۲۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۷
کد خبر: ۲۴۰۶۴۸
رییس اداره اوقاف خدابنده:

افزایش ساخت حوزه های علمیه نیازمند مشارکت خیران است

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خدابنده زنجان با بیان این که یکی از موارد هزینه‌کرد موقوفات بر اساس نیات واقفان خیراندیش، ساخت حوزه‌های علمیه است، گفت: افزایش ساخت حوزه‌های علمیه نیازمند مشارکت بیش از پیش خیران است که باید در این راستا اطلاع‌رسانی های لازم صورت گیرد.
حوزه علميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت‌الاسلام حسن ‌رضا محمدی، رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خدابنده زنجان، امروز در جلسه مشترک با مسؤولان حوزه‌های علمیه شهرستان خدابنده، با ارائه گزارشی از وضعیت موقوفات این شهرستان گفت: بیش از 11 هزار رقبه در شهرستان خدابنده وجود دارد که این تعداد رقبات شامل بیش از 500 موقوفه است.

 

وی در ادامه با اشاره به وظایف سازمان اوقاف به عنوان متولی امور موقوفات اظهار داشت: سازمان اوقاف در راستای نگهداری و حفظ موقوفات سه وظیفه مهم بهره‌وری، توسعه و افزایش موقوفات را به عهده دارد.

 

این مسؤول در ادامه با بیان این که فعالیت‌های محوری اوقاف نیز در عمل به سه وظیفه مذکور صورت می‌گیرد افزود: با توجه به اینکه شهر قیدار النبی (ع) نیز به صورت شش دانگ موقوفه است، از همین رو اقدامات متعددی در بهره‌وری از موقوفات شهرستان صورت می‌‎گیرد.

 

حجت الاسلام رضا محمدی در ادامه با اشاره به این که یکی از مهم‌ترین اقدامات اوقاف در این بخش، طرح توسعه حرم قیدار النبی (ع) است اظهار داشت: در اقدامات مربوط به این مکان مقدس، افزون بر توسعه موقوفه نسبت به بهره‌گیری از مشارکت‌های مردمی نیز اقدام شده است.

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خدابنده در ادامه گفت: بهره‌گیری از مشارکت‌های مردمی در قیدار النبی (ع) از طریق اجرای طرح مودت صورت گرفته است که در این راستا تعدادی از زمین‌ها و املاک اطراف خریداری و بخشی از اقدامات مربوط به طرح توسعه حرم با اجرای طرح مودت انجام شده است.

 

وی در ادامه با اشاره به اهداف سازمان اوقاف از اجرای طرح های مختلف فرهنگی تأکید کرد: هدف اصلی اوقاف از اجرای طرح مودت، بقعه محوری همچنین جذب گردشگران و زائران است که با الطاف الهی استقبال مردم نیز از اجرای طرح مذکور مطلوب بوده و اوقاف به توفیقات ارزشمندی در این زمینه دست یافته است.

 

حجت الاسلام رضا محمدی در ادامه با اشاره به اقدامات اوقاف در راستای ساخت حوزه‌های علمیه خاطرنشان کرد: یکی از موارد هزینه‌کرد موقوفات بر اساس نیات واقفان خیراندیش، ساخت حوزه‌های علمیه است که تلاش سازمان اوقاف نیز توسعه حوزه‌های علمیه می باشد چرا که هدف از ساخت آنها نشر ارزش‌های دینی و الهی است.

 

این مسؤول در پایان اظهار داشت: افزایش ساخت حوزه‌های علمیه نیازمند مشارکت بیش از پیش خیران است که باید در این راستا اطلاع‌رسانی های لازم صورت گیرد.

 

گفتنی است، این نشست تخصصی با حضور جمعی از ائمه جماعات، اساتید حوزه علمیه، مسؤولان اوقاف و صاحبان وقف برگزار شد./949/پ202/ب4

ارسال نظرات