۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۱
کد خبر: ۲۳۸۵۶۳
یازدهم دی ماه در قم؛

مراسم بزرگداشت آیت‌الله غیوری برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ به مناسبت درگذشت آیت‌الله غیوری، مجلس یادبوی شامگاه پنجشنبه ۱۱ دی ماه در مسجد اعظم قم برگزار می‌شود.
مرحوم آيت الله سيد علي غيوري

به گزارش خبرگزاری رسا، دفتر مقام معظم رهبری قم، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، شورای عالیه حوزه‏های علمیه و مرکز مدیریت حوزه‏های علمیه، با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرند که به مناسبت درگذشت آیت‌الله غیوری، مراسم بزرگداشتی از سوی دفتر مقام معظم رهبری در قم برگزار می‌شود.


در این اطلاعیه آمده است:

 

این روحانی خدوم که عمر پر برکت خویش را یکسره به خدمت و تلاش برای مردم به ویژه ضعفا، نیازمندان و درماندگان سپری نمود و در راه وفاداری به انقلاب و نظام اسلامی، فرزند برومند خویش را تقدیم دفاع مقدس نمود.

 

ضمن عرض تسلیت این ضایعه اسفناک به ساحت قدسی حضرت بقیة الله الاعظم(عج)، حوزه‏های علمیه، بیت شریف آن فقید سعید به اطلاع عموم حوزویان ارجمند، اساتید و مردم ولایتمدرا می‏رساند مجلس بزرگداشت آن مرحوم شامگاه پنجشنبه، 11 دی ماه، پس از نماز مغرب و عشا با حضور علما، روحانیون، طلاب، استادان، مدیران و اقشار مختلف مردم در مسجد اعظم و در جوار حرم حضرت معصومه (س) برگزار می‏شود؛ شرکت علمای اعلام، طلاب و فضلای حوزه علمیه و قاطبه‏ی مردم عزیز، تعظیم شعائر و تجلیل از مقام شامخ علم و عالم است.

 

گفتنی است مرحوم آیت الله غیوری از درس حضرات آیات امام خمینی(ره)، گلپایگانی، بروجردی، مرتضی حائری، مشکینی، سلطانی طباطبایی و نعمت‌الله صالحی نجف‌آبادی بهره علمی گرفت؛ وی در دوران انقلاب اسلامی نقش اساسی ایفا کرد و در صحنه‌های مختلف مبارزاتی حضور داشت و پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز در مسؤولیت‌های مختلف از جمله در بعثه مقام معظم رهبری به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خدمت کرد؛ همچنین ایشان در جمعیت هلال‌احمر نیز به عنوان نماینده مقام معظم رهبری فعالیت کرد.

 

چاپ تفسیر 13 جزء قرآن مجید به زبان ساده از سوی این عالم برجسته از دل مشغولی‌های علمی مرحوم آیت الله عالمی است، اما از آنجا که تفسیر نمونه هم به همین شیوه تدوین گردیده بود، ایشان از چاپ کتاب تفسیر خود منصرف شد.

 

ایشان افزون‌بر فعالیت‌های سیاسی، در امور فرهنگی و عمرانی نیز فعال بود و به ‌جز احداث مسجد و مدرسه در شهر ری، به هنگام تبعید برای خرید زمین مدرسهٔ عترت قم مساعدت کرد./840/پ203/ف

ارسال نظرات