۱۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۱
کد خبر: ۲۳۹۵۰۷
مدیر بنیاد مهدویت خراسان جنوبی:

مهدویت راهبرد اصلی نظام جمهوری اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر بنیاد مهدویت خراسان جنوبی با بیان این که مهدویت راهبرد اصلی نظام جمهوری اسلامی است، گفت: فرهنگ انتظار و مهدویت یک فرهنگ جامع و گسترده است که تمامی ابعاد زندگی فردی و اجتماعی را در یک نظام اسلامی فرا می گیرد.
مدير بنياد مهدويت خراسان جنوبي ـ حجت الاسلام خوشخو

حجت‌الاسلام محمد رضا خوشخو، مدیر بنیاد مهدویت خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، با بیان این که مهدویت راهبرد اصلی نظام جمهوری اسلامی است و همین امر موجب پیروزی نظام جمهوری اسلامی در طول سال های گذشته و خنثی شدن توطئه های دشمنان شده است، گفت: فرهنگ انتظار و مهدویت به حدی گسترده است که تمام شئون زندگی فردی و اجتماعی یک مسلمان را در جامعه اسلامی در برمی گیرد.

 

وی افزود: فرهنگ مهدویت به دین اسلام و تشیع محصور نیست بلکه به دنبال ایجاد جامعه ای جهانی است که از طریق آن بتواند احکام الهی را در جهان گسترش داده و عدالت را در میان مردم برقرار کند.

 

مدیر بنیاد مهدویت خراسان جنوبی با اشاره به این که دین اسلام یک دین جهانشمول است و دستورات آن برای جامعه جهانی است، تاکید کرد: فرهنگ مهدویت از نقاط اختلاف میان فرق اسلامی نیست بلکه نقطه ای وحدت آفراین برای امت اسلامی است زیرا تمامی فرق و مذاهب اسلامی به رجعت و بازگشت موعود و قیام او در جامعه اسلامی اعتقاد دارند.

 

حجت الاسلام خوشخو با اشاره به این که فرهنگ مهدویت یک فرهنگ سازنده است و تنها برای یک فرقه خاص اسلامی تلاش نمی کند، ادامه داد: کسی که منتظر واقعی امام زمان(ع) است برای وحدت در جهان اسلام تلاش کرده و از پر رنگ کردن تفاوت ها پرهیز دارند زیرا هدف آن ها جهانی است و می خواهد زمینه گسترش اسلام و عدالت جهانی را در زمین فراهم کنند.

 

وی با اشاره به این که امروز باید مسلمان پیرامون اندیشه های مهدویت با یکدیگر متحد شوند، گفت: اتحاد اسلامی می تواند زمینه های تعجیل در فرج را فراهم کرده و بسترهای ظهور امام زمان(ع) را در جامعه جهانی ایجاد کند.

 

مدیر بنیاد مهدویت خراسان جنوبی با بیان این که اعتراض به وضع موجود مهم ترین مرحله و اولین قدم برای بستر سازی ظهور است، تاکید کرد: تاز مانی که مسلمانان به وضع موجود و ظلم هایی که به اسم اسلام به آن ها می شود اعتراض نکنند اولین مرحله از ظهور محقق نشده و انسانی که خود برای گرفتن حقش پیشقدم نشود دیگران برای باز پس گرفتن حق او کاری را انجام نخواهد داد.

 

حجت الاسلام خوشخو با اشاره به این که فرهنگ انتظار فرهنگ محبت و نوع دوستی است، یادآور شد: امام زمان(ع) وصی رسول خدا هستند و وظیفه ایشان این است که مانند رسول خدا رحمت للعالمین باشند و درهای رحمت و مهربانی را به سوی انسان ها بگشایند بنابراین کسانی که از ایشان تبعیت می کنند باید بدانند که شیعه، فرهنگ مهدویت را برای خود نمی خواهد بلکه مهدویت فرهنگی نجات بخش برای تمامی موجودات عالم است به همین دلیل این فرهنگ می تواند نقطه مشترکی برای وحدت تمامی انسان های عدالتخواه و آزادی طلب در جهان باشد./968/ت302/ب5

  

 

ارسال نظرات