۲۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۹
کد خبر: ۲۴۰۸۵۲
امام جمعه شهرستان نیر:

گسترش امر به معروف و نهی از منکر آسیب های اجتماعی را کاهش می دهد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهرستان نیر، به اهمیت و گسترش امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و گفت: گسترش امر به معروف و نهی از منکر در جامعه بسیاری از آسیب های اجتماعی را کاهش می دهد.
امر به معروف و نهي از منکر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت‌الاسلام میکائیل مقدسی، امام جمعه شهرستان نیر صبح امروز در جلسه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر یک واجب بزرگ است، گفت: امر به معروف و نهی از منکر یکی از ضروریات حکومت اسلامی است و باید به این امر مهم توجه جدی شود.

 

وی به اهمیت و گسترش امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و افزود: برای گسترش و احیای امر به معروف و نهی از منکر در کشور باید تلاش کرد تا این فریضه به صورت یک فرهنگ در جامعه تبدیل شود.

 

حجت الاسلام مقدسی، پرداختن به این مساله مهم از وظایف اصلی هر مسلمانی است و تنها مربوط به گروه و قشر خاصی نیست از این رو با تبیین و تشریح درست این فریضه الهی در جامعه باید به رشد و گسترش آن کمک کنیم.

 

امام جمعه شهرستان نیر به لزوم حمایت جدی مسؤولان از آمران امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و گفت: آمران امر به معروف و ناهیان از منکر باید پشتوانه محکمی داشته باشند تا بتوانند به وظیفه دینی خود عمل کنند.

 

وی به اهمیت رعایت امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و ادامه داد: اگر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه رواج پیدا کند آن جامعه رو به آسایش خواهد رفت و اگر ترک شود موجب نابودی آن جامعه خواهد شد.

 

حجت الاسلام مقدسی افزود: امر به معروف و نهی از منکر تاثیر گذارترین و مهم ترین مساله در  اسلام است که ترک آن سبب ایجاد مشکلات زیاد در جامعه می شود.

 

امام جمعه شهرستان نیر با اشاره به اهمیت مصادیق امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد: آمران به معروف و ناهیان از منکر باید آموزش‌های لازم را فرا بگیرند و مصادیق امر به معروف و نهی از منکر به آن‌ها آموزش داده شود./937/پ202/ب4

ارسال نظرات