۱۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۸
کد خبر: ۲۴۰۲۹۹

نماینده آیت الله سیستانی خواستار بازداشت و محاکمه عاملان ترور علمای سنی شد

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه کربلا با محکومیت ترور علمای اهل تسنن در بصره، بر لزوم شناسایی و محاکمه عاملان این جنایت تأکید کرد.
حجت الاسلام شيخ عبدالمهدي کربلايي نماينده آيت الله سيستاني در کربلا

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، حجت الاسلام شیخ عبدالمهدی کربلایی نماینده حضرت آیت الله سیستانی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر مقدس کربلا که در حرم مطهر امام حسین(ع) برگزار شد ترور ائمه مساجد اهل تسنن در بصره را به شدت محکوم کرد و گفت: این افراد به اعتدال و احترام به آرای دیگران شهرت داشته و بر لزوم حفظ وحدت و همزیستی مسالمت آمیز تأکید می کردند.

 

وی از دستگاه های امنیتی خواست عاملان این جنایت را به سرعت شناسایی کرده و آنان را به سزای این عمل برسانند تا جلوی گسترش فتنه مذهبی گرفته شده و اعتماد مردم به نیروهای امنیتی بیشتر شود.

 

حجت الاسلام کربلایی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه به بررسی بودجه عراق در سال 2015 پرداخت و تصریح کرد: لایحه بودجه به دلیل نقص 20 درصدی منابع مالی همچنان در پارلمان تصویب نشده و در حال کاهش آن هستند که مطمئنا بر خدمت رسانی به کشور به ویژه کارآفرینی تأثیر می گذارد. این بحران به دلیل کاهش قیمت نفت و عدم توجه به بخش صنعت و کشاورزی صورت گرفته است.

 

خطیب جمعه کربلا بر لزوم بهره برداری از گاز طبیعی و سایر امکانات کشور تأکید کرد و ادامه داد: هزاران تن از کارگران بخش صنعتی ماه هاست که حقوق دریافت نکرده اند و در وضع نامطلوبی بسر می برند. رها کردن این افراد به دور از انصاف است و باید حقوق آنان حتی اگر به صورت موقتی باشد نیز پرداخت شود.

 

وی خاطر نشان ساخت: مسؤولان باید به فکر حل این بحران باشند چرا که تاثیر مستقیمی بر جامعه دارد و سبب گسترش ناامیدی در میان مردم خواهد شد.

 

حجت الاسلام کربلایی با اشاره به رشادت های نیروهای امنیتی وبسیج مردمی در جنگ علیه داعش، گفت: باید از نیروهای مسلح و بسیج مردمی که جان خود را در راه وطن تقدیم می کنند، درس بگیریم و درصدد خدمت به فرزندان این کشور زخمدیده باشیم./980/ب901/د

ارسال نظرات