۱۱ دی ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۳
کد خبر: ۲۳۸۹۲۵
رییس جهاد دانشگاهی:

مسابقات بین‌المللی قرآن چهره رحمانی اسلام را نشان می‌دهد

خبرگزاری رسا ـ رییس جهاد دانشگاهی گفت: ما با برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآنی دانشجویان مسلمان تلاش کردیم تا چهره رحمانی اسلام را به دنیا نشان دهیم.
طيبي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حمید رضا طیبی، رییس جهاد دانشگاهی امروز در مراسم افتتاحیه پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان که در سالن‌ همایش‌های برج میلاد برگزار شد، ضمن خیر مقدم به مهمانان حاضر در مسابقات گفت: قرآن همیشه مسلمانان را به دوری از چنددستگی و پراکندگی دعوت کرده است زیرا پراکندگی سبب از بین رفتن تمدن اسلامی می‌شود.

 

وی با اشاره به این‌که برخی فرقه‌ها با اعمال و رفتار خود سبب از بین رفتن تمدن اسلامی می‌شود، افزود: وجود چنین فرقه‌هایی در بین مسلمانان سبب بدنام شدن اسلام در دنیا می‌شود ما با برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآنی دانشجویان مسلمان تلاش کردیم تا چهره رحمانی اسلام را به دنیا نشان دهیم.

 

رییس جهاد دانشگاهی با اشاره به این‌که این مسابقات برای پنجمین بار برگزار می‌شود، عنوان کرد: نخستین دوره این مسابقات با حضور 29 کشور در سال 1385 در اصفهان، دومین دوره با حضور 40 کشور در تهران، سومین دوره با حضور 41 کشور در مشهد و چهارمین دوره با حضور 50 کشور برگزار شد.

 

طیبی در ادامه گفت: پنجمین دوره مسابقات قرآنی به مدت چهار روز با حضور 66 شرکت‌کننده از 47 کشور از قاره آسیا، اروپا، افریقا و آمریکا برگزار می‌شود.


وی با اشاره به هدف برگزاری این دوره از مسابقات قرآنی اظهار داشت: این مسابقات در راستای تقویت اعتقاد دانشجویان، توسعه تمدن اسلامی و افزایش یادگیری قرآن برگزار می‌شود.

 

رییس جهاد دانشگاهی در ادامه ابراز کرد: ما در مسابقات قرآنی تلاش می‌کنیم تا بیشترین توجه خود را بر تفسیر و تدبر در قرآن قرار دهیم زیرا مهمترین هدف از خواندن قرآن نیز همان تفکر و تدبر در قرآن است.

 

طیبی افزود: در راستای رسیدن به این هدف دو همایش دیگر با شرکت پژوهشگران و نخبگان قرآنی در کنار مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویی برگزار می‌شود.

 

وی در پایان ضمن تقدیر و تشکر از برگزارکنندگان پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآنی خاطرنشان کرد: در این دوره از مسابقات شهرداری، وزارت امور خارجه، سازمان اوقاف و امور خیریه، وزارت ارشاد، سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان، معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی در برگزاری مسابقات ما را یاری کردند که از همه آنها تقدیر و تشکر می‌کنیم./807/پ202/ب6

ارسال نظرات