۱۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۰
کد خبر: ۲۳۹۹۷۲
رییس مجلس اعلای اسلامی عراق:

رهبر انقلاب اسلامی ادامه دهنده راه امام در زمینه وحدت است

خبرگزاری رسا ـ رییس مجلس اعلای اسلامی عراق گفت: اگر آتش داعش را در منطقه مهار نکنیم دامن کشورهای زیادی را خواهد گرفت، داعش خطری برای همه دنیا بوده که برای مقابله با آن نیاز به وحدت است.
سيد عمار حکيم رييس مجلس اعلاي اسلامي عراق

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سید عمار حکیم رییس مجلس اعلای اسلامی عراق امروز در بیست و هشتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت تحت عنوان «امت اسلامی: چالش‌ها و راهکارها» که در سالن کنفرانس اجلاس تهران برگزار شد، گفت: بر روان امام راحل که همیشه الگوی وحدت امت اسلامی بوده دورود می‌فرستیم و از حضرت آیت‌الله خامنه‌ای که راه امام راحل را ادامه داده تشکر و قدردانی می‌کنیم.

 

وی با اشاره به این‌که امت اسلامی نیاز به وحدت دارد، افزود: اگر مسلمانان بخواهند بر مشکلات جهان اسلام پیروز شده و به پیشرفت‌های بزرگی برسند باید به وحدت پایبند و مقید باشند.

 

وحدت عملی وسیله مقابله با دشمن خارجی است

 

رییس مجلس اعلای اسلامی عراق با اشاره به مشکلات درونی مسلمانان عنوان کرد: امروزه دشمن از اختلاف میان مسلمانان سوء استفاده می‌کند و اگر مسلمانان جهان اسلام وحدت عملی داشته باشند به خوبی می‌توانند با دشمن خارجی مقابله کنند.

 

حجت‌الاسلام حکیم در ادامه گفت: گروه‌های تکفیری و برخی تندروها توانایی سوق دادنمان به پرتگاه را دارند، بنابراین مسلمانان به جای اینکه یکدیگر را متهم کنند بهتر است به دنبال حل مشکل باشند.

 

تهاجم فرهنگی ابزار دشمن در دور کردن جوانان از بیداری اسلامی است

 

وی با بیان اینکه جوانان نیاز به آگاهی و بیداری دارند، اظهار کرد: دشمن با تهاجم فرهنگی تلاش دارد جوانان ما را از حقیقت آگاهی و بیداری اسلامی دور کند این تهدیدی برای کشورهای اسلامی است که باید به صورت جدی به آن توجه کنند تا اختلافات را به حداقل رسانده و اسلام را حفظ کنیم.

 

رییس مجلس اعلای اسلامی عراق با اشاره به شعار آزادی‌خواهی داعش ابراز کرد: با توجه به این‌که گروه تکفیری داعش با شعار آزادی‌خواهی علیه مسلمانان به مبارزه پرداخته، لازم است که ما هویت واقعی آنها را به عنوان تروریست‌هایی که صرفا سلاح حمل می‌کنند برای همه مسلمانان مشخص کنیم.

 

حجت‌الاسلام حکیم ادامه داد: مردم عراق و سوریه متوجه هویت تروریستی گروه داعش شدند، اگر آتش داعش را در منطقه مهار نکنیم دامن کشورهای زیادی را خواهد گرفت، داعش خطری برای همه دنیا بوده که برای مقابله با آن نیاز به وحدت است.

 

لزوم مقابله همه مسلمانان با گروه‌های تکفیری

 

رییس مجلس اعلای اسلامی عراق گفت: با توجه به این‌که امروز مشخص شده داعش دشمنی است که تحت عنوان اسلام عملیات تروریستی انجام می‌دهد باید همه مسلمانان با این دشمن مقابله کنند.

 

وی با اشاره به وحدت عملی مسلمانان عنوان کرد: توجه به منافع اسلام و عدم اختلافات داخلی از ملزومات وحدت مسلمانان است. اگر توجه کنید می‌بینید که امروز در عراق با آگاهی و وحدت مردم، توطئه دشمنان خنثی شده و مردم عراق یک دشمن واحد به نام داعش دارند.

 

حجت‌الاسلام حکیم ضمن تشکر از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران بیان داشت: مردم عراق با پاسخ مثبت به مرجعیت آیت‌الله سیستانی درباره مقابله با تروریست به ایستادگی در مقابل داعش برخواستند و در این زمینه به پیروزی های خوبی دست یافتند که در این زمینه از حمایت جمهوری اسلامی ایران نیز تشکر می‌کنیم.

 

امروز یهودی کردن قدس توطئه صهیونیستی است

 

رییس مجلس اعلای اسلامی عراق در پایان با اشاره به فلسطین به عنوان مساله محوری جهان اسلام خاطرنشان کرد: امروز جهان اسلام می‌داند که یهودی کردن قدس یک توطئه صهیونیستی است مسلمانان و جوانان ما می‌دانند که باید از مردم و ملت فلسطین برای رسیدن به حقوق مشروع خود حمایت کنند./807/ب202/د

ارسال نظرات