۰۹ دی ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۸
کد خبر: ۲۳۸۵۱۳
معاون بنیاد فرهنگی خاتم الاوصیا:

سران فتنه آگاهانه کشور را به ورطه سقوط کشیدند/ ساده انگاری جریان فتنه صحیح نیست

خبرگزاری رسا ـ معاون بنیاد فرهنگی خاتم الاوصیا گفت: سران فتنه آگاهانه کشور را به ورطه سقوط کشیدند و کاری کردند که بی بی سی سخن‌گویشان، تمامی نهادهای ضد انقلابی دلسوزان و طرفداران‌شان و مستکبران جهان تأمین کننده‌هایشان شدند.
حجت الاسلام والمسلمين محرابي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت‌الاسلام جواد محرابی، معاون بنیاد فرهنگی خاتم الاوصیاء شامگاه دیروز در همایش بصیرت حسینی(ع)، یادواره حماسه 9 دی به با اشاره به دو مبحث فتنه سال 88 و حماسه‌ای که مردم در 9 دی ماه در مقابله با فتنه‌گران داخلی و خارجی، خلق کردند و دیگری ارتباط تجمع عظیم اربعین امسال با آمادگی جهانی برای پذیرش حکومت سراسری امام عصر(عج)، اظهار داشت: امام علی(ع) فرموده‌اند؛ «سرچشمه شروع فتنه‌ها دو چیز است، اول پیروی از هوای نفس و دیگری بدعت در احکام دین خداست».

 

 

وی در مبحث اول سخنان‌شان به فتنه سال 88 اشاره کرد و افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی فتنه 88 بزرگ‌ترین و خطرناک‌ترین حادثه‌ای بود که در کشور اتفاق افتاد، که آثار مخرب آن امروزه با همه جانبه شدن تحریم کشور از طرف بیگانگان، متوجه عموم مردم کشور است.

 

حجت‌الاسلام محرابی شروع جریان فتنه را با بر سر کار آمدن دولت نهم عنوان و تصریح کرد: زمانی که در سال 1384، پس از گذشت بیست‌وچهار سال از حکومت جریان سیاسی یک‌دستی که کشور را اداره می‌کرد، دولتی برسر کار آمد که سیاست متفاوتی با دولت‌های گذشته داشت و به نحوه مدیریت آنان در کشور پایان داد.

 

معاون بنیاد فرهنگی خاتم الاوصیاء ادامه داد: طبق مدل انتخابی در کشور، در هر دوره از انتخابات گروه‌های مختلفی می‌توانند وارد عرصه انتخابات شوند که در دوره جنگ دولت موسوی با ریاست مقام معظم رهبری برسر کار آمد، پس از آن دولت هاشمی و بعد خاتمی.

 

وی افزود: بعد از بیست‌وچهار سال فارغ از جناح‌بندی‌های چپ و راست، جریان دیگری در ریاست جمهوری را در دست گرفت و آن جریان‌هایی که بیست‌و چهار سال کشور را در دست داشتند از مناسب خود بر کنار شدند.

 

حجت‌الاسلام محرابی با اشاره به مخالفت‌هایی که با دولت نهم از همان آغاز تشکیل دوره ریاست جمهوری می‌شد، خاطر نشان کرد: پس از بر سر کار آمدن دولت احمدی نژاد و پیروزی وی در انتخابات سال 84، حسین مرعشی مصاحبه کرد و گفت؛ تنها دولتی که در ایران فقط چهار سال حکومت می‌کند، دولت احمدی نژاد است.

 

وی ادامه داد: از سال اول تشکیل دولت احمدی نژاد مخالفت‌ها با تمام سیاست‌های آن شروع شد و مقام معظم رهبری از این دولت که مواضع محکمی داشت و انقلاب را یک گام به جلوتر برده و تا مرز‌های آمریکا رساند، دفاع کرد.

 

استمرار دولت احمدی نژاد منافع سران فتنه را به خطر می انداخت

معاون بنیاد فرهنگی خاتم الاوصیاء به دیگر ویژگی‌های دولت نهم اشاره و اظهار کرد: این دولت اعتقاد به تولید و کارهای جهادی داشت و عمق استراتژیک ما را افزایش داد، پول را از بانک‌‌‌‌ها به بیرون آورد و به سمت شهرهای محروم کشور کشید.

 

حجت‌الاسلام محرابی افزود: سیاست مدیریتی دولت نهم سبب شد تا صدای سرمایه‌داران بلند شود به ویژه 300 نفری که بیش از 50 درصد همه وام‌های کشور را به خود اختصاص داده بودند، این افراد وام‌های بسیار کلانی را از بودجه کشور می‌گرفتند و برای پرداخت آن وام کلان تری گرفته و این روال را ادامه می‌دادند تا اینکه دولت نهم مانع از ادامه داشتن این جریان بیست‌وچهار ساله شد.

 

وی دولت نهم را شروع مرحله دیگری از انقلاب دانست و عنوان کرد: مقام معظم رهبری حسن این دولت را در آن می‌دیدند که شعارهای انقلاب اسلامی را در دست داشت و فاز جدیدی از انقلاب را شروع کرده بود.

 

حجت‌الاسلام محرابی تأکید کرد: همزمان با حرکت‌های دولت نهم، جریان مخالف که در طول بیست‌وچهار سال از سرمایه کشور و بیت‌المال بهرمند شده بودند، تحمل نکرده و با فضا سازی و تبلیغات بر دولت فشار آوردند تا بتوانند در دور دهم انتخابات ریاست جمهوری، حکومت را از این دولت پس بگیرند.

 

معاون بنیاد فرهنگی خاتم الاوصیاء با تاکید بر برگزاری سالم انتخابات دولت دهم، تصریح کرد: انتخابات دولت دهم نیز مثل همه دوره‌ها برگزار شد و بلکه با شکوه‌تر از دوره‌های پیش، اما اتفاق بدی که در این دوره افتاد، رد صحت اجرای انتخابات از سوی فتنه‌گران بود.

 

وی ادامه داد: کسانی که در گذشته به صحت انتخاباتی که برگزار می‌شد هیچ شکی نداشته و آرا را حق‌الناس نمی‌دانستند در این دوره وقتی پی بردند که کاندیدای مورد نظرشان رای نیآورده است علم فتنه را به پا کردند و شعار تغلب در انتخابات را دادند.

 

حجت‌الاسلام محرابی با اشاره به آثار سویی که این فتنه در کشور بر جای گذاشت، تأکید کرد: حضور 85 درصدی مردم در انتخابات سال 88 می‌توانست به مانند بمب هسته‌ای در جهان منفجر شود و دشمنان اسلام را بر سر جای خود بنشاند، اما آن‌چه که این آشوب گران در کشور کردن معجون تلخی بود که بر خلق مردم ریختند و تا مدت‌ها آثار آن از میان رفتنی نیست.

 

وی افزود: عامل این فتنه پیروی از هوای نفس و قدرت طلبی و دنیا زدگی سران فتنه بود، همان‌هایی که بخاطر کوتاه شدن دست خود و خویشان و دوستان‌شان از منافع کلان عصبانی بودند.

 

 ساده انگاری جریان فتنه صحیح نیست

معاون بنیاد فرهنگی خاتم الاوصیاء قانون اسلامی و پیروی از مقام معظم رهبری را فصل الخطاب همه نزاع‌ها و انتقادها در کشور دانست و تصریح کرد: کشور ما قانون دارد و نهادهای قانونی در کشور بودند که می‌توانستند به شکایات رسیدگی کنند و دین اسلام نیز خطوط  و مرزهایی را مشخص کرده است که پیروی از آن خطوط مانع از بروز درگیری‌های داخلی می‌شود، اما کسانی که از هوای نفس‌شان پیروی می‌کنند، در برابر قوانین الهی سر تعظیم فرود نمی‌آورند.

 

حجت‌الاسلام محرابی به ساده انگاری جریان فتنه از طرف برخی از سران حکومتی در کشور اشاره و تأکید کرد: برخی از افراد سعی دارند خوش‌بینانه با مسأله برخورد کنند و ادعا می‌کنند که فتنه‌ای وجود نداشت و تنها بین چند کاندید انتخابی کینه و درگیری به وجود آمد و باید ما این مسأله را فراموش کرده وآن را تمام شده بدانیم.

 

وی ادامه داد: ادعای دعوای شخصی بودن ماجرای سال 88 وقتی رد می‌شود که ما عملکرد و سخنان این افراد را درآن زمان و نیز در حال حاضر مورد مطالعه قرار دهیم،‌ موسوی در سخنان خود ادعا کرد که چون در بیست سال گذشته خطری نبود سکوت کرده بود و اعتراض کنونیش به دلیل احساس خطر است.

 

معاون بنیاد فرهنگی خاتم الاوصیاء گفت: چه خطری در دولت نهم وجود داشت جز اینکه مردمی بود و در مقابل نظام سرمایه‌داری که در طول بیست سال بر کشور سایه افکنده بود، ایستاد؟ آن‌ها هیچ خطری جز اینکه منافع خود را در خطر دیدند، احساس نکردند.

 

وی به سخنان برخی دیگر از مدعیان وجود تقلب در انتخابات سال 88  اشاره و خاطر نشان کرد: زمانی که هاشمی رفسنجانی و خاتمی هر یک در دو دور رییس جمهور شدند هیچ تقلبی صورت نگرفت ولی در هنگام پیروزی احمدی نژاد در دور دوم انتخابات، حتما تقلب به وقوع پیوست؟

 

حجت‌الاسلام محرابی افزود: آقای تاج زاده یک سال قبل از انتخابات می‌گوید؛ چنان چه فاصله بین دو کاندید زیاد باشد حتما در انتخابات تقلب شده است! وی این مطلب را از روی چه دلیل و مدرکی و به چه جهت بیان می‌کند؟

 

وی ادامه داد: رییس دفتر سابق خاتمی قبل از انتخابات جلساتی می‌گذارد و می‌گوید؛ اگر نتیجه انتخابات علیه ما شد آن را نپذیرید! که با ریختن اردوهایی به خیابان‌ها حرکاتی را آغاز کردند.

 

معاون بنیاد فرهنگی خاتم الاوصیاء با اشاره به گستردگی ابعاد فتنه، اظهار کرد: پیوندی عمیق بین سران فتنه در داخل و دشمنان اسلام در خارج از کشور به وجود آمد به حدی که یک جبهه سازی متحد و منسجم علیه نظام اسلامی در جهان شکل گرفت که در آن همه ضد انقلاب‌ها از سروش تا گوگوش که یک زن خواننده است جمع شدند تا حکومت اسلامی را ساقط کنند.

 

وی تاکید کرد: به فرض اگر حق اصحاب فتنه طبق ادعای خود خورده شده بود و یا در انتخابات تقلبی صورت گرفته بود در آن برهه از زمان مصلحت اسلام حکم می‌کرد که راه خود را از دشمنان دین اسلام جدا کنند و از کسانی که به مقدسات دینی و اصول اساسی نظام اسلامی توهین کردند، تبری بجویند.

 

سران فتنه آگاهانه کشور را به ورطه سقوط می کشیدند

حجت‌الاسلام محرابی ادامه داد: این افراد آگاهانه کشور را به ورطه سقوط کشیدند و کاری کردند که بی بی سی شد سخن‌گویشان و تمامی نهادهای ضد انقلابی دلسوزان و طرفداران‌شان و مستکبرین جهان تأمین کننده‌هایشان.

 

وی به حمایت جنایت‌کارترین افراد از اصحاب فتنه اشاره و اظهار کرد: ریگی این فرد خونخوار به اصحاب فتنه در ایران پیغام می‌دهد و می‌گوید؛ جنبش مقاومت از احساسات پاک شما جوانان ایران تشکر می‌کنیم و آمادگی خود را برای آموزش عملیات انتحاری و مجهز کردنتان به انواع سلاح و تجهیزات نظامی اعلام می‌کنیم.

 

معاون بنیاد فرهنگی خاتم الاوصیاء به ادعاهای کاذبی که منافقان به طرف‌داری از اصحاب فتنه در جهان شایع می‌کردند، اشاره و تصریح کرد: علاوه بر اردوهای خیابانی در جهان شایعه می‌کردند که 72 تن در تهران کشته شده‌اند برای خود آمار می‌دادند و افرادی را به عنوان کشته شدگان معرفی می‌کردند که بسیاری از آنان در حال حاضر زنده‌اند و به دور از این جریان‌ها به زندگی خود ادامه می‌دهند.

 

وی به تدبیر و درایت مقام معظم رهبری اشاره و عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب با صبر و حوصله‌ای که داشتند اجازه ندادند با این افراد بر خورد نظامی شود و با آرامش و دانش و بینش سعی کردند جریان فتنه را به مردم توضیح داده و جامعه را نسبت به خطری که وجود داشت، آگاه سازند.

 

حجت‌الاسلام محرابی افزود: ماجرای 9 دی انقلاب دوم در کشور ما بود که نشان داد مردم پای اصول و ارزش‌های خود و انقلاب و دین اسلام هستند و با آگاهی خود بزرگترین کودتایی را که می‌رفت در جهان شکل بگیرد، خنثی کردند.

 

معاون بنیاد فرهنگی خاتم الاوصیاء با اشاره به ادعای طلبکاری نظام به سران فتنه، ادامه داد: عده‌ای امروزه طلبکار از نظام اسلامی شدند و می‌گویند که بیایید از ما بخاطر فتنه‌ای که کردیم عذر بخواهید و افرادی که در دوران فتنه سکوت کرده بودند تا ببینند باد از کدام طرف خواهد وزید تا به آن سو روی آورند، امروز می‌گویند بیایید کینه‌ها را کنار بگذاریم.

 

وی دو راه را در پیش روی فتنه گران عنوان کرد و گفت: فتنه گران دو راه بیشتر ندارند یا باید محاکمه و اعدام شوند و یا اینکه از کرده خویش پشیمان شده و از ملت عذر بخواهند تا ملت درباره آنان تصمیم بگیرد.

 

اربعین تمرینی برای آمادگی ظهور ولی عصر(عج) است

حجت‌الاسلام محرابی با شاره به جنگ هشت ساله ایران و عراق اظهار داشت: هشت سال ما با صدام و بعثی‌ها جنگیدیم و اکثر خانواده‌های عراقی که مجبور بودند در این جنگ هشت ساله شرکت کنند، جوانی را از دست داده‌اند و آنان که مقاومت کردند به دستور صدام ملعون اعدام شدند که تعداد اعدامی‌های صدام به 17 هزار نفر می‌رسد.

 

وی ادامه داد: حال پس از گذشت چندین سال چه اتفاقی در عراق افتاده است که وقتی ایرانی به عراق می‌رود عراقی‌ها همه خانه و زندگی خود را نذر امام حسین(ع) کرده و در اختیار ایرانی قرار می‌دهند؟ چه شده است که امروز عراقی پای زائر ایرانی را می‌شوید و با تمام محبت و ارادت با ایرانی رفتار می‌کند؟

 

معاون بنیاد فرهنگی خاتم الاوصیاء عراق را محل تشکیل حکومت جهانی امام عصر(عج) معرفی کرد و افزود: وقتی امام عصر(عج) ظهور می‌کنند، کوفه را محل حکومتشان قرار می‌دهند و در روایت نیز هست که وقتی ایشان به نماز می‌ایستند کسانی که به ایشان اقتدا می‌کنند صف‌های نمازشان تا کربلا می‌رسد.

 

وی از دیگر ویژگی حکومت صاحب‌الزمان(عج) را از چشم افتادن دنیا خواند و تصریح کرد: در زیارت اربعین امسال کسانی شرکت کرده بودند که در روزهای عادی حاضر نمی‌شدند مسیر اندکی را پیاده طی کنند و یا در ایام عادی بر تخت‌های راحت می‌خوابیدند، اما در اربعین ما شاهد آن بودیم که کسی به فکر این نیست که در کجا بنشیند ویا چه بخورد و در کجا استراحت بکند؟

 

معاون بنیاد فرهنگی خاتم الاوصیاء افزود: همه با یک حس مشترک و بخاطر یک هدف مشترک در نقطه‌ای جمع شده بودند که محل حکومت امام عصر(عج) است و این تجمع‌ها با این شور و حال و هوایی که دارند به مردم دنیا پیغام می‌دهند که در عاشورا چه گذشته و این حسین(ع) کیست که این همه عاشق دارد؟

 

وی اربعین را تمرینی برای آمادگی جهان برای ظهور امام عصر(عج) دانست و تصریح کرد: خداوند می‌خواهد امام حسین(ع) را به همه دنیا معرفی کند تا وقتی که امام زمان(عج) ظهور کرد و خود را با نام جدش حسین(ع) معرفی فرمودند، همه مردم دنیا ایشان را بشناسند.

 

حجت‌الاسلام محرابی تأکید کرد: اما دشمنان ما نیز به این مسأله پی برده‌اند و سعی دارند با ترفندها و حیله‌های مختلف مردم را از امام حسین(ع) واقعی جدا کنند و به جای ایشان امامی را در دنیا معرفی کنند که پیروان ایشان افرادی خون ریز و بی‌رحم است.

 

وی عدم نشان دادن خون در شبکه بی بی سی را یکی از قوانین لازم الاجرای این شبکه معرفی کرد و گفت: بی بی سی خبرهایی را که مربوط به قتل و کشتار است با سانسور پخش می‌کند تا هیچ خونی نشان داده نشود ولی تنها موردی که بر خلاف مقررات خود عمل کرده و خون و خونریزی را نشان می‌دهد مراسم قمه زنی شیعیان در مراسم عزای حسینی(ع) است.

 

معاون بنیاد فرهنگی خاتم الاوصیاء وظیفه شیعیان واقعی جهان را مقابله با ترفندهای دشمنان عنوان و اظهار کرد: باید دقت کنیم تا جهان کفر کالای بدلی به طالبان حق در سراسر دنیا ارائه ندهد و امام حسین(ع) دیگری به مردم معرفی نکند، ما باید نهضت حسینی(ع) را با همان روحیه استکبار ستیزی و حق طلبی ادامه دهیم.

 

گفتنی است، همایش بصیرت حسینی(ع)، یادواره حماسه 9 دی شامگاه دیروز در کانون جوانان بسیج ارومیه، با هدف نشر فرهنگ حسینی(ع) در جامعه و تجدید عهد و میثاق با آرمان‌های انقلاب اسلامی و امام امت(ره) و مقام معظم رهبری و قدر دانی از خون پاک شهدا، برگزار شد./936/پ200/ب6

ارسال نظرات