۲۳ دی ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۴
کد خبر: ۲۴۰۵۹۳
استاد حوزه علمیه بابل:

حصر رأفت بزرگ نظام اسلامی در حق سران فتنه بود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه بابل امروز در جمع پرسنل و سربازان پایگاه پدافند هوایی بابلسر به موضوع فتنه سال 88 و حصر سران فتنه اشاره کرد و گفت: نظام اسلامی در برابر آشوب طلبی و فتنه گری سران فتنه رأفت و مهربانی بسیاری به خرج داده است و حصر آنان بزرگترین لطف در حق آنها است.
حجت الاسلام تقي پور، استاد حوزه علميه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابلسر، حجت الاسلام حسین تقی پور، استاد حوزه علمیه بابل امروز در جمع پرسنل و سربازان پایگاه پدافند هوایی بابلسر به موضوع فتنه سال  88 و حصر سران فتنه اشاره کرد و گفت: نظام اسلامی در برابر آشوب طلبی و فتنه گری سران فتنه رأفت و مهربانی بسیاری به خرج داده است و حصر آنان بزرگترین لطف در حق آنها است.

 

وی با اشاره به سابقه حصر سران فتنه خاطرنشان کرد: حصر سران فتنه، 25 بهمن سال 89 و  حدود 20 ماه پس از شروع فتنه 88 و حدود یکسال پس از فروکش کردن آن انجام شد و توجه به این تاریخ‌ها ما را به این واقعیت رهنمون می‌کند که علت اصلی حصر، حوادث سال 88 نبود.

 

امام جمعه گتاب بابل به واکاوی حوادث و شرایط آن روزها پرداخت و افزود: دی ماه سال 89 با شروع تحولات منطقه شمال آفریقا  و جریان بیداری اسلامی که از تونس شروع شد و زمانی که در بهمن همان سال، مصر شاهد اوج بحران خود بود سران فتنه با سوءاستفاده از این شرایط صدور بیانیه‌ها را از سر گرفتند.

 

وی افزود: بعد از فروکش کردن فتنه که بعد از حماسه نهم دی رخ داد ایران در حال بازیافتن آرامش بود که سران فتنه با صدور بیانیه ها و جنجال آفرینی رسانه های معاند برگزاری تجمع به بهانه تحولات منطقه را خواستار شدند.

 

حجت الاسلام تقی پور با بیان این پرسش که نظام با توجه به حوادث تلخی فتنه 88 در مقابل رفتارهای تحریک آمیز سران فتنه چه باید می‌کرد، اذعان کرد: آیا نظام اسلامی باید اجازه می‌داد کشور دوباره شاهد آشوب و هرج‌ومرج شود و بار دیگر هزینه‌های جانی و مالی به مردم و کشور تحمیل شود و اگر مسؤولان کشور در این باره سهل‌انگاری می‌کردند، شرایط ما در این سال‌ها حداقل مانند سوریه نبود؟

 

وی ادامه داد: در چنین شرایطی بود که شورای عالی امنیت ملی کشور به عنوان عالی‌ترین نهاد امنیتی کشور مطابق اصل 176 قانون اساسی، تصمیم به حصر  موسوی و کروبی به عنوان یک اقدام تأمینی و نه مجازات آنها گرفت.

 

استاد حوزه علمیه بابل، این اقدام شورای عالی امنیت ملی را برای جلوگیری از تهدید کشور بیان و تصریح کرد: حصر سران فتنه مطابق وظیفه قانونی شورای امنیت ملی برای جلوگیری از تهدید داخلی که می‌توانست به تهدید خارجی هم بینجامد بود.

 

وی افزود: تصمیم اتخاذ شده شورای امنیت ملی در خصوص حصر سران فتنه کاملا قانونی، حکیمانه و تأمین‌کننده امنیت و مصالح عمومی است و تنها شورای عالی امنیت ملی می‌تواند در این تصمیم خود بازنگری کند.

 

حجت الاسلام تقی پوربا اشاره به این که منتقدان حصر سران فتنه از روی غفلت یا تعمداً هر از چند گاهی این موضوع را در سطح جامعه مطرح می کنند، گفت: چرا منتقدان حصر سران فتنه که گریبان‌چاک اجرای قانون هستند و نگران حصر آنان هستند، نسبت به ده‌ها اقدام غیرقانونی سران داخلی فتنه از قبیل اعلام پیروزی خود قبل از اتمام رأی‌گیری، ‌نپذیرفتن نظر نهادهای قانونی، متهم کردن نظام به تقلب بدون ارائه هرگونه سند و مدرک، دعوت به تجمعات غیرقانونی و حمایت از شرارت‌ها و آشوب‌طلبی‌ها، هیچ موضعی نگرفته و نمی‌گیرند؟/1313/پ202/ب1

ارسال نظرات