۱۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۳
کد خبر: ۲۳۹۵۷۵
آیت الله مهمان نواز:

مبارزه با جریان‌های تکفیری مهم‌ترین رسالت علمای شیعه و سنی است

خبرگزاری رسا ـ عضو سه دوره مجلس خبرگان رهبری گفت: مبارزه با جریان های تکفیری و افراطی یکی از مهم ترین رسالت های علما و روحانیان شیعه و سنی است.
آيت الله مهمان نواز

آیت الله حبیب الله مهمان نواز، نماینده مردم استان خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، با تبریک به مناسبت فرا رسیدن میلاد پیامبر گرامی اسلام(ص) و هفته وحدت، اظهار کرد: اصلی ترین هدف نامگذاری فاصله بین دو روایت اهل سنت و شیعیان درباره ولادت حضرت محمد(ص) به نام هفته وحدت، این بود که علما و بزرگان اسلام اعم از شیعه و سنی ابتدا خود به وحدت رسیده و آن گاه عموم ملت های اسلامی را به وحدت و انسجام دعوت کنند.

 

وی اضافه کرد: در این زمینه علمای اهل سنت و شیعه می بایست از مطرح کردن مسائل و موارد مورد اختلاف خودداری کرده و سعی کنند با تکیه و تأکید بر مشترکات دینی، آرمان امت واحده اسلامی را محقق کنند.

 

آیت الله مهمان نواز با تأکید بر این که لازم است همه مسلمانان در برابر دشمن مشترک اسلام و جبهه استکبار دست وحدت به هم دهند، خاطرنشان کرد: تنها راه درمان و علاج گرفتاری ملت های مسلمان وحدت آنها در برابر زورگویان و مستکبران و مبارزه هماهنگ آنها با دشمنان اسلام است.

 

به گفته وی چه شیعیان و چه پیروان اهل سنت باید آگاه باشند که امروز در برابر دشمن مشترکی قرار گرفته اند و باید برای مقاومت و پیروزی در این عرصه دست در دست یکدیگر داده و در کنار هم باشند در غیر این صورت آسیب پذیر خواهند بود.

 

آیت الله مهمان نواز در ادامه یکی از گرفتاری های امروز جوامع اسلامی را ظهور و بروز گروه های تندرو تکفیری و افراطی دانست و افزود: این گروه های تروریستی تکفیری از جمله داعش به هیچ عنوان اهداف و رویکرد اسلامی ندارد.

 

وی تصریح کرد: مسلمانان بدانند گروه هایی نظیر داعش بدیهیات و اصول اولیه اسلام را نیز زیر پا گذاشته اند و هیچ شکی نیست که آنها دست پرورده استکبار و دشمنان اسلام بوده و کاملا بر خلاف منافع ملت های مسلمان حرکت می کنند.

 

آیت الله مهمان نواز مبارزه با جریان های تکفیری و افراطی را یکی از مهم ترین رسالت های علما و روحانیان شیعه و سنی دانست و تصریح کرد: علمای اسلام می بایست ماهیت جریان های تکفیری نظیر داعش را برای مردم تشریح و تبیین کنند تا خدای ناکرده برخی از مسلمانان گمان نکنند که این گروه ها اسلامی بوده و اهداف دینی دارند.

 

به گفته وی به طور قطع و یقین گروه های تکفیری از آمریکا و کشورهای نظام سلطه برنامه و دستور می گیرند و اهداف آنها نیز تضعیف نظام و امت اسلامی، مبارزه با آثار انقلاب اسلامی ایران و بیداری اسلامی در کشورهای منطقه است.

 

آیت الله مهمان نواز تصریح کرد: کشورها و دولت های اسلامی منطقه وظیفه دارند در زمینه گروه های تکفیری و تندرو اقدامات روشن گرانه و آگاهی بخشی را در کشورهای خود انجام دهند و برای مردم تبیین کنند که این گروه ها نه تنها ربطی به اسلام ندارند بلکه در واقع مقابل اسلام و مسلمانی نیز ایستاده اند.

 

عضو سه دوره مجلس خبرگان رهبری هفته وحدت را فرصت مناسبی برای آغاز ویژه اقدامات روشن گرانه علیه گروه های تکفیری و افراطی نظیر داعش دانست.

 

یادآور می شود، در سال 1360 به پیشنهاد یکی از عالمان وارسته نظام اسلامی و موافقت امام خمینی(ره)، فاصله بین دو روایت میلاد حضرت محمد(ص)، (دوازدهم ربیع الاول در روایات اهل تسنن و هفدهم ربیع در روایات شیعه)، با هدف ایجاد وحدت میان مسلمانان جهان به عنوان هفته وحدت نامگذاری شد./9314/ت302/ب4

ارسال نظرات