۱۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۶
کد خبر: ۲۳۸۸۸۸

اخبار کوتاه خراسان رضوی

خبرگزاری رسا ـ بازخوانی اندیشه های رهبری در قالب نمایشگاه 9دی حوزه علمیه خواهران، بازدید متولیان وقف خراسان رضوی از بافت پیرامون حرم مطهر رضوی و چاپ تصاویر 13 شهید سبزواری بر روی تمبر عناوین مهمترین خبرهای کوتاه خراسان رضوی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد به نقل از روابط عمومی مدرسه علمیه اسلام شناسی مشهد، واحد فرهنگی این مدرسه به مناسبت فرارسیدن حماسه تاریخی 9 دی به منظور آشناسازی طلاب با حماسه تاریخی 9دی و جریان فتنه 88 به بازخوانی اندیشه های رهبر معظم انقلاب در قالب نمایشگاه «عبرت ها و درس ها» عکس و نمایش کلیپ پرداخت.


این نمایشگاه از سه شنبه 9 دی در محل سالن اجتماعات مدرسه علمیه اسلام شناسی دایر شده است.

 

وقف یک مادر شهید برای فعالیت های قرآنی در بردسکن
واقف خیر اندیش، خیر النساء شنوایی، مادر شهید رمضانپور یک ساعت آب از چاه موتور شماره یک واقع در روستای محمد آباد به ارزش 150 میلیون ریال را وقف کرد.


این بانوی هشتاد و سه ساله نیت خود از این وقف را انجام فعالیت های فرهنگی و قرآنی در این روستا بیان کرد.


همچنین بی بی فخری ابریشمی و محمد عاشوری نیم ساعت آب از چاه موتور شماره دو روستای محمد آباد را برای قرآن وقف کردند که ارزش آن 70 میلیون ریال است
.


بنا بر این گزارش، ورثه مرحوم حاج سبحان و مرحومه تاج خانم عاشوری یک قطعه زمین به ارزش 250 میلیون ریال را وقف احداث حسینیه و زینبیه در روستای محمد آباد بردسکن کردند.


گفتنی است از ابتدای سال جاری تاکنون نه وقف به ارزش بیش از 5 میلیارد ریال در بردسکن ثبت شده که سه مورد مذکور در هفته وقف صورت گرفته است.

 

بازدید متولیان وقف خراسان رضوی از بافت پیرامون حرم مطهر رضوی
متولیان وقف خراسان رضوی، صبح امروز از پروژه های طرح نوسازی و بهسازی بافت پیرامون حرم مطهر رضوی همچون نمایشگاه دائم، تونل انرژی، شارستان و ... بازدید کردند.


در این بازدید که 5 نفر از خیرین و متولیان حوزه وقف شرکت داشتند که از نزدیک با پروژه فراملی نوسازی و بهسازی بافت پیرامون حرم مطهر حضرت رضا(ع) آشنا و در جریان روند اجرا و پیشرفت آن قرار گرفتند.قابل یادآوری است، طرح نوسازی و بهسازی بافت پیرامون حرم مطهر رضوی با مشارکت آستان قدس رضوی، شهرداری مشهد و شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران(وزارت راه و شهرسازی) در حال اجرا است.

 

چاپ تصاویر 13 شهید سبزواری بر روی تمبر
علیرضا فیلسرایی، رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران سبزوار عنوان کرد: برای اولین بار در شهرستان سبزوار با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و معرفی شهیدان به آحاد جامعه با هماهنگی ها و برنامه ریزی های انجام شده با اداره پست شهرستان و مشارکت خانواده های معظم شهدا تعداد 13 عکس شهید والامقام در قالب 16 قطعه تمبر اختصاصی بهادار به چاپ رسید.

فیلسرایی افزود: مقرر شده است که در آینده تعداد بیشتری از تصویر شهیدان سرافراز هشت سال دفاع مقدس این شهرستان به مناسبت های مختلف چاپ شده و در اختیار خانواده های آنان نیز قرار گیرد.


لازم به ذکر است شهرستان سبزوار در طول هشت سال دفاع مقدس تعداد 1078 شهید گلگون کفن به انقلاب اسلامی و خاک پرافتخار میهن تقدیم کرده است.

 

بصیرت عمومی، محصول با ارزش حوادث پس از انتخابات 88
جواد کریمی قدوسی، نماینده مشهد در مجلس شورای اسلامی، در جمع اعضای بسیج کارکنان صدا و سیمای مرکز خراسان رضوی به تبیین ریشه های پیدا و پنهان حوادث سال 88 پرداخت و گفت: در نظام جمهوری اسلامی ایران که مبتنی بر اصول ارزشی ومبانی دینی است: وقایع با نگاه قرآنی تحلیل و بررسی می شود.


وی با بیان چالش های گوناگونی که از بدو پیروزی انقلاب اسلامی ایران؛ نظام با آن ها روبرو شده است، گفت: مبارزه با استکبار جهانی کانون ظهور این چالشها بوده است که در مقاطع زمانی مختلف با شدت و ضعف اذهان عمومی ملت ایران را به خود مشغول کرده است.


سردار کریمی دولت های بازرگان، بنی صدر و وجود منافقین را از مهمترین این چالشها بر شمرد که فضای سیاسی کشور را ملتهب کرد  و  روشنگری امام راحل تمام اهداف براندازانه نظام جمهوری اسلامی ایران را نقش بر آب کرد.
در وقایع پس از انتخابات 88 نیز درایت، تحلیل مدبرانه و مدیریت هوشمندانه مقام معظم رهبری موجب بصیرت عمومی مردم نسبت به دسیسه های دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران و شکست فتنه سال 88 شد./930/پ203/ب5

ارسال نظرات