۲۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۵
کد خبر: ۲۴۰۸۱۱
امام جمعه عجب شیر:

تمامی برنامه‌های داعش مطابق منافع آمریکا و متحدانش است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام شربیانی گفت: هدف غرب از ایجاد و حمایت گروه‌های تروریستی و تکفیری در منطقه راه‌اندازی جنگ مذهبی در منطقه است.
حجت الاسلام محمود شربياني، امام جمعه عجب شير

حجت الاسلام محمود شربیانی، امام جمعه عجب شیر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به کنفرانس وحدت اسلامی در تهران اظهار داشت: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی بیش از 20 سال است که این کنفرانس در جهت وحدت بیشتر مسلمانان برگزار می شود.

 


وی با بیان این‌که حضور علمای شیعه و سنی از سراسر جهان در این کنفرانس وحدت‌بخش بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های بین‌المللی شده و  سبب یأس دشمنان و تفرقه‌افکنان امت اسلامی شده است، خاطرنشان کرد: علمای اسلام با برگزاری این کنفراس به مرور زمان درصدد آگاه سازی و نشان دادن چهره واقعی اسلام ناب محمدی هستند.

 


حجت الاسلام شربیانی با بیان این‌که هدف غرب از ایجاد و حمایت گروه‌های تروریستی و تکفیری در منطقه راه‌اندازی جنگ مذهبی در منطقه است، ادامه داد: برای یافتن حلقه‌ ارتباط میان آمریکا و جریان‌های تکفیری، بررسی منافع مشترک آن‌ها مفید به نظر می‌رسد.

 


امام جمعه عجب‌شیر تصریح کرد: فارغ از آن‌که دوستان آمریکا نظیر قطر، کویت، عربستان و ترکیه از حامیان اصلی داعش محسوب می‌شوند، پیگیری این موضوع که فعالیت‌های جریان‌های تکفیری منافع کدام دسته از بازیگران را در نظام بین‌الملل تأمین می‌کند، بسیار راه‌گشاست.

 


وی ادامه داد: تجربه‌ تلخ چند سال اخیر درگیری با جریان تکفیری به‌خوبی نشان‌دهنده‌ این موضوع است که تکفیری‌ها با هدف قرار دادن امواج بیداری اسلامی و محور مقاومت منطقه‌ای علیه رژیم صهیونیستی و تلاش برای تبدیل موضوع فلسطین به یک مسأله‌ دسته‌چندم در جهان اسلام به دنبال تحریک شیعه علیه سنی و سنی علیه شیعه است.

 


حجت الاسلام شربیانی با بیان این‌که تمامی برنامه‌های جریان های تکفیری و سلفی جزء به جزء مطابق منافع ایالات متحده و متحدانش پیش رفته‌ است، گفت: آمریکایی‌ها تصور می‌کنند که اگر در منطقه دست به یک اقدام اساسی نزنند، منطقه کاملاً در تسخیر جبهه‌ مقاومت درمی‌آید و این جبهه، رژیم‌های وابسته به آمریکا را یکی‌یکی در خود ادغام و حذف می‌کند.

 


امام جمعه عجب‌شیر با بیان این‌که آتش گروه‌های تکفیری به زودی بلای جان دولت‌های غربی خواهد بود، گفت: بی‌نتیجه بودن ائتلافی که از سوی آمریکا و در ظاهر علیه داعش تشکیل شد، خود شاهدی متقن بر این مدعاست که آمریکا به‌هیچ‌وجه عزمی جدی برای مقابله با جریان تکفیری که قرار است منافع کاخ سفید را از مصر تا یمن تأمین کند، ندارد./935/ت302/ب4

ارسال نظرات