیاسی واقعی و دمکراتیک آغاز شود و ارزش‌های کامل شهروندی تثبیت شود و ملت به منشاء قدرت تبدیل شود و به دوره فسادی که دولت انتصابی آن را ریشه‌دار تر کرده است، پایان دهد./980/ب102/د

ارسال نظرات