۱۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۲
کد خبر: ۲۳۸۹۹۳
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

پافشاری بی جهت بر تعصبات دینی مانع تحقق وحدت بین مسلمانان می شود

خبرگزاری رساـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: پافشاری بی جهت بر تعصب های دینی نافی و طرد کننده طرف دیگر، از سوی برخی شیعیان و اهل سنت مانع از تحقق وحدت اسلامی می شود.
نماز جمعه بجنورد- حجت الاسلام والمسلمين يعقوبي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد در خطبه های نماز عبادی سیاسیی جمعه این هفته مرکز استان که در محل مصلای امام خمینی(ره)، برگزار شد، با اشاره به فرا رسیدن سالروز میلاد حضرت محمد(ص) و هفته وحدت، اظهار کرد: یکی از مهم ترین برنامه های نظام مقدس جمهوری اسلامی ابلاغ و اجرای پیام وحدت اسلامی در دنیا است.

 

وی با بیان این که متأسفانه دو گروه عوامل خارجی و داخلی مانع از تحقق وحدت کامل در بین امت های اسلامی می شوند، اضافه کرد: در بخش عوامل داخلی پافشاری بر برخی عقاید و تعصب های بی جهت از سوی شماری از شیعیان و اهل سنت که نافی و طردکننده طرف مقابل است، سبب شده تا وحدت اسلامی مناسب محقق نشود.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: لزومی ندارد بر برخی از باورهای مذهبی خود آن چنان تعصب کرده و آنها را به گونه ای مطرح کنیم که باورهای دیگران نفی شود هر چند که آن باورها برای ما با ارزش باشند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی در تشریح عوامل خارجی مانع در برابر تحقق وحدت اسلامی، اضافه کرد: شکی نیست که یکی از دشمنان اصلی تحقق وحدت در بین امت های اسلامی نظام سلطه و مستکبران عالم هستند چرا که آنها نمی خواهند انرژی جهان اسلام متمرکز شود.

 

وی خاطرنشان کرد: اگر انرژی و توان امت های اسلامی متمرکز شود دیگر مستکبران عالم نخواهند توانست در سرزمین های اسلامی به غارت و زورگویی ادامه دهند.

 

عدم وحدت کشورهای مسلمان و ناتوانی در کنترل قیمت نفت در برابر دشمنان

 

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی در ادامه تصریح کرد: بزرگ ترین مصیبت جهان اسلام و ریشه بسیاری از مصائبی که امروزه بر مسلمانان جاری می شود عدم وحدت بین مسلمانان و پایبند نبودن به آموزه های پیامبر رحمت در زمینه های فردی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و ... از سوی کشورهای اسلامی است.

 

وی اضافه کرد: قیمت نفتی که از کشورهای اسلامی استخراج می شود با خواست دشمنان تعیین می شود و اگر امروز شاهد نوسان قیمت نفت و کاهش شدید آن هستیم به آن دلیل است که برخی از کشورهای اسلامی منطقه مزدور دشمنان شده اند و با اقدامات خود مانع از افزایش قیمت آن می شوند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان این که دشمنان هیچ گاه برای اسلام و مسلمانان دل نمی سوزانند، افزود: تا زمانی که امت های اسلامی به وحدت نرسند دشمنان همچنان شادمان بوده و در سرزمین های اسلامی جولان می دهند.

 

وی تصریح کرد: می بایست عقلای کشورهای اسلامی اعم از شیعه و سنی گرد هم جمع شده و زمینه انسجام و تقویت وحدت در بین مسلمانان را فراهم کنند چرا که از تفرقه بین امت اسلام تنها دشمنان سود می برند.

 

رییس شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی در ادامه افزود: اگر امروز دشمنان به سرزمین های اسلامی از جمله عراق، سوریه، فلسطین و ... هجوم آورده و ویرانگری می کنند به این معنا نیست که آنها قدرت دارند و ما ضعیف هستیم بلکه ما دور هم جمع نشده و قدرت خود را متمرکز نکرده ایم.

 

به گفته حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی اگر قدرت جهان اسلام متمرکز شود دشمنان و مستکبران هیچ گاه جرئت نخواهند کرد در سرزمین های اسلامی به غارتگری و زورگویی بپردازند.

 

وی تأکید کرد: مسلمانان باید گرد هم جمع شده و امت واحده اسلام را تشکیل دهند تا تمدن اسلامی بر پایه باورهای مشترک اسلام ناب پایه ریزی شود.

 

لباس روحانیت آدرس دین باوری و دین شناسی در جامعه است

 

خطیب نماز جمعه بجنورد در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه این هفته مرکز استان خراسان شمالی با اشاره به هفدهم دی ماه، سالروز اجرای دستور کشف حجاب از سوی رضاخان در کشور در سال 1314، با بیان این که رضاخان به دستور اربابان غربی خود سه جنایت بزرگ را در کشور انجام داد، افزود: تعطیلی عزاداری ها و روضه سیدالشهدا(ع)، متحدالشکل کردن لباس همه مردم حتی روحانیت و کشف و حذف حجاب سه وظیفه و اقدام رضاخان در ایران بود که از سوی دشمنان به وی دیکته شده بود.

 

وی اضافه کرد: دشمنان می دانستند که لباس روحانیت آدرس دین مداری و دین شناسی در جامعه اسلامی ایران به شمار می رود به همین دلیل می خواستند این آدرس ها و نشانه های دین باوری در کشور را از بین ببرند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی اظهار داشت: لباس روحانیت در واقع همان لباس حضرت محمد(ص) و نماد فرهنگ و دین اسلام در جامعه محسوب می شود و به همین دلیل نیز دشمنان با این لباس و پوشش از ابتدا مخالف بوده و هنوز هم مخالف هستند.

 

فساد کشف حجاب رضاخانی هنوز هم دامن گیر کشور است

 

رییس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر در استان خراسان شمالی کشف و حذف حجاب در کشور را سومین جنایت بزرگ رضاخان دانست و گفت: در پی این فرمان تمامی زنانی که می خواستند در اجتماع و ادارات تردد کرده و به طور کلی در انظار عمومی ظاهر شوند نباید چادر و پوشش اسلامی می داشتند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به این که اجرای این فرمان هر چند با مقاومت های بسیاری روبرو بود اما در هر صورت لطمه بزرگی به جامعه اسلامی ایران زد، خاطرنشان کرد: رضاخان به خیال خام خود می خواست با کشف و حذف حجاب نیمی از جمعیت ایران را به زعم خود فعال کند اما نمی دانست که فعال کردن بانوان جامعه با بی بند و باری و کشف حجاب صورت نمی گیرد.

 

وی اظهار داشت: رضاخان می خواست از این طریق به بانوان جامعه خدمت کند اما با کشف حجاب هم به زنان و هم به مردان خیانت کرد چرا که اگر حجاب و عفاف در جامعه نباشد نه زن امنیت دارد و نه مرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: فسادی که از این ناحیه، کشور ایران را در بر گرفت متأسفانه هنوز هم دامن گیر کشور بوده و اثرات آن در جامعه اسلامی ما مشاهده می شود./9314/پ201/ب4

ارسال نظرات