۱۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۰
کد خبر: ۲۳۸۸۷۸
استاد حوزه و دانشگاه:

مرجع‌تراشی برخی شبکه‌های ماهواره‌ای از لندن هدایت می‌شود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام نظری با تأکید بر این‌که غرب مروج اصلی افراطی‌گری در منطقه است، گفت: مرجع‌تراشی برخی شبکه‌های ماهواره‌ای از لندن هدایت می شود.
حجت الاسلام مجتبي نظري، استاد حوزه و دانشگاه تبريز

حجت الاسلام مجتبی نظری، استاد حوزه و دانشگاه تبریز در‌ گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با بیان این‌که ترویج خشونت و افراط در منطقه موجب تحقق اهداف و منافع غرب در منطقه می شود، گفت: اگر امروز شاهد گسترش خشونت از سوی فرقه های جعلی و ساخته و پرداخته غرب در منطقه هستیم، به موجب گسترش افراط در منطقه است.

 


وی با بیان این‌که اسلام در طول تاریخ از افراط و تفریط ضربه دیده است، خاطرنشان کرد: نبی مکرم اسلام(ص) می فرمایند؛ دو گروه کمر مرا شکستند؛ جاهل متنسک (شب زنده دار) و عالم متهتک (حرمت شکن). این گفتار گویی هر لحظه بازگو می شود؛ چه در سقیفه، چه در عاشورا و چه در حال حاضر که امت اسلامی نیاز مبرمی به وحدت دارد.

 


حجت الاسلام نظری ادامه داد: ضربه جاهلان مدعی دین و عالمان حرمت شکن همیشه و همه جا ستون دین را نشانه گرفته است، جاهلانی که اصلا دین را نشناختند و از آن بد دفاع کردند و سبب فرار مردم از دین شدند و عالمانی که دانستند اما حرمت نگاه نداشتند و با حرمت شکنی به جنگ دین رفتند.

 


وی با اشاره به ترویج عقاید ضاله فرقه شیرازی‌ها در برخی شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی‌زبان اظهار داشت: این فرقه که در کشورهای عراق و سوریه نیز فعال است، در ایام محرم و صفر امسال برنامه‌های گسترده‌ای برای تبلیغ افراطی‌گری در برخی مناطق کشورمان نیز در نظر داشته است.

 


این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: ایام فاطمیه امسال جریان شیرازی نمایندگانی به تبریز فرستاده بود تا عقاید ضاله خود را تبلیغ کنند، باید دانست که اینها به دنبال ایجاد جریان هستند، 10 سال است بطور مرموز جریان سازی می کنند و برای ایجاد جریان علیه نظام اسلامی تلاش دارند.

 


وی با تأکید بر این‌که باید جلو تشیع لندنی گرفته شده و رسوا شود، چراکه کوتاهی در مقابل چنین اشخاصی ظلم به اهل بیت(ع) است، افزود: مجتهد را جامعه مدرسین معرفی می کند نه ماهواره، باید دانست که کتاب مجتهد رایگان توزیع نمی شود و قاعده و قانونی دارد که اگر چنین شود حتما باید در این کارها شک کرد.

 


مسؤول اسبق دفتر نهاد رهبری در دانشگاه تبریز با بیان این‌که مرجع‌تراشی برخی شبکه‌های ماهواره‌ای از لندن هدایت و حمایت می شود، خاطرنشان کرد: باید جلوی تشییع لندنی گرفته شود، آیت الله و سخنرانانی که در ماهواره متعرض به دستگاه اباعبدلله شده اند، باید معرفی شوند./935/ت302/ب4

ارسال نظرات