۱۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۸
کد خبر: ۲۴۰۰۳۶

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری رسا ـ ثبت دو وقف جدید در شهرستان شبستر، جلسه اخلاقی سپاه ناحیه آذرشهر و نشست شورای فرهنگ عمومی هشترود از مهم‌ترین اخبار کوتاه آذربایجان‌شرقی است.
اخبار کوتاه فرهنگي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، کاظم اصغری، خیر شبستری، چهار قطعه حیاط مسکونی با ارزش ریالی یک میلیارد و 200 میلیون ریال، جهت توسعه و الحاق به مسجد جواد الائمه(علیه السلام) روستای ساربان قلی شبستر وقف کرد، وی همچنین 6 دانگ یک باب حیاط و یک باغ و به انضمام چهار ساعت آب جهت دارو و درمان بیماران بی بضاعت و محصلین بی بضاعت وقف کرد.


همچنین صفدر پورعباسی، یکی دیگر از خیرین شبستری،6 دانگ یک باب حیاط مسکونی و نصف 6 دانگ یک باغ زردآلو به انضمام چهار ساعت آب با ارزش ریالی یک میلیارد و 200 میلیون ریال، جهت کمک هزینه دارو و درمان بیماران بی بضاعت و دانش آموزان بی بضاعت و کمک هزینه ازدواج جوانان در شبستر وقف کرد.


پیوستگی قلوب اعجاز بزرگ الهی است


حجت الاسلام سیدتقی امیرفاطمی، مسؤول نمایندگی ولی فقیه سپاه آذرشهر در جلسه اخلاقی این ناحیه با تبریک هفته وحدت و تاکید بر اهمیت اتحاد و همبستگی از منظر قرآن، با اشاره به آیه 103سوره آل عمران گفت: قرآن کریم پیوستگی قلب ها را به عنوان اعجاز بزرگ الهی و محصول کار پیامبران می داند.


وی در ادامه با اشاره به تاثیرات منفی تفرقه و چند دستگی در میان جوامع اسلامی بیان داشت: یکی از بلاهای بزرگ در زندگی انسان ها و به خصوص در جوامع مسلمانان اختلاف ها، کشمکش ها و بدبینی ها بین این جوامع است، این اختلافات و از هم گسیختگی ها فقط موجب خوشحالی دشمنان می شود.


 وی با بیان این‌که اختلافات مسلمانان را از تعاون، هم فکری و همکاری باز می دارد و موجب از بین رفتن استعدادهای خدادادی این جوامع می شود، گفت: در عصر حاضر بیش از هر زمان دیگری نیازمند اتحاد و هم بستگی هستیم، آنان که در جوامع اسلامی دانسته یا ندانسته تفرقه ایجاد می کنند مهره های دشمنان هستند.


عدم توجه به رفتار دینی در مراکز آموزشی دغدغه متدینین است


حجت الاسلام سیدسعید رشادی، امام جمعه هشترود در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان یکی از دغدغه های جامعه و مردم را ضعف توجه به موضوعات و رفتار دینی و اسلامی در مراکز آموزشی اعم از مدارس و دانشگاه ها دانست و افزود: توجه به موضوعات دینی و اسلامی در جامعه تابع دستورالعمل و آیین نامه و بخشنامه از سطوح بالاتر اداری نیست.


وی با بیان این‌که نتیجه این ضعف و سهل انگاری در این مراکز ظهور و بروز انواع مسایل و مشکلات اجتماعی خواهد بود، ادامه داد: در این زمینه همه افراد مسئولند و نباید منتظر دستور دولتی باشند، مسئولان مختلف خودشان باید در این زمینه دلسوز و پاسخگو بوده و برای بهبود اوضاع فرهنگی مراکز آموزشی اقدام کنند.


رییس شورای فرهنگ عمومی هشترود ضمن تاکید بر رضایت بخش نبودن فرهنگ دینی در مراکز آموزشی اظهار کرد: محصل و دانشجو علاوه بر تحصیل علم و گذراندن دروس معمول باید از لحاظ فرهنگی و دینی نیز تقویت شود و رعایت شئون و ارزش های اسلامی در بین دانش آموزان و دانشجویان کاملاً مشهود باشد.


حجت الاسلام رشادی رعایت نکردن احکام و شئون و فرایض دینی توسط دانشجویان را یکی از مهمترین نگرانی های والدین دانست و بیان کرد: وارثان جامعه اسلامی باید افرادی متدین و پایبند به روش، بینش و رفتار اسلامی باشند و هدف مسئولان مراکز آموزشی باید تربیت و پرورش چنین افرادی باشد.


عکاسان برتر مسابقه عکس محرم در هشترود تجلیل شدند


وحدت برزگر، سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هشترود در این آئین گفت: در این مسابقه 27 نفر با بیش از 200 اثر شرکت کرده بودند که 10 اثر از رضا فریدونی، ایرج خانی، صفر خسروی، مهدی اسمعیل نژاد، محمد میکائیلی، محمد محرومی، هادی جمشیدی، هادی اسکندرپور، میلاد محمدپور و مریم مهدوی به عنوان آثار برتر انتخاب شدند.


وی با اشاره به استقبال عکاسان و برگزاری موفق این مسابقه افزود: در این مسابقه آثاری از شهرستان های اصفهان، مراغه، هریس و هشترود به دبیرخانه مسابقه عکس محرم ارسال شده بود، البته با توجه به اینکه این مسابقه به صورت شهرستانی و در سطح هشترود برگزار می شود، آثار آنان مورد داوری قرار نگرفت./935/پ203/ب4

ارسال نظرات