۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۲
کد خبر: ۲۳۹۶۳۴
آیت‌الله واعظ طبسی خواستار شد؛

لزوم پرهیز از تندروی و تساهل در گزینش نیروهای نظام

خبرگزاری رسا ـ آیت‌الله واعظ طبسی، یکی از مشکلات امروز را نبود نیروی انسانی برجسته، صاحب‌نظر و آشنای باسیاست‌های امام و رهبری دانست و تصریح کرد: یکی از بزرگ‌ترین مشکلات امروز ما، کمبود نیروهای انسانی و مدیریتی برجسته، صاحب‌نظر و دارای فکر و اندیشه دینی، آشنا به مبانی و قانون اساسی، آشنای با ملاک‌ها، معیارهای و سیاست‌های رهبر معظم انقلاب و حضرت امام است.
آيت الله طبسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت‌الله عباس واعظ طبسی، نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان شب گذشته در دیدار با مدیران هسته‌های گزینش استان در تالار اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی با بیان این‌که باید راه، تفکر و اندیشه امام را بشناسیم، دنبال کنیم و هرچه می‌توانیم برای دیگران تبیین کنیم، گفت: یکی از خصوصیات پیامبر(ص)، برخورداری از خصوصیت «اذن» بود، اذن به معنای گوش دادن است؛ ایشان به سخن تمام کسانی که با ایشان سخن می‌گفتند به‌ ویژه کسانی که اهل فکر، نظر، بحث و مناظره بودند به‌طور کامل گوش می‌کردند.

وی به تأیید این خصوصیت پیامبر (ص) در قرآن کریم اشاره و بیان کرد: این خصوصیت پیامبر (ص) باعث می‌شد تا در مباحثات و مناظره‌ها به‌طرف مقابل میدان داده شود تا آنچه در دل دارد بیان کند، این کار علاوه بر این‌که تأثیر بسیار مثبت در افکار عمومی دارد، به فرد مقابل احترام گذاشته و به او شخصیت می‌دهد؛ بهانه‌های احتمالی آینده را نیز از او سلب می‌کند.

مباحثات باید در فضای منطقی و استدلالی صورت گیرد

آیت‌الله واعظ طبسی بابیان این‌که بحث باید در یک فضای منطقی و مبتنی بر استدلال صورت گیرد، ادامه داد: نکته‌ای که در مواجه مدیران با مردم حائز اهمیت است، این است که مدیران باید به شخص یا گروه مقابل اجازه بیان سخنان خود را بدهد به‌خصوص در رابطه با گروه‌های فکری و فرهنگی که باید فرصت بیان دیدگاه‌ها به آنان داده شود.

وی با تأکید بر این‌که در مباحثات نباید طرف مقابل را متهم کرد، گفت: انسان‌ها دارای سلایق مختلف هستند، نباید آن‌که سلیقه من را قبول ندارد ولی نظام را قبول دارد متهم به معارضه با نظام کرد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان بزرگ، هسته‌های گزینش را یکی از مهم‌ترین مجموعه‌های مدیریت نظام دانست و خاطرنشان کرد: هسته‌های گزینش باید در مصاحبه‌ها به حرف‌های طرف مقابل گوش دهند و با نگاه یک انسان فاقد عقل و اندیشه با او برخورد نشود زیرا هم تندروی در این عرصه کار خطایی است و هم تساهل و تسامح.

وی افزود: ممکن است با میدان دادن به این افراد، بتوان از آنان به‌عنوان یک انسان خوش‌فکر و صاحب‌نظر در مدیریت کشور استفاده کرد تا کمکی برای نظام باشد؛ نباید با غرور و تکبر بر سلایق خود این افراد را از دست داد.

کمبود نیروی انسانی آشنا با ملاک‌ها و معیارهای امام و رهبری مشکل امروز مدیریت کشور

آیت‌الله واعظ طبسی، یکی از مشکلات امروز را نبود نیروی انسانی برجسته، صاحب‌نظر و آشنای باسیاست‌های امام و رهبری دانست و تصریح کرد: یکی از بزرگ‌ترین مشکلات امروز ما، کمبود نیروهای انسانی و مدیریتی برجسته، صاحب‌نظر و دارای فکر و اندیشه دینی، آشنا به مبانی و قانون اساسی، آشنای با ملاک‌ها، معیارهای و سیاست‌های رهبر معظم انقلاب و حضرت امام است.

وی بابیان این‌که با نیروهای کمی که از کیفیت لازم برخوردار هستند نمی‌توان استفاده زیادی کرد، ادامه داد: امروز بیش از روزهای ابتدایی انقلاب نیاز به فداکاری، گذشت، صبر، تدبیر، دشمن‌شناسی و بصیرت است و مدیران و اعضای هسته‌های مرکزی در اولویت این امر قرار دارند.

تولیت آستان قدس رضوی بابیان این‌که به آنچه می‌خواستیم نرسیده‌ایم و باید همواره آماده‌باشیم، خاطرنشان کرد: امروز، روز فکر کردن، راه‌یابی و ماده بودن برای چگونه دفاع کردن و با دشمن برخورد کردن است.

تیم مذاکره‌کننده با 1+5، تیم قوی است

وی یادآور شد: تیم مذاکره‌کننده قوی است، از خصوصیات این گروه، وفاداری، پایبندی، رعایت اصولی مواضع نظام، همراه باغیرت اصولی به رهبری نظام است؛ این تیم امکان ندارد برخلاف نظر رهبر معظم انقلاب با دشمن سخنی بگوید و کنار بیاید؛ فرصت می‌دهند طرف مقابل حرف‌هایش را بزند و با چند جمله، ایستادگی بر مواضع اصولی نظام را استدلال می‌کنند.

آیت‌الله طبسی با یادآوری این‌که دشمن، دشمن است و پس از مذاکرات پشت تریبون می‌روند و مزخرفاتی می‌گویند، اضافه کرد: این دور از انصاف است که برخی رسانه‌ها بلافاصله سخنان دشمن را منعکس کرده و سخنان گروه خودمان را منتظر نکنند و شروع به تعرض کنند.

تجربه و دانش باید در اختیار ایمان باشد

وی به اهمیت وجود ایمان در گزینش گران اشاره و تأکید کرد: اگر ایمان در انسان وجود داشت، به اخلاق و احکام اسلامی پایند است اما اگر ایمان نبود، هرچه علم، تجربه و دانش در او وجود داشته باشد به کار نمی‌آید زیرا تجربه و دانش باید در خدمت ایمان باشد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان بزرگ تصریح کرد: باید از ورود افرادی که مصداق جریان نفاق هستند به مدیریت نظام جلوگیری شود؛ عطوفت نظام مسئله‌ای مشخص است اما اخذ تصمیم قاطع برای حفظ، سالم ماندن و بقای نظام مسئله‌ای دیگر است.

از تندروی و تساهل در گزینش نیروهای نظام اجتناب شود

وی به لزوم همکاری دستگاه‌های اطلاعاتی با مسؤولان هسته‌های گزینشی اشاره کرد و گفت: دستگاه اطلاعات ما باید به‌طور صمیمانه، دقیق، مؤثر و قدرتمندانه در کنار هسته‌های گزینش بوده و با آنان همکاری کند و اطلاعات لازم را در اختیار آنان قرار دهد و از هرگونه تندروی، تساهل و تسامح در گزینش و تصمیم‌گیری‌ها اجتناب کنند./9315/پ202/ج

ارسال نظرات