۱۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۹
کد خبر: ۲۳۹۹۷۰
اندیشمند تانزانیایی:

اتحاد و هم بستگی مانع بر هم زدن وحدت امت اسلامی از سوی دشمنان می شود

خبرگزاری رسا ـ اندیشمند تانزانیایی در همایش سراسری منادیان وحدت گفت: خداوند واحد پیامبر(ص) و قرآن، ملاک های بزرگی برای وحدت مسلمان به شمار می روند، همه ما مسلمانان باید در کنار هم قرار گرفته و اتحاد و همبستگی خود را به جهانیان نشان دهیم و به دشمنان ثابت کنیم هیچ قدرتی توان بر هم زدن وحدت امت اسلامی را ندارد.
وحدت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در منطقه غرب، سالم سعید اراجعی، عالم دینی کشور تانزانیا، روز چهارشنبه در ششمین همایش سراسری منادیان وحدت که در مجتمع نور شهرسنندج برگزار شد، بیان کرد: هر کس که در راستای تفرقه‌افکنی بین مسلمانان حرکت می کند دشمن است و باید مانع توطئه‌های او شد، مسلمانان‌ها باید دشمنان خود را بشناسند زیرا دشمن با رنگ و نژاد  کاری ندارد و می‌تواند از میان نزدیک‌ترین افراد باشد.


وی در ادامه گفت: خداوند واحد پیامبر(ص) و قرآن، ملاک های بزرگی برای وحدت مسلمان به شمار می روند، همه ما مسلمانان باید در کنار هم قرار گرفته و اتحاد و همبستگی خود را به جهانیان نشان دهیم و به دشمنان ثابت کنیم هیچ قدرتی توان بر هم زدن وحدت امت اسلامی را ندارد.


اراجعی خاطرنشان کرد: در دین اسلام همواره بر اخوت و برادری میان مسلمانان تأکید شده است، مسلمانان باید پیرو اسلام بوده و با در نظر گرفتن اصول دین از بزرگ جلوه دادن اختلافات جزیی پرهیز کرده و بر اتحاد خود بیفزایند.


وی تصریح کرد: بزرگترین منکر این است که ما بخواهیم مقابل خدا بایستیم، افرادی که فکر می‌کنند ذبح همدیگر و له کردن انسان‌های دیگر کار خوبی است در واقع به دشمنی با خدا برخواسته‌اند و آیین و دین غلطی را برای خود برگزیده‌اند.


اندیشمند تانزانیایی گفت: خداوند انسان را عاقل آفریده و به او قدرت تفکر داده است پس باید بدانیم که چگونه و به چه شیوه‌ای باید زندگی خود را پیش ببریم و هرگز از یاد خدا غفلت نکنیم.


وی بزرگ ترین منکر را ممانعت از ایجاد وحدت میان مذاهب مختلف اسلامی خواند و گفت: تفرقه افکنان جلوی خداوند می ایستند و مسلمانان در این رابطه رسالت نهی از منکر را بر عهده دارند.


وی تأکید کرد: برخی معتقدند کسی که نماز نمی خواند، دین خدا را نابود می کند، در حالیکه این افراد با نخواندن نماز به خود ضربه می زنند و بر طبق آیه های قرآن کسی قادر به نابودی دین اسلام نیست، چرا که خداوند خود حافظ این دین الهی است.


گفتنی است، ششمین همایش سراسری منادیان وحدت با عنوان سفیر مهربانی چهارشنبه 17 دی ماه با حضور مهمانان داخلی و خارجی در مجتمع فرهنگی نور سنندج برگزار شد./967/پ202/ب6

ارسال نظرات