۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۳
کد خبر: ۲۴۰۳۸۰

همایش قرآنی «تجربه ماندگار» در تبریز برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش قرآنی «تجربه ماندگار» به همت جامعةالقرآن‌الکریم و اهل بیت(ع) تبریز در فرهنگسرای بزرگ الغدیر برگزار و از تمبر پنج‌ هزارمین قرآن‌آموز این مؤسسه قرآنی رونمایی شد.
حجت الاسلام احمد حميدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام احمد حمیدی، معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز امروز در همایش قرآنی «تجربه ماندگار» با اشاره به این‌که پس از ظهور انقلاب کبیر اسلامی از بزرگترین آرزوهای مردم و نهادهای دولتی حرکت در مسیر قرآن و انجام فعالیت بر محوریت آموزه های از این کتاب پر برکت الهی است، گفت: در این راستا شهرداری تبریز بخش مهمی از فعالیت‌های فرهنگی خود را به این امر معطوف کرده تا علاوه بر ایجاد بستر مناسب فعالیتی، در راه اعتلای فرهنگ قرانی جامعه بکوشد.

 


وی با اشاره به بهره برداری از پروژه افلاک‌نما به عنوان یکی از پروژه‌های مربوط به تقاطع‌های غیرهمسطح در فاصله شش ماهه، همزمان با میلاد مسعود پیامبر اعظم(ص) و امام جعفر صادق(ع)، تلاش های شهرداری تبریز را در اجرای برنامه های عمرانی خدماتی و فرهنگی ستودنی توصیف کرد و افزود: این امر ریشه در تفکر مدیریت جهادی دارد.

 


معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز با اشاره به اقدامات شهرداری کلانشهر تبریز برای نزدیک شدن به هدف تبریز شهر قرآنی گفت: شهرداری تبریز در حوزه آموزش مسائل مذهبی و قرآنی شهروندان در نه ماهه امسال برنامه‌های متنوعی را اجرا کرد که بالغ بر 215 عنوان برنامه بوده است.

 


وی ادامه داد: همایش‌های فرهنگی، برنامه‌ها و مسابقات قرآنی، برپایی کرسی های تلاوت، برگزاری محفل انس با قرآن و ویِژه برنامه‌های آموزش های شهروندی بر اساس آموزه های دینی، اعتقادی و اخلاقی و شناسایی سبک زندگی اسلامی با محوریت قرآن و عترت است که با شرکت 50 هزار نفر از شهروندان در سطح شهر با هدف گذاری مشخص ویژه خانواده‌ها وگروه‌های سنی مختلف به اجرا درآمدند.

 


حجت الاسلام حمیدی تصریح کرد: در کلاس های آموزشی شهرداری نیز در نه ماهه سال 93حدود 18هزار شهروند تبریزی در گروه‌های سنی مختلف، از آموزش‌های قرآنی در بوستان قرآن، فرهنگسرا‌ها و خانه‌های سلامت برخوردار شده‌اند که در مجموع 67704 نفر از شهروندان، از برنامه ها و کلاس‌های قرآنی بهره‌مند شده‌اند.

 


وی در بخش دیگری از سخنان خود آیات قرآن را چراغ راه و آرامش‌دهنده قلب‌ها دانست و افزود: معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری در راستای ترویج فرهنگ قرآنی دربین شهروندان، در فرهنگسراها و مساجد کلاس‌های آموزش قرآن برگزار می‌کند؛ چراکه بر این باوریم فرهنگ قرآنی باید در بین تمامی اقشار جامعه نفوذ کند و مردم براساس سبک اسلامی زندگی کنند.

 


معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز با اشاره به اهمیت برگزاری کلاس‌هایی قرانی در مراکز فرهنگی شهرداری گفت: اهمیت آموزش مسائل دینی و مذهبی برای خانواده ها به ویژه نسل جوان از ضروریات می باشد و شهرداری تبریز در این زمینه در طول سال برنامه های ویژه ای را در مراکز فرهنگی شهرداری برگزار کرده است.

 


حجت‌الاسلام حمیدی افزود: درک مفاهیم قرآن باید در بین مردم فرهنگ‌سازی شود تا از طریق ترویج فرهنگ متعالی قرآنی در لایه های مختلف جامعه ضمن ترویج فضائل اخلاقی بسیاری از آسیب های اجتماعی کاهش یابد، ضروری است از همان دوران کودکی فرزندان را با مفاهیم قرآنی آشنا کنیم.

 


همچنین اکرم حضرتی، رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تبریز در سخنانی با تأکید بر این‌که با احیای سبک زندگی قرآنی می‌توان در مقابل تهاجمات فرهنگی غرب ایستاد و در جنگ نرم پیروز شد، افزود: بزرگان نیز بر این عقیده اند که هیچ گاه تهاجمات فرهنگی غرب به اندازه این برهه زمانی زیاد نبوده و ضروری است برای مقابله با جنگ نرم دشمن، سبک زندگی اسلامی را احیا کنیم.

 


وی با اشاره به عملکرد موفق فرهنگسرای بزرگ الغدیر در آموزش مفاهیم قرآنی به نونهالان، گفت: نونهالانی که با قرآن آشنا می‌شوند، در زندگی‌شان از آسیب‌های اجتماعی به دور می‌مانند و آنان افسران فرهنگی جنگ نرم هستند.

 


حضرتی نقش والدین را در آموزش مفاهیم قرآنی به کودکانشان، مهم دانست و خاطرنشان کرد: شهرداری در راستای ارتقای فرهنگ جامعه، دانش‌آموزان را هدف قرار داده است و از این رو بخشی از آموزش‌های شهروندی به دانش‌آموزان سپرده شده است، به عنوان مثال از بین دانش‌آموزان افرادی به عنوان شهردار منطقه انتخاب کرده‌ایم.

 


گفتنی است، همایش قرآنی «تجربه ماندگار» به همت جامعةالقرآن‌الکریم و اهل بیت(ع) شعبه فرهنگسرا با حضور جمعی از اعضای شورای شهر، معاون فرهنگی واجتماعی شهردار تبریز و فرمانده سپاه ناحیه غدیر در فرهنگسرای بزرگ الغدیر تبریز برگزار و از تمبر پنج‌ هزارمین قرآن‌آموز این مؤسسه قرآنی رونمایی شد./935/پ202/ب4

ارسال نظرات