۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۰
کد خبر: ۲۴۰۳۹۲
رییس مجلس شورای اسلامی:

اختلاف مذهبی امنیت کشورهای اسلامی را تهدید می کند

خبرگزاری رسا ـ رییس مجلس شورای اسلامی با بیان این که اختلاف مذهبی امنیت کشورهای اسلامی را تهدید می کند، اظهار کرد: جریان داعش و گروه تروریستی تندرو ، تفکری تصنعی و دست ساخت بشر است که وجهه تخریبی دارند.
رييس مجلس شوراي اسلامي در همايش وحدت و امنيت در اروميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی امروز در همایش وحدت و امنیت که با حضور علمای شیعه و سنی برگزار شد،‌ با اشاره به روایت پیامبر اکرم(ص) افزود: حضرت تاکید می فرمایند اگر دو گروه دین شناسان و حکمرانان امت من سالم و صالح باشند امت من به سعادت می رسند.

 

وی افزود: این هم اندیشی نشان داد که سیاسیون و روحانیون دغدغه مشترک دارند که این امر پر ارزش است.

 

وی با بیان این که موضوع وحدت امت اسلامی از نظر عقلی لازم است، اظهار داشت: اصل بر وحدت است چراکه بنیان تفکر اسلامی بر هم زیستی مسالمت آمیز امت اسلامی بلکه سایر ادیان است.

 

رییس قوه مقننه با اشاره به این که در میان امت اسلامی دلیلی برای تفرقه وجود ندارد، گفت: پیامبر، قرآن، قبله مشترک نشان دهنده این است که همه مسلمانان یک جهت دارند و از یک راهنمای فردی و اجتماعی برای سعادتمندی بهره مند اند.

 

لاریجانی خاطرنشان کرد: طبق فرموده مرحوم علامه طباطبایی در اصول و فروع ضروریه همه فرق اسلامی اختلافی نیست که نشانگر وحدت امت اسلامی است.

 

رییس مجلس شورای اسلامی به شرایط منطقه و کشورهای اسلامی اشاره کرد وافزود: شرایط اقتضا می کند که مسلمانان اختلافات جزئی را کنار بگذارند تا امنیت کشورهای اسلامی ساقط نشود.

 

وی با بیان اینکه مشکلات امنیتی در هر کشور اقتصاد و آرامش جامعه را مختل می کند، افزود: اقدامات ترویستی اخیر در فرانسه منجر به تعطیلی مدارس و اختلال در وضعیت کشور شده است، البته این تلنگری برای غرب است که درک کنند که شرایط زندگی مردم در کشورهای اسلامی چون افغانستان، سوریه و عراق چگونه است.

 

لاریجانی با بیان این که اختلاف امت اسلامی امنیت کشورهای اسلامی را تهدید می کند، اظهار کرد: جریان داعش و گروه تروریستی تندرو ، تفکری تصنعی و دست ساخت بشر است که وجهه تخریبی دارند؛ بنابراین باید در راستای تقویت وحدت تلاش شود.

 

وی تأکید کرد: اصل تفکراسلامی بر وحدت است، بنابراین مسؤولان و روحانیون آذربایجان غربی باید بر این امر توجه داشته باشند.

 

لاریجانی نمایندگان استان را پرتحرک و در مسائل مهم کشوری صاحب نظر خواند و گفت: همه مسؤولان و روحانیون شیعه وسنی استان دغدغه مسائل فرهنگی و دینی را دارند.

 

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان این که نگاه مجلس به مسائل فرهنگی دینی زیربنایی است، گفت: سعی می شود بودجه کشور برای افزایش حوزه های علمیه شیعه وسنی، تسهیلات مساجد، مراکز فرهنگی شامل ادیان مختلف معافیت هایی در برداشته باشد.

 

وی توسعه استان را مورد اشاره قرار داد و گفت: امنیت پایدار زمانی است که روابط اقتصادی پررونق و وحدت در جامعه حاکم باشد.

 

وی با اشاره به مشکلات امنیتی در اوایل انقلاب در منطقه آذربایجان غربی گفت: این موضوع باعث نگاه امنیتی به استان و بروز ضعف هایی در زمینه رونق کارخانجات و تولید شده بود البته در سال های اخیر با تلاش مسؤولان استانی این دیدگاه تغییر پیدا کرده است.

 

لاریحانی با اشاره به کاهش قیمت نقت و توطئه های دشمنان برای خدشه دار کردن جایگاه منطقه ای ایران افزود: برخی کشورها عقلشان کوچک است و بدون توجه به قابلیت های کشور جمهوری اسلامی ایران می خواهند به کشور صدمه وارد کنند.

 

نماینده مردم قم در مجلس در پایان گفت: با وجود مشکلات اقتصادی، دولت و مجلس تلاش شان بر رونق اقتصادی در کشور است که امیدواریم در آذربایجان غربی نیز راهکارهایی برای حل مشکلات تولید و اقتصادی فراهم شود.

 

گفتنی است، همایش وحدت و امنیت ویژه علما شیعه و سنی با حضور مقامات استانی در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) ارومیه برگزار شد./936/پ202/ج

 

ارسال نظرات